Μπορείτε.....

....εκτός από τα Εφτάνησα να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μου http://hellascafe.blogspot.com και να με βρήτε στο kondennis9@gmail.com
Θα χαρώ να σας δω.

Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2015

Αρχαία μνημεία στην Λευκάδα.

Κεντρική φωτογραφία για τον μήνα Οκτώβρη.
Κύθηρα. Η Χώρα. Αριστερά το Καψάλι.

Λευκάδα. Ο οικισμός Βασιλική.
Ένα ακόμη νησί από τα νησιά του Ιονίου πελάγους που έχει πλούσιο πολιτισμό με πολλές παραδόσεις και που κρύβει μια ιστορία χιλιάδων χρόνων. Το όνομά της η Λευκάδα έχει πάρει από το ακρωτήριο του Λευκάτα 'η αλλοιώς Κάβος της Κυράς. Ένας μύθος λέει ότι από το βράχο αυτόν πήδηξε η ποιήτρια Σαπφώ για να απαλλαγεί από τον έρωτά της για τον Φάωνα.
Έρευνες έχουν δείξει ότι τα πρώτα δείγματα πολιτισμού στο νησί υπάρχουν από την παλαιολιθική εποχή. To νησί της Λευκάδας έχει πλούσιο πολιτισμό με πάρα πολλές παραδόσεις και ήθη τα οποία κρύβουν μια ιστορία εκατοντάδων χρόνων. Ο Γερμανός αρχαιολόγος Βίλελμ Ντέρπφελντ μετά από ανασκαφές που πραγματοποίησε στην περιοχή του Νυδρίου ανακάλυψε ευρήματα χαλκού του 2.000 χρόνια πΧ, υποστηρίζοντας έτσι ότι το νησί μπορεί να είναι η Ιθάκη του Οδυσσέα, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει αποδειχτεί.
Φυσικά και από την Λευκάδα πέρασαν όλοι οι κατακτητές των Ιονίων νήσων κι΄άφησαν πάνω του τα ίχνη του πολιτισμού τους Μνημεία που υπάρχουν ακόμη σήμερα και έχουν περάσει στην ιστορία του νησιού. Ας δούμε κάποια.

Το Κάστρο της Αγίας Μαύρας.
Μια άποψη του Κάστρου της Αγίας Μαύρας.
Σε πολή μικρή απόσταση από την πόλη της Λευκάδας, ακουμπισμένο πάνω σε μια λουρίδα γης βρίσκεται το κάστρο της Αγίας Μαύρας. Πρόκειται για το πιο επιβλητικό μεσαιωνικό κτίσμα και αποτελεί πρότυπο οχυρωματικής τέχνης εκείνης της εποχής.
Μιά από τις εισόδους. Διακρίνεται το ενετικό λιοντάρι
Το ξεκίνημα για το κάστρο αυτό έκαμε ο Ιωάννης Ορσίνι το 1300 μΧ, όταν ο δεσπότης της Ηπείρου, Νικηφόρος Α! του έδωσε σαν προίκα την Λευκάδα για το γάμο με την κόρη του Μαρία. Ο Ορσίνι αρχίζει να χτίζει το κάστρο για να οχυρώσει την πόλη.
Στην πλευρά αυτή διακρίνεται  η πολεμική μορφή του Κάστρου.
Στη συνέχεια ο φιλόδοξος και φιλοπόλεμος ηγεμόνας Κάρολος Α. Τόκκος παίρνοντας την εξουσία από τον Ορσίνι κάνει το κάστρο τόπο διαμονής της οικογένειάς του και του δίνει τη μορφή φρουρίου. Κι΄ήταν τότε που η Λευκάδα πήτε τη μορφή μιας κοινωνίας με πολιτική, κοινωνική, εμπορική και πνευματική κίνηση. Επίκεντρο όλης αυτής της κίνησης η σύζυγος του Τόκκου, Φραγκίσκα, κόρη του δούκα των Αθηνών Νέριου Ατσαγιόλι.
Το όνομα Αγία Μαύρα χαρακτηρίζει το κάστρο αλλά και την πόλη μέχρι την περίοδο της Ενετοκρατίας. Το όνομα αυτό έδωσαν οι Ανδηγαυοί που διοικούσαν την Λευκάδα από το 1331 και κατάγονταν από την πόλη Sainte Maure.
Άλλη μία είσοδος. 
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν συναισθηματικά δεμένοι με την μακρυνή πατρίδα τους και ίδρυσαν έναν καθολικό ναό στον οποίον έδωσαν το όνομα Sainte Maure(Αγία Μαύρα )και από αυτό πήρε και το όνομα το Κάστρο. Στα 1684 ο Φραγκίσκος Μοροζίνι νικάει και διώχνει τους Τούρκους από το κάστρο και τοποθετεί στην δυτική πύλη το λεοντάρι, επίσημο έμβλημα της Ενετικής Πολιτείας.
Το κάστρο καταλαμβάνει 25 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα. Έχει τρεις αμυντικές γραμμές, επτά προμαχώνες και πυροβολεία Από το 1883 μέσα στο κάστρο χτίστηκε ένας μικρός ορθόδοξος ναός που πήτρε το όνομα Αγία Μαύρα και λατρέυεται από τους Λευκάδιους. Στις 3 Μαϊου που γιορτάζει γίνεται μεγάλο πανιγύρι.

