Μπορείτε.....

....εκτός από τα Εφτάνησα να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μου http://hellascafe.blogspot.com και να με βρήτε στο kondennis9@gmail.com
Θα χαρώ να σας δω.

Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2015

Αρχαία μνημεία στην Κεφαλλονιά.

Κεντρική φωτογραφία για τον μήνα Νοέμβριο.
Κέρκυρα. Το Παλαιό Φρούριο. 

Το Λιθόστρωτο στο Αργοστόλι.
Η Κεφαλλονιά είναι ένα νησί με πλούσια ιστορία. Ανασκαφές που έχουν γίνει σχεδόν σε όλη την έκταση του νησιού έχουν φέρει στο φως αρχαιολογικούς χώρους διαφόρων εποχών. Τα ευρήματα μαρτυρούν κατοίκηση της Κεφαλλονιάς από τη 10η χιλιετία πΧ. Τα αρχαιότερα σημάδια αναφέρονται στους παλαιολιθικούς χρόνους με πιο σημαντικά αυτά στο Σπήλαιο της Δράκαινας. Ερείπια ακροπόλεων, κυκλώπεια τείχη και μυκηναϊκά νεκροταφεία βρίσκονται διάσπαρτα σχεδόν σε όλο το νησί.
Από την παλαιολιθική εποχή έχουν έλθει στο φως μυκηναϊκοί τάφοι στα Τζανάτα, στα Μεταξάτα και στα Μαζαρακάτα. Όλα αυτά σηματοδοτούν την ύπαρξη ισχυρού μυκηναϊκού κέντρου στο νησί. Τέσσερις πόλεις κυριαρχούν στην Κεφαλλονιά κατά την κλασσική ελληνική αρχαιότητα. Η Πάλη, οι Πρόννοι, η Κράνη και η Σάμη. Η ιστορία της Σάμης αρχίζει από την προϊστορική εποχή και ο Όμηρος την αναφέρει σαν τμήμα της χώρας που βασίλευε ο Οδυσσέας. Στην περιοχή της έχουν βρεθεί ίχνη από την προϊστορική εποχή. Όλα αυτά βέβαια δεν μπορούν να καλυφθούν με λίγες σελίδες. Χρειάζεται πολλή εργασία.
Προσφέρω για σήμερα έναν μικρό περίπατο στα αρχαία μνημεία της Κεφαλλονιάς και θα συνεχίσουμε. Ελάτε.


Κυκλώπεια τείχη.

Μια πλευρά των Κυκλώπειων τειχών.
Κατά μήκος της αρχαίας Κράνης, ανατολικά από το Αργοστόλι και σε μεγάλη έκταση σώζονται τα Κυκλώπεια Τείχη. Τα τείχη αυτά, μεγαλειώδη  δημιουργήματα είναι κατασκευασμένα από γιγάντιους λίθους και χρονολογούνται από τον 7ο ή 6ο αιώνα πΧ.. Από το τείχος της αρχαίας Κράνης σώζονται δύο πύλες εκ των οποίων η μία αποτελούσε την κεντρική.
Η πεδιάδα της Κρανιάς, σύμφωνα με μελέτες αρχαιολόγων ήταν μία από τις κύριες περιοχές της αρχαίας πόλης. Από τα τείχη σήμερα σώζεται μόνο ένα μέρος.
Μια άλλη άποψη των τειχών.
Τα τείχη αυτά ονομάστηκαν κυκλώπεια λόγω του μεγέθους των λίθων από τους οποίους είναι κατασκευασμένα και θεωρούνται σημαντικά κυρίως για τις πληροφορίες που μπορούμε να αντλήσουμε από αυτά για την ελληνική οχυρωματική τέχνη της Μυκηναϊκής εποχής. Στην ίδια περιοχή υπάρχουν υπολείμματα ενός δωρικού ναού της θεάς Δήμητρας.  Στα νότια του λόφου, σε μια περιοχή που ονομάζεται “Ρίζα” βρέθηκαν λεηλατημένοι και κατεστραμμένοι αρκετοί κιβωτιόσχημοι τάφοι προμυκηναϊκής εποχής. Το τέλος της αρχαίας Κράνης σημειώθηκε τον 2ο πΧ αιώνα με την κυριαρχία των Ρωμαίων στην Κεφαλλονιά.

