Μπορείτε.....

....εκτός από τα Εφτάνησα να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μου http://hellascafe.blogspot.com και να με βρήτε στο kondennis9@gmail.com
Θα χαρώ να σας δω.

Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015

Αρχαία μνημεία στην Κέρκυρα.

Κεντρική φωτογραφία για τον μήνα Οκτώβρη. 
Κύθηρα.  Η Χώρα. Αριστερά το Καψάλι.

Μετά από την περιγραφή των καλοκαιρινών μου διακοπών ας επιστρέψουμε στις ομορφιές των Εφτανήσων. Θα κάνουμε σύντομους περιπάτους να γνωρίσουμε κάποια αξιόλογα ιστορικά μνημεία, από τα πάρα πολλά που φιλοξενούν τα Εφτάνησα στο έδαφός τους. Και ξεκινάμε από την Κέρκυρα.
Κέρκυρα. Το Παλαιό Φρούριο.

Από την πρώτη ελληνική αποίκηση το 750π.Χ περίπου και την Αρχαϊκή περίοδο, την Βυζαντινή εποχή, που την ακολούθησε η περίοδος της Ενετοκρατίας αλλά και αργότερα οι Γάλλοι και οι Άγγλοι, έχουν αφήσει στην Κέρκυρα μια ανεπανάληπτη πολιτισμική και αρχιτεκτονική κληρονομιά με πανέμορφα και ανεπανάληπτα κτίρια-μνημεία αρχιτεκτονικής που δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο μέρος της Ελλάδας.
Η στρατηγική και γεωγραφική θέση της Κέρκυρας, καθώς βρίσκεται στην είσοδο της Αδριατικής θάλασσας, προσδιόρισε από πολύ νωρίς τον ιδιαίτερο ρόλο που επρόκειτο να διαδραματίσει το νησί στην πλοκή της ιστορίας της Μεσογείου. Η Κέρκυρα που είχε την τύχη να βρίσκεται στον δρόμο των καραβιών και των μετακινήσεων υπήρξε διαχρονικά αντικείμενο συνεχών διεκδικήσεων από όλους τους κατά καιρούς κυρίαρχους, πρωταγωνιστώντας σε όλα τα μεγάλα γεγονότα της πολιτικής ιστορίας της Ευρώπης.
Όλα αυτά άφησαν ένα πλήθος από αξιόλογα μνημεία πάνω στο νησί. Αξίζει ένας μικρός περίπατος για να δούμε κάποια από αυτά.

Η εκκλησία της Ανουντσιάτα.
Το καμπαναριό της Ανουντσιάτα είναι ότι έχει απομείνει από την ιστορική εκκλησιά. 
Πρόκειται για ένα μνημείο με πανευρωπαϊκή σημασία. Στο μνημείο αυτό έχουν θαφτεί οι Ευγενείς Λατίνοι που έπεσαν νεκροί στη ναυμαχία της Ναυπάκτου το 1571. Όπως είναι γνωστό η ναυμαχία αυτή έδωσε ιστορικά τέλος στην ναυτική απειλή της Τουρκίας. Λίγα χρόνια αργότερα θα δοθεί τέλος και στην απειλή των Τούρκων από την στεριά και θα σταματήσει πλέον οριστικά η προσπάθειά τους να επεκταθούν προς την Δύση.
Η ναυμαχία αυτή ήταν η μεγαλύτερη που είχε γνωρίσει έως τότε η ανθρωπότητα και ήταν και η πρώτη στην οποία νίκησαν οι Χριστιανικές δυνάμεις μετά από οκτώ μεγάλες ναυμαχίες στις οποίες είχαν νικηθεί.
Ένα μέρος από τη βάση του καμπαναριού.
Ανέμασα στους νεκρούς αναφέρονται ονόματα όπως οι Juan de Cordova, Alfonco de Cardena, Juan Pomce de Leon, Fabiano Graziani, και άλλοι.
Κατά την διάρκεια του καταστροφικού βομβαρδισμό της πόλης από τους Γερμανούς στις 14 Σεπτεμβρίου του 1943, η εκκλησία κατεστράφη και τα οστά μετεφέρθησαν στο Καθολικό Νεκροταφείο της Κέρκυρας στην περιοχή Καπουκίνοι.
Από την εκκλησία της Ανουντσιάτα σήμερα σώζεται μόνο το καμπαναριό και ένα μέρος του ιερού.