Νήρικος. Η αρχαία Λευκάδα.
Ερείπια της αρχαίας πόλης Νίρικος.
Αξιόλογα ιστορικά μνημεία.
Τα ερείπια της αρχαίας πόλης Νήρικος αποτελούν άνα από τα πλέον αξιόλογα ιστορικά αξιοθέατα του νησιού. Η αρχαία πόλη Νήρικος βρίσκεται δυο χιλιόμετρα έξω και ανατολικά της πόλης της Λευκάδας. Περικλείεται από τις περιοχές Τσεχλιμπούς, Καλλιγονίου, Καρυωτών και Λυγιάς.
Ο αρχαίος οικισμός της Λευκάδας.
Σ΄αυτό το χώρο υπάρχουν τα ερείπια του αρχαίου οικισμού της Λευκάδας που χρονολογούνται από τα αρχαϊκά μέχρι τα ρωμαϊκά χρόνια. Υπάρχουν εκεί δύο νεκροταφεία με μεμονομένα μνημεία, διάσπαρτα οικοδομικά λείψανα, τάφοι, αγροικίες και λιμενικές εγκαταστάσεις. Η αρχαία πόλη εγκαταλείφθηκε γύρω στο 1300 ενώ οι συνεχείς σεισμοί σχεδόν την αφάνησαν,
Ένα μέρος του αρχαίου οικισμού.

Τα ερείπια της πόλης αποτελούν αξιοθέατα μεγαλης ιστορικής αξίας και είναι δείγματα του λαμπρού αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.

Ο ναός του Απόλλωνα στον Λευκάτα.
Χαρακτηριστική η αγριάδα στο ακρωτήριο του Λευκάτα.
Μια άγρια χερσόνησος, γεμάτη με απόκρημνες και εντυπωσιακές ακτές είναι η χαρσόνησος του Λευκάτα στο νότιο άκρο του νησιού της Λευκάδας. Κατά την αρχαιότητα η περιοχή είχε το όνομα Λευκάς πέτρα ή Λευκάς άκρα. Ορεινό και άγριο το τοπίο κατεβαίνει μέχρι την άκρη της θάλασσας.
Χαρακτηριστικό της περιοχής τα απόταμα βράχια.
Εκεί βρίσκεται ο φάρος του Λευκάτα ο οποίος είναι χτισμένος πάνω στα ερείπια του αρχαίου ναού του Αππολλωνα.
Ό,τι έχει απομείνει από το ναό του Απόλλωνα.
Πλησιάζοντας από την θάλασσα ή από την ακτή με δυσκολία ο επισκέπτης θα διακρίνει ελάχιστα ίχνη του αρχαίου ναού κάτω από τις βάσεις του φάρου.

Μονή Φανερωμένης Λευκάδας.