Μυκηναϊκός τάφος στον Πόρο.
Ο τάφος στα Τζανάτα του Πόρου.
Έναν θολωτό τάφο της μυκηναϊκής περιόδου έχουν φέρει στο φως έρευνες που έγιναν το 1992 από τον αρχαιολόγο Λάζαρο Κολώνα στη θέση Μπρούτζι στα Τζανάτα. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο και για τον καλύτερα διατηρημένο τάφο της μυκηναϊκής περιόδου που έχει βρεθεί στο νησί της Κεφαλλονιάς. Μέσα στον τάφο βρέθηκαν πολλές ταφές που χρονολογούνται από το 1400 μέχρι το 1000 πΧ. Τα χρυσά ευρήματα δηλώνουν πως στον τάφο θα πρέπει να ήσαν θαμμένοι επιφανείς άρχοντες.. Ο τάφος αυτός σηματοδοτεί την ύπαρξη στην περιοχή ενός ισχυρού μυκηναϊκού κέντρου.

Οι τάφοι της Λακήθρας.
Τάφος στη Λακήθρα.
Λίγο έξω από το χωριό Λακήθρα, στην περιοχή της Λειβαθούς ανεκαλήφθησαν κάποιοι μυκηναϊκοί τάφοι Τα ευρήματα αυτά είναι μοναδικής σημασίας και αποτελούν σημεία ύπαρξης του Μυκηναϊκού πολιτισμού στην περιοχή της Λακύθρας. Πρόκειται για το πλουσιότερο μυκηναϊκό νεκροταφείο που έχει βρεθεί στο νησί της Κεφαλλονιάς. Συνολικά τέσσερις θαλαμωτοί τάφοι έχουν ανασκαφεί στο εσωτερικό των οποίων βρέθηκαν πάρα πολλά κτερίσματα. Περισσότερα από 400 αγγεία, αμφορείς και μεγάλα αγγεία του Μυκηναϊκού πολιτισμού ήρθαν στο φως, καθώς επίσης χρυσά κοσμήματα και εξαρτήματα από περιδέραια.
Μια άλλη άποψη του τάφου.
Όλα αυτά τα ευρήματα τοποθετούνται γύρω στα 1250 με 1150 πΧ. Οι μυκηναϊκοί τάφοι της Λακήθρας εντυπωσιάζουν από το πόσο καλά έχουν διατηρηθεί ενώ οι αρχαιολόγοι που τους ανέσκαψαν δεν εντόπισαν ίχνη να είχαν παλαιότερα συληθεί.

Το Κάστρο του Αγίου Γεωργίου.
Η είσοδος του Κάστρου.
Πάνω από τον οικισμό Περατάτα, σ΄ένα λόφο ύψους 300μ, βρίσκεται το Κάστρο του Αγίου Γεωργίου. Παρ΄όλο που η σημερινή μορφή του δείχνει Ενετική προέλευση λέγεται πως μάλλον έχει κατασκευαστεί στους βυζαντινούς χρόνους και μάλιστα γύρω στο 1200. Το Κάστρο υπήρξε η πρωτεύουσα της Κεφαλλονιάς μέχρι το 1757 όταν έγινε πρωτεύουσα το Αργοστόλι.
Ένα μέρος από τα εξωτερικά τείχη.
Τα εξωτερικά του τείχη που σώζονται μέχρι σήμερα κατασκευάστηκαν από τους Ενετούς το 1504. Στο εσωτερικό του Κάστρου σώζονται ακόμη εκκλησίες, Εκεί μάλιστα υπάρχει ο μητροπολιτικός ναός της Ευαγγελίστριας, χαρακτηριστικό δείγμα εφτανησιώτικης αρχιτεκτονικής. Μαρμάρινη επιγραφή στο καμπαναριό μαρτυράει ότι ο ναός αυτός χτίστηκε το 1580.