Η Παλαιόπολη.
Ερείπια στην Αγορά της Παλαιόπολης. 
Ο χώρος της αρχαίας Κέρκυρας, με το Μον - Ρεπό αποτελούν τον χώρο της αγοράς της αρχαίας πόλης, όπως αυτή είχε εξελιχθεί μέχρι τον 6ο αιώνα. Τα πιο σημαντικά μνημεία σ΄αυτόν τον χώρο είναι η αγορά, ο Δωρικός ναός του Καρδακίου, τα Ρωμαϊκά λουτρά και το προ-ελληνιστικής εποχής καμπυλωτό κτίριο το οποίο κατά τη διάρκεια της προχριστιανικής περιόδου μετασκευάστηκε σε χριστιανικό ναό. Σ΄όλον αυτόν τον χώρο έχει δοθεί η ονομασία Παλαιόπολη.
Στην περιοχή Κανόνι και στα όρια της Παλαιόπολης υπάρχει σε πολύ καλή διατηρητέα κατάσταση δωρικός ναός του 6ου πΧ αιώνα, ο οποίος διαθέτει έναν υπερμεγέθη βωμό.
Η βάση από τον Ναό της Αρτέμιδος Γοργούς.
Πρόκειται για τον ναό της Αρτέμιδος Γοργούς. Ο ναός αυτός εντοπίσθηκε τυχαία το 1910 όταν βρέθηκαν τμήματα του γιγαντιαίου αετώματος το οποίο σήμερα βρίσκεται στο μουσείο της Κέρκυρας.

Το μνημείο του Μενεκράτη.
Το Μνημείο του Μενεκράτη. 
Το μνημείο αυτό βρίσκεται στην περιοχή της Γαρίτσας και ακριβώς στα όρια του νεκροταφείου της αρχαίας Κέρκυρας. Πρόκειται για ένα ταφικό μνημείο σε σχήμα κυκλικού τάφου που κατασκευάστηκε τον 6ο πΧ αιώνα, προς τιμή του Μενεκράτη.
Ο άνδρας αυτός ήταν πρόξενος της Κέρκυρας στην Οιάνθεια, πόλη κοντά στο σημερινό Γαλαξίδι. Το ταφικό αυτό μνημείο είναι κυκλικό και φέρει επιγραφή η οποία αναφέρει ότι ο δήμος αναγνωρίζοντας το έργο του Μενεκράτη ανέγειρε αυτό το μνημείο. Η επιγραφή είναι γραμμένη με κορινθιακό αλφάβητο και θεωρείται σαν μία από τις αρχαιότερες επιγραφές στην Ελλάδα.
Στο αρχαιολογικό μουσείο της Κέρκυρας φυλάσσεται και ένας μαρμάρινος λέων που έχει ονομαστεί “το λιοντάρι του Μενεκράτη” αφού υπήρχε η εντύπωση πως ήταν τοποθετημένο πάνω στο μνημείο του Μενεκράτη.