Τα κτίσματα που αποτελούν το Μοναστήρι.
Πρόκειται για ένα ιστορικό μοναστήρι που για αιώνες αποτελεί το θρησκευτικό κέντρο του νησιού. Είναι το μεγαλύτερο και αρχαιότερο του νησιού, αφιερωμένο στην Κοίμηση της Θεοτόκου, η οποία παράλληλα είναι προστάτιδα και πολιούχος του νησιού. Είναι ένα μοναστηρι για άντρες με τον ηγούμενο και τέσσερους μοναχούς.
Η είσοδος της Μονής. 
Το μοναστήρι βρίσκεται στην περιοχή Φρύνι στα δυτικά της πόλης της Λευκάδας, όπου στην αρχαιότητα υπήρχε εκεί μαρμάρινο ιερό της θεάς Αρτέμιδας.
Το 63μΧ ο Απόστολος Παύλος στο πέρασμά του από το νησί της Λευκάδας προς την Πρέβεζα άφησε εκεί τους τρεις βοηθούς του Ακύλλα, Σωσίων και Ηρωδίωνα. Κάλεσαν στο σημείο εκείνο τους Λευκαδίτες και κήρυξαν την διδασκαλία του Ιησού. Αργότερα στο σημείο αυτό έκτισαν εκκλησιά προς τιμή της Παναγίας. Ο Απόστολος Παύλος εχειροτόνησε πρώτο Επίσκοπο Λευκάδας τον Σωσίωνα.
Στα χρόνια που ακολούθησαν το νησί θα γνωρίσει πολλούς κατακτητές και θα δεχτεί αλλεπάλληλα χτυπήματα και καταστροφές..
Ο προαύλιος χώρος της Μονής.
Στα 1734 και ενώ το νησί είναι κάτω από την Ενετική κυριαρχία χτίζεται ο κεντρικός ναός με την σημερινή του μορφή. Ο ναός αυτός θα καεί το 1886 για να αρχίσει για μια ακόμη φορά η ανακατασκευή του και ανακαίνησή του. Η εικόνα της Παναγιάς που υπάρχει σήμερα είναι έργο φιλοτεχνημένο από τον ιερομόναχο Βενιαμίν Κοντράκη στο Αγιο Όρος το 1887.

ΠΗΓΕΣ
w.aromalefkadas.gr
w.lagreece.gr
w.el.wikipedia.org
w.jaba.gr
w.golden-greece.gr

37 σχόλια:

  1. Από τα αγαπημένα μου νησιά η Λευκάδα και δεν θα μπορούσα να μην ρουφήξω κάθε λέξη από την δημοσίευσή σας. Το ακρωτήρι της Λευκάτας είναι από τα ελάχιστα μέρη της Λευκάδας που δεν έχω καταφέρει να επισκεφτώ ως σήμερα. Να στε καλά και να περάσετε ένα όμορφο σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και η Λευκάδα αγαπητή μου Vivi Ka είναι γεμάτη με τις ομορφιές που έχουν όλα τα Εφτάνησα. Στον Λευκάτα να πας οποσδήποτε την επόμενη επίσκεψή σου. Είναι μιά ζωγραφιά με άγρια ομορφιά.
      Καλή Κυριακή και σε σένα.

      Διαγραφή
  2. Πέρασα και από το άλλο σου blog, ήρθα κι από εδώ... Εννοείται πως επιλέγω αυτές τις υπέροχες εικόνες για να σου ευχηθώ καλό σαββατοκύριακο!
    Εκεί που κοιτάς και ο νους σου ταξιδεύει, ονειρεύεται και χάνεται!!!
    Να είσαι καλά, καλέ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννα μου σ΄ευχαριστώ για τις επισκέψεις σου. Στο άλλο δεν έιδα σχόλιο.
      Και για τα καλά σου λόγια ευχαριστώ. Οι εικόνες όλης της πατρίδας μας είναι υπέροχες
      Μόνο που κάνουμε ό,τι μπορούμε να τις καταστρέψουμε.
      Νάσαιν πάντα καλά αγαπητή μου.