Σάμη. Παλαιόκαστρο – Μονή Αγίων Φανέντων.
Η Σάμη ήταν κατά την αρχαιότητα η μία από τις τέσσερις πόλεις που αποτελούσαν την κεφαλληνιακή Τετράπολη. Τα μνημεία που υπάρχουν στην κορφή του λόφου δείχνουν ότι η Σάμη κατοικείτο από την προϊστορική εποχή και ήταν τέλεια οργανωμένη. Ήταν η μόνη πόλη της Κεφαλλονιάς που αντιστάθηκε στους Ρωμαίους.
Ερείπια της Ακρόπολης στη Σάμη.
Πάνω στην κορφή του λόφου υπάρχουν τα ερείπια της ακρόπολης Κυάτης καθώς επίσης και τα ερείπια του Παλαιόκαστρου.
Η Μονή των Αγίων Φανέντων.
Στη Σάμη ανήκει και η Μονή των Αγίων Φανέντων η οποία φιλοξενεί θησαυρούς σε εικόνες, σκεύη και αφιερώματα. Η Μονή είναι αφιερωμένη στους Αγίους Θεόδωρο, Γρηγόριο και Λέοντα, τα λείψανα των οποίων, σύμφωνα με την παράδοση “εφάνησαν” σε κάποιο σπήλαιο πλησίον γι΄αυτό και πήραν το όνομα Φανέντες.
Η Μονή των Αγίων Φανέντων και ερείπια από την Ακρόπολη της Σάμης.
Τα λείψανα των Αγίων είχαν κλέψει οι Ενετοί και τα μετέφεραν στην Βενετία όπου παρέμειναν στην Μονή του Προφήτη Ζαχαρία για 700 χρόνια μέχρι να επιστραφούν στην Μονή των Φανέντων. Η Μονή είναι χτισμένη πάνω στα αρχαία ερείπια της αρχαίας ακρόπολης της Σάμης. Στη Μονή αφιέρωσε μια εικόνα της Παναγίας ο Βενετός ναύαρχος S.Venier, μετά από την νικηφόρο έκβαση της ναυμαχίας της Ναυπάκτου το 1571.



ΠΗΓΕΣ
w. holiday.gr
w. greece.terrabook
w. kefalonia-ithaca.gr
w. kefalonitikanea.gr
w. porosnewstv.com
w.kefaloniapress.gr
w.kefalonia-tours.gr
w.kefaloniatoday.com


30 σχόλια:

  1. Κάθε τόπος της Πατρίδας μας κρύβει ιστορία από τα αρχαία χρόνια που μας την μαρτυρούν τα χιλιάδες μνημεία γύρω μας.
    Υπέροχη ανάρτηση.
    Καλό Σαββατόβραδο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου καλή μου φίλη.
      Σ΄ευχαριστώ που πέρασες από μπλογκ μου και για τα όμορφα λόγια σου.
      Νάσαι καλά φίλη μου αγαπητή.

      Διαγραφή
  2. Όλη η Ελλάδα ένα αρχαιολογικό μουσείο, που είναι ανεξάντλητο και δύσκολο να το γνωρίσουμε σε κάθε του λεπτομέρεια στις μέρες μας...
    Σ' ευχαριστούμε που μας έδειξες τέτοιους μοναδικούς αρχαιολογικούς χώρους Διονύση!
    Καλή Κυριακή καλέ μας φίλε
    Μαρίνα - Όλγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα - Όλγα καλές μου φίλες.
      Χαίρομαι που σας άρεσαν τα όσα μπόρεσα να σας παρουσιάσω.
      Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.
      Να είστε πάντα καλά.

      Διαγραφή
  3. Πολύ εντυπωσιακοί οι Μυκηναϊκοί Τάφοι, όπως και τα Κυκλώπεια τείχη!!!!
    Ενδιαφέρουσα και η ιστορία των Αγίων Φανέντων! Ευχαριστούμε για την παρουσίασε, αγαπητέ Ντένη!!
    Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Marie-Anne σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη.
      Χαίρομαι που σου άρεσαν όλα. Όσο για τους Αγίους Φανέντες να σου πω ότι η Κεφαλλονιά είναι ένα πολύ θρησκευόμενο νησί. Πάρα πολλές οι ιστορίες των Αγίων που φιλοξενούνται στο νησί μας.
      Νάσαι καλά καλή μου φίλη

      Διαγραφή
  4. ...πόσα μας φανέρωσες κι εδώ...Φίλε μας!
    Τουλάχιστον, αφού δεν ..πάμε, να τα θαυμάζουμε από την ιστοσελίδα σου.
    Φιλιά με τις τελευταίες ανάσες του Οκτώβρη... Υιώτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό σου μήνα Υιώτα μου.
      Χαίρομαι που απολαμβάνεις τους περιππατους που προσφέρω.
      Νάσαι πάντα καλά.