Φρούριο Αγγελόκαστρου.
Μια άποψη από το Αγγελόκαστρο.
Είναι το δυτικότερο φυλάκιο της Βυζαντινής αυτοκρατορίας και του Δεσποτάτου της Ηπείρου, στο οποίο ανήκε και η Κέρκυρα. Χτίστηκε στις αρχές του 12ου αιώνα με την μεταφορά του παλαιοκάστρου, σημερινή μονή Παλαιοκαστρίτσας, σε περισσότερο οχυρή θέση. Σε περίπτωση ανάγκης μπορούσε να προστατέψει ολόκληρο τον πληθυσμό της περιοχής που τότε ξεπερνούσε τις τέσσερις χιλιάδες. Το Αγγελόκαστρο πολιορκήθηκε πολλές φορές αλλά μόνο μια φορά παραδόθηκε το 1386 μετά από πολιορκία έξη μηνών από τους Ενετούς. Επιχειρήθηκε η πολιορκία του από τον Μπαρμπαρόσα το 1537 αλλά απέτυχε. Το 1571 επιχειρούν οι Τούρκοι να το καταλάβουν αλλά αποτυγχάνουν. Στο εσωτερικό του φρουρίου σώζονται δυο μεγάλες δεξαμενές νερού και οι εκκλησίες των Ταξιαρχών και της Αγίας Κυριακής. Η εκκλησία των Ταξιαρχών χτίστηκε το 1783 στη θέση κάποια άλλη παλαιότερης εκκλησιάς. Η Αγία Κυριακή είναι χτισμένη σ΄ένα μικρό σπήλαιο και έχεις τοιχογραφίες του 18ου αιώνα.
Να πω ότι δεν τελειώνει εδώ η γνωριμία μας με τα μνημεία της Κέρκυρας. Πολλά αυτά που αφήσαμε. Υπόσχομαι ότι σύντομα θα ξανακάνουμε έναν τέτοιο περίπατο.

ΠΗΓΕΣ
w.corfuvisit.net.
w.infokerkyra. Gr
w.teekerk.gr



36 σχόλια:

  1. Αχ, πόσες ομορφιές! Έχω να πάω χρόνια στην Κέρκυρα, αλλά μετά από αυτή την ανάρτηση, νομίζω πως ξεσκονίστηκε αρκετά καλά η μνήμη μου και ίσως ήρθε η ώρα να... ξαναπάω!!!
    Ανυπομονώ και για τη συνέχεια!!!
    Καλή Κυριακή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι, αγαπητή μου Γιάννα, που θα σε κάμω να επισκεφτείς την Κέρκυρα.
      Πάρε το Γιάννη σου κει ξεκινάτε.
      Για τη συνέχεια να σου πω ότι είναι αμέτρητοι οι θησαυροί που κρύβουν στη γη τους τα Εφτάνησα.
      Καλη Κυριακή και σε σένα αγαπητή μου.

      Διαγραφή
  2. Τι όμορφο οδοιπορικό Διονύση! Όσοι δεν έχουν επισκεφθεί την Κέρκυρα, πήραν μια πολύ καλή γεύση!
    Καλή σου Κυριακή, αγαπημένε φίλε!
    Μαρίνα - Όλγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου καλή μου.
      Χαίρομαι που σου άρεσε ο περίπατος,
      Να σου πω ότι από την εκκλησιά της Ανουντσιάτα περμνούσα κάθε μέρα για να πάω στο σχολείο μου.
      Θα έχουμε και όμορφες συνέχειες.
      Καλή Κυριακή και σε σένα καλή μου.

      Διαγραφή
  3. Έχω βρεθεί Κέρκυρα μια φορά μόνο και αυτή μόλις για πέντε ώρες. Ο περίπατος σας με ξεσήκωσε για φθινοπωρινές εξορμήσεις! Επειδή όμως το βλέπω χλωμό να συμβεί κάτι τέτοιο θα περιμένω την δική σας συνέχεια! Καλό βράδυ εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατί καλή μου φίλη δεν αποφασίζεις μια φθινοπωρινή επίσκεψη στην Κέρκυρα;
    Όλες οι εποχές εκεί είναι ένα όνειρο.
    Σ΄ευχαριστώ που περιμένεις την συνέχεια. Το άλλο Σάββατο θα είμαστε Λευκάδα.
    Νάσαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λατρεύω την Λευκάδα! Εκτός από διακοπές πήγαινα και για δουλειά εκεί, τρεις μέρες τον μήνα ως εμπορικός αντιπρόσωπος. Γνωρίζω καλά την Ζάκυνθο και την Κεφαλλονιά επίσης. Να περάσετε όμορφα! Καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
    2. Βιβίκα μου καλή μου φίλη στ΄αλήθεια χαίρομαι που γνωρίζεις τόσο πολύ τα Εφτάνησα.
      Να σου πω ότι εκεί έχω μεγαλώσει, πέρασα τα πιο όμορφα χρόνια μου κι΄εκεί έχω αφήσει τις πιο όμορφες μέρες της ζωής μου.
      Νάσαι καλά, καλ'η μου φίλη.