      Διαγραφή
  3. Πολύ ωραία ανάρτηση με ωραίες φωτογραφίες και κείμενα !!
    Στα Κύθηρα δεν έχω πάει και πρέπει να το φροντίσω γιατί είναι πολύ ωραίο νησί !!!!
    Σ ευχαριστούμε για τις ωραίες πληροφορίες !!!
    Πολλά χαιρετίσματα !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη αγαπητή μου Ράνια.
      Να τα επισκεφτείς τα Κύθηρα. Πρόκειται για ένα νησί γεμάτο ομορφιές.
      Θα σου μείνει αλησμόνητο. Δύο μέρη που θα σου προτείνω είναι Μυλοπόταμος, και Καψάλι.
      Νάσαι καλά καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  4. Η αγαπημένη μου!! Από όλα τα επτάνησα, της έχω αδυναμία!!
    Σίγουρα έχει μια δεκαετία να την επισκεφτώ, όμως τέτοιες παραλίες, τέτοια νερά πουθενά δεν έχει!!
    Αν ξαναβρεθώ σίγουρα θα τιμήσω και τους αρχαιολογικούς της χώρους!!
    Καλό σ/κ να χετε κύριε Ντένη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα η Λευκάδα είναι πανέμορφη αγαπητή μου Μαριλένα.
      Πιστεύω πως θα έκαμες μια βόλτα στους Εγκρεμούς.
      Εύχομαι γρήγορα να την εοπισκεφτείς και πάλι.Και φυσικά μια βόλτα από τα αρχαία μνημεία της επιβάλεται.
      Την αγάπη μου καλή μου φίλη

      Διαγραφή
  5. Η Λευκάδα έχω πάει 4 φορές αρχίζοντας απ το Νυδρί.
    Εφέτος όμως προερχόμενος από τα σύνορα και θέλοντας να πάω Κεφαλονιά χωρίς να μπλέξω με Αθήνα κλπ πήρα ταξί να με πάει στην Λευκάδα περνώντας την γέφυρα και μετά και φθάνοντας στην χώρα από εκεί για να φτάσουμε Βασιλική απ' 'όπου αναχωρούσε το καράβι για Κεφαλονιά η απόσταση 40 ή 48 χιλιόμετρα, κάναμε μια ώρα δρόμο.
    Στους Αγίους Σαράντα ευρισκόμουν απέναντι από την Κέρκυρα ΄το βράδυ έβλεπα τα φώτα, αλλά δεν υπήρχε συγκοινωνία με Κεφαλονιά.
    Μαζί σου μαθαίνουμε άγνωστα κάλλη των Επτανήσων...

    Την καληνύχτα μου

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέσσερεις επισκέψεις στην Λευκάδα, φίλε Γαβριλη, είναι ό,τι πρέπει. Από τη Γέφυρα μέχρι τη Βασιλική η διαδρομή είναι υπέροχη. Θα την ευχαριστήθηκες.
      Νάσαι καλά.

      Διαγραφή
  6. Στο κάστρο της Αγίας Μαύρας θέλω να πάω εδώ και χρόνια κι ακόμα δεν αξιώθηκα!!
    Όταν πηγαίναμε Λευκάδα το αφήναμε πάντα για την επόμενη φορά!
    Έμεινε λοιπόν στα προσεχώς που ελπίζω να μην αργήσουν!
    Καταπληκτική ανάρτηση!!
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου τι να σου πω. Να σου θυμίσω τι λέμε εμείς οι Έλληνες. Ποτέ μην αφήνεις για αύριο αυτό που μπορείς να κάμεις σήμερα. Εύχομαι κάποια στιγμή να επισκεφτείς το Κάστρο γιατί, στ΄αλήθεια, μιά επίσκεψη αξίζει.
      Καλή σου εβδομάδα αγαπητή μου.

      Διαγραφή
  7. Πολύ ωραίο ταξίδι κι αυτό Ντένη!
    Λευκάδα δεν έχω βρεθεί ποτέ!
    Θα ήθελα πάντως!
    Σε φιλώ :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εύχομαι αγαπητή μου Αριστέα να τα καταφέρεις κάποτε να επισκεφτείς αυτό το νησί.
    Έχει πάρα πολλά που μπορείς να θαυμάσεις.
    Καλή σου εβδομάδα καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σήμερα αγαπητέ μου Ντένη γνώρισα μια άλλη Λευκάδα και σ΄ευχαριστώ γι αυτό!
    Συγχώρα με που δεν είμαι συνεπής, αλλά ακόμα κολυμπάω και έχω Ιντερνετ, μόνο το Σαββατοκύριακο.
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χάρηκα που πέρασες από τα Εφτάνησα. Στ΄αλήθεια με αυτά που παρουσιάζω δίνω μια άλλη εικόνα των νησιών μας.
    Χαίρομαι που σου άρεσαν και να σου πω ότι καμμιά απουσία δεν παρεξηγώ.
    Νάσαι πάντα καλά καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Παρελειψες να αναφερεις οτι στο ακρωτηρι της Λευκατας
    και αυτο το σημειο του βραχου με το φαρο
    συνδεεται με τον αρχαιο μυθο της αυτοκτονιας της Σαπφους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το είχα αναφέρει φίλε μου σε πρόσφατη ανάρτησή μου σχετικά με την Λευκάδα οπότε θεώρησα περιττό να το αναφέρω και πάλι.
      Σ΄ευχαριστώ για την παρατήρησή σου αλλα κια για την επίσκεψή σου στο μπλόγκ μου.
      Νάσαι πάντα καλά.