      Διαγραφή
  5. Θα συμφωνήσω με την Ελένη!
    Καλό μήνα με υγεία και αγάπη, να είσαι καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά και όμορφα όσα καταγράφει η καλή μου φίλη Ελένη και χαίρομαι αγαπητή μου Κατερίνα που συμφωνείς.
      Και σε σένα εύχομαι καλό μήνα με αγάπη και υγεία.

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα φίλε
    Είμαι κι εγώ ένας από αυτούς που γεννήθηκαν σε μιά από τις τετράπολης της Κεφαλονιάς
    Την επαρχία Σάμης
    Είνα ιη μόνο πόλη που αντιστάθηκε στος Ρωμαίους κατακτητές γιαυτό αυτί την κατέστρεψαν.
    Τα αρχαία υπάρχουν σε κάθε βήμα που κάνεις, στην κατοχή εποχή των Γερμανών ένας γείτονας μου καθάριζε τον κήπο του από τα χαλίκια. Πήγε πολ΄βαθιά και βρήκε πλακόστρωταους τάφους τους γέμισε πάλι μεχώμα
    ην Καληνύχτα μου

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρίμα φίλε μου Γαβρίλη γι΄αυτή την τόσο κακή ενέργεια του γείτονά σου.
      Μα είναι δυνατόν να κρύβουν τέτοιους θησαυρούς.
      Ελπίζω και πιστεύω να έχουν ανακαλυφθεί.
      Νάσαι καλά φίλε μου.

      Διαγραφή
  7. Πωπω πόσα αγνοούσα Ντένη μου!
    Εντυπωσιάστηκα!
    Καλό σου μήνα και καλή εβδομάδα εύχομαι!
    Καλά να περνάς! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι καλή μου Αριστέα που πρόσφερα κάτι.
      Ακολουθούν και άλλα.
      Καλό σου μήνα και σένα με την αγάπη μου.

      Διαγραφή
  8. Η ιστορία μας.
    Τα μνημεία μας.
    Η λεβεντιά και ο αγώνας μας.
    Σε ευχαριστώ!
    Ποτε δε ξεχνας.
    Εισαι εκει και υπενθυμιζεις.

    Καλό μήνα. Με υγεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσφέρω ό,τι μπορώ καλή μου Κική.
      Και τα νησιά μας έχουν πάρα πολλά που πρέπει να γνωρίζουμε.
      Νάσαι πάντα καλά καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  9. Ήταν κατοικημένη από τη 10η χιλιετία πΧ?? έχω εκπλαγεί πραγματικά!!!!
    Σε ευχαριστούμε πολύ για τη βόλτα, την ξενάγηση, και την ενημέρωση! Έχουμε ανάγκη να βλέπουμε τέτοιες ομορφιές, ειδικά εμείς που είμαστε κλεισμένοι μέσα στην πόλη!
    Ευχαριστούμε πολύ!!
    Καλό μήνα! Καλή εβδομάδα να έχεις Ντένη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα τα Εφτάνησα καλή μου φίλη έχουν μια ιστορία κατοίκησης χιλιάδων χρόνων. Αυτό μαρτυρούν όλοι οι θησαυροί που κατά καιρούς έχουν έλθει στο φως.
      Σ΄ευχαριστώ που είσαι στην παρέα μας. Θα κάνουμε και άλλους περιπάτους.
      Καλή σου μέρα με την αγάπη μου.