      Διαγραφή
  5. Όμορφη η Κέρκυρα! Αγαπημένο νησί!! Ώστε ξαναγυρίσαμε στα δικά μας! Ωραία ταξίδια πάλι και οι πληροφορίες ανεκτίμητες!
    Να σαι καλά φίλε μου και καλή μας εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου γλυκιά μου χαίρομαι που σε βλέπω στο σπιτικό μου.
      Ξαναρχίσαμε τα ωραία μας ταξίδια στα όμορφα νησιά μας.
      Θα συνεχίσουμε.
      Έχεις πάντα την αγάπη μου καλή μου.

      Διαγραφή
  6. Ηρθα να θαυμάσω τις ομορφιές της Κέρκυρας Ντένη μου !!!Εχω πολλά χρόνια να πάω και σίγουρα σύντομα θα το κάνω !!!
    Την αγάπη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Νικόλ εκτιμώ την επίσκεψή σου στα Εφτάνησα.. Ειλικρινά σ΄ευχαριστώ πάρα πολύ, Ευχή μου να μπορέσεις για μια ακόμη φορά να βρεθείς στην πανέμορφη Κέρκυρα.
      Την αγάπη μου πάντα καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  7. Έχοντας ρίζες από τούτο το όμορφο νησί .. ρούφηξα με μεγάλο ενδιαφέρον την σημερινή σου ανάρτηση!
    Νά ' σαι καλά φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το γνώριζα αγαπητή μου Τζίνα ότι έχεις ρίζες από το νησί στο οποίο έχω ζήσει δεκαέξη ολόκληρα από τα πιο όμορφά μου χρόνια. Χαίρομαι που σου άρεσαν τα όσα αναφέρω.
      Την αγάπη μου πάντα καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
    2. αφού έχεις ζήσει τόσα χρόνια στην Κέρκυρα θα έπρεπε να παρατηρήσεις το επίθετο.. το "Βαρότση" είναι ως επί το πλείστον Κερκυραϊκό!

      Διαγραφή
    3. Να σου πω την αλήθεια καλή μου Τζίνα το επίθετο αυτό υπάρχει στην Κέρκυρα. Μάλιστα είμαστε συμμαθητές με κάποιον Πέτρο Βαρότση. Απλά μου διέφυγε, Συγνώμη.

      Διαγραφή
  8. Είχα την τύχη να την επισκεφτώ στην πενταήμερη εκδρομή στην τρίτη λυκείου Ντένη. Πιστεύω ότι είχαμε γυρίσει αρκετά αρχαιολογικά μέρη.Αλλά εγώ ήμουν με τον Έρωτα ( που τον παντρεύτηκα μετά από χρόνια) και που μάτια να δω τα αρχαία. Θα ήθελα να ξαναπάω λοιπόν Κέρκυρα!
    Φιλάκια πολλά και καλή εβδομάδα εύχομαι! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ βρε Αριστέα μου. Πήγες στα αρχαία μνημεία της Κέρκυρας παρέα με τον...Έρωτα; Τι να πω. Εμπρός λοιπόν να ξαναπάς να δεις όλα αυτά που τότε δεν είδες.
      Σου έστειλα τη φωτογραφία μου.
      Φιλάκια καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  9. Απαντήσεις
    1. Ξενάγηση στα πολύ όμορφα των Εφτανήσων αγαπητέ μου φίλε.
      Νάσαι πάντα καλά.

      Διαγραφή
  10. Πανέμορφη κι η Κέρκυρα όπως κι όλη