      Διαγραφή
  12. ...θαυμάζουμε τις "ξένες" ομορφιές,
    μα οι δικές μας ομορφότερες...

    Φιλί,
    Υιώτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Οι πάντες Υιώτα μου γνωρίζουν τις ομορφιές της πατρίδας μας.
    Εικοσιπέντε εκατομμύρια ήσαν οι επισκέπτες στην πατρίδα μας το καλοκαίρι που πέρασε. Και ακόμα συνεχίζουν να πηγαινουν .
    Νάσαι παντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ένα κομμάτι ή μάλλον ακόμη ένα κομμάτι της Ιστορίας μας.
    Κάθε φορά που έρχομαι εδώ νιώθω υπερήφανη για τον πολιτισμό μας.
    Σε ευχαριστώ!

    Καλη εβδομάδα! Να είσαι πάντα καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σ΄ευχαριστώ Κική μου για την επίσκεψη και τα καλά σου λόγια.
    Κάθε γωνιά της πατρίδας μας είναι ένα κομμάτι του πολιτισμού μας.
    Νάσαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ντένη μου υπέροχο και τούτο το ταξίδι που μας πήγες και που γνωρίσαμε τις ομορφιές και κάτι από την ιστορία της Λευκάδας. Την έχω επισκεφτεί μία φορά περαστική για λίγες ώρες και πέρα από την χώρα δεν κατάφερα να δω τίποτα άλλο. Ελπίζω στο μέλλον να ξαναπάω,
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νάσαι καλά καλή μου Ελένη που πάντα έχεις έναν καλό λόγο για ό,τι μπορώ να προσφέρω από τούτη τη σελίδα μου.
      Εύχομαι κάποια στιγμή να καταφέρεις να γνωρίσεις τις ομορφιές της Λευκάδας.
      Νάσαι πάντα καλά Φιλιά.

      Διαγραφή
  17. Σ΄ευχαριστώ καλή μου φίλη.
    Την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Είμαι πολύ χαρούμενη που μπόρεσα στην ζωή μου ν επισκευτώ την Λευκαδα... εχω μεινει κατάπληκτη με την ομορφια της.. και τωρα με την δικη σου αναρτηση φίλε μου εμαθα και πράγματα απο την ιστορία της χαιρομαι διπλά... Στην Κερκυρα ομως που δεν εχω παει ταξιδεψα μεσα απο τα δικα σου ταξιδια και σε ευχαριστω .που μας δίχνεις πόσο ομορφη ειναι ετουτη η πατρίδα..!!!. να περνας καλα καλό βραδυ... !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα σου Ρούλα μου.
      Χαίρομαι που η γνωριμία σου με τα όμορφα Εφτάνησα σε έχουν τόσο ενθουσιάσει.
      Εύχομαι να καταφέρεις κάποτε να τα γνωρίσεις όλα.
      Θα έχεις καταφέρει μια τρομερή εμπειρία.
      Την αγάπη μου πάντα καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  19. Εδώ έχω πάει κάνα δυο φορές, αλλά, βεβαίως, δεν τα έχω δει όλα αυτά! Χαίρομαι που έχει αρχαία!!... Ενδιαφέρον!!! ... (Όχι ότι δεν θα είχε... απλώς, εγώ δεν έχω δει αρχαία, στις επισκέψεις μου).
    Ευχαριστώ για τις όμορφες φώτο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λαμπρινή μου αγαπημένη μου φίλη.
      Σε κάποια επόμενή σου επίσκεψη στα Εφτάνησα σου προτείνω να φροντίσεις να γνωρίσεις και κάποια αρχαία. Όλα τα νησιά μας έχουν πανω τους αμέτρητους θησαυρούς.
      Την αγάπη μου καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  20. Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες Ντένη μου. Πολλές τις αγνοούσα και αν και έχω επισκεφθεί τη Λευκάδα δεν έχω πάει σε πολλά από όσα αναφέρεις. Ευκαιρία για άλλο ένα ταξίδι. Ώστε και προίκα δόθηκε η Λευκάδα έτσι;;;
    Πάντα στη σελίδα σου ταξιδεύω ονειρεμένα
    Να σαι καλά Ντένη μου και σ'ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αννούλα μου γλυκιά μου καλή σου μέρα.
    Να σου πω ότι με μια επίσκεψη στα νησιά μας αποκλείεται να δεις όλα όσα κουβαλάνε πάνω τους. Χρειάζεται χρόνος πολύς και συνήθως ένας επισκέπτης δεν τον διαθέτει.
    Εύχομαι την επόμενη φορά να καταφέρεις να δεις πιο πολλά.
    Στ΄αλήθεια η Λευκάδα δόθηκε προίκα. Αλλά και άλλα νησιά μας έχουν δοθεί προίκα. Γιατί όχι; Δικά τους ήσαν; Τσάμπα τα βρήκανε.
    Την αγάπη μου πάντα φίλη μου αγαπημένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λευκάδα δεν έχω βρεθεί δυστυχώς, όμως το θέλω πάρα πολύ, γιατί λατρεύω το Ιόνιο και τα Εφτάνησα! (τα περισσότερα καλοκαίρια των παιδικών μου χρόνων τα πέρασα μεταξύ Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Κέρκυρας!!)
    Απίστευτη ομορφιά αναβλύζει από τις φωτογραφίες! Μακάάααρι να πάω κάποτε!
    Ευχαριστούμε πάρα πολύ για την υπέροχη βόλτα που μας πήγες για ακόμα μία φορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μου καλή σου μέρα.
      Σ΄ευχαριστώ που πέρασες. Σε καταλαβαίνω που αγαπάς τόσο πολύ το Ιόνιο και τα νησιά του γιατί το ίδιο συμβαίνει και με μένα. Στα Εφτάνησα μεγάλωσα, σε όλα τα νησιά, κι΄εκεί έχω αφήσει τις πιο όμορφες στιγμές της ζωής μου.
      Εύχομαι να καταφέρεις να βρεθείς στη Λευκάδα αλλά και στα άλλα νησιά που δεν έχεις πάει.
      Την αγάπη μου πάντα καλή μου φίλη

      Διαγραφή
  23. 'Ακουγα για την Αγία Μαύρα, αλλά δεν γνώριζα την προέλευση του ονόματος. Χάρις σε σένα έμαθα για τους Ανδηγαυούς ! Γνώριζα όμως για τους Angevins και την Sainte Maure (από το Γαλλικό σχολείο μου) και τώρα έκανα τον συσχετισμό και κατάλαβα ότι έγραφες γι αυτούς....χαχαχα!!! Τί υπέροχο που είναι το κάστρο!!!! Όπως και ο αρχαίος οικισμός, ο καταπληκτικός φάρος στο άγριο τοπίο αλλά και μοναστήρι της Φανερωμένης!!!!!
    Σ' ευχαριστώ πολύ για όλα αυτά, αγαπητέ μου Ντένη!! Καλό Σαββατοκύριακο, σου εύχομαι!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ καλή μου Marie-Anne για την επίσκεψη και τα καλά σου λόγια.
      Στ΄αλήθεια το Κάστρο είναι ένα μεγάλο έργο, που δίνει μια ξεχωριστή όψη σε όλο το τοπείο. Όσο για τον φάρο θα πρέπει να τον δεις από κοντά για να καταλάβεις το μεγαλείο του.
      Έχουμε μια πανέμορφη πατρίδα καλή μου φίλη γι΄αυτό όλοι μας κυνηγάνε.
      Την αγπη σου πάντα και καλό σου Σαββατοκύριακο.

      Διαγραφή
  24. Και πάλι αγαπητέ μου Ντένη σ΄ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και την κατανόηση σου!
    Σας στέλνω την αγάπη μου και τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου φίλη και αγαπητή μου Μάγδα.
      Λέω πάντα εκείνο που αξίζει στους καλούς μου φίλους. Κι΄εσύ αξίζεις πολλά.
      Κι΄από μένα έχεις φιλάκια και αγάπη.

      Διαγραφή