      Διαγραφή
  10. Πραγματικά υπέροχη η περιγραφή σου!!!! Πόσα όμορφα μέρη, πόσα αρχαία μνημεία παντού; Παντού, όπου κι αν κοιτάξουμε υπάρχει μια ιστορία από πίσω!!!!!
    Σ'ευχαριστώ πολύ γι'αυτό το όμορφο ταξίδι!!!!!
    Καλό μήνα, με υγεία αγαπητέ μου φίλε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλή σου μέρα Νίκη μου.
    Είναι αλήθεια ότι η πατρίδα μας διαθέτει αμέτρητους θησαυρούς κάτω από τη γη πολλοί από τους οποίους δεν έχουν ακόμη ανακαλυφθεί.
    Χαίρομαι που σου άρεσε ο περίπατος.
    Την αγάπη μου πάντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλό μήνα να χετε κύριε Ντένη!! Κι η Κεφαλλονιά μας αγαπημένη!! Μακάρι να μπορέσω να ξαναπάω σύντομα, χάνω πολλά που δεν έχω γνωρίσει από κοντά τους αρχαίους της θησαυρούς!!
    Και πόσες πληροφορίες που δεν γνώριζα!! Σας ευχαριστούμε πολύ!!
    Καλή βδομάδα να χετε!! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπέρα αγαπητή μου Μαριλένα και καλό μήνα και σε σένα καλή μου.
    Ευχή μου να ξαναπάς σύντομα στην Κεφαλλονιά και να δεις όλα αυτά που αποτελούν την ιστορία του νησιού. Χαίρομαι καλή μου που σου αρέσουν αυτά που παρουσιάζω.
    Νάσαι πάντα καλά αγαπητή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Με έκανες να ξαναπερπατήσω στα αρχαία της Κεφαλονιάς και να σου ομολογήσω ότι το απόλαυσα σαν να ήταν η πρώτη φορά.
    Υπέροχο ταξίδι Ντένη μου και χαίρομαι κάθε φορά τις εγγραφές σου
    Καλό χειμώνα να έχουμε
    Να σαι καλά αγαπητέ μου φίλε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου χαίρομαι που σου πρόσφερα έναν όμορφο περίπατο στο νησί μας.
      Σ΄ευχαριστώ που απολαμβάνεις αυτά που μπορώ να προσφέρω.
      Και σ΄ευχαριστώ που περνάς από το μπλογκ μου. Είναι χαρά μου μεγάλη.
      Καλό χειμώνα εύχομαι καλή μου.,
      Νάσαι πάντα καλά.
      Την αγάπη μου.

      Διαγραφή
  15. Η ξενάγηση σε μέρη που ξέρω καλά ήταν σα δώρο για μένα!!
    Όπως έχω ξαναπεί έζησα στη λατρεμένη Κεφαλλονιά και έχω γυρίσει κάθε της σπιθαμή...από τις πιο αγαπημένες μου βόλτες αυτή στο κάστρο του Αγίου Γεωργίου, αφού μου το επέτρεπε και η κοντινή του απόσταση από το Αργοστόλι...ούτε ξέρω πόσες φορές το είχα επισκεφτεί!!
    Σε ευχαριστώ για αυτή την ανάρτηση!!
    Να είσαι καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νάσαι καλά αγαπητή μου Μαρία και χαρά μου που απόλαυσες και αυτή την προσφορά μου.
      Το Κάστρο μας είναι το κάτι άλλο σε ομορφιά. Κι΄εγώ 'εχω ανέβει αρκετές φορές και πάντοτε το απολάμβανα.
      Νάσαι πάντα καλά αγαπητή μου φίλη.

      Διαγραφή
  16. Οταν βλεπω τα μνημεια της αρχαιοτητος, να καταληγουν ερειπωμενες πετρες κι αγριοχαρτα
    και πληρη αδιαφορια απο τις τοπικες κοινωνιες που ζουν και αναπνεουν διπλα τους
    με πιανει ενας θυμος
    Και λεω, οτι δεν αξιζετε τετοια ομορφια να σας περιβαλλει γιαυτο θα ζειτε στην ασχημια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Έχεις απόλυτα δίκιο καλέ μου φίλε.
    Τόσους και τόσο σπουδαίους θησαυρούς και τους έχουμε για πέταμα
    Περίμενε και την επόμενη ανάρτησή μου να δεις ένα ακόμα έγκλημα.
    Νάσαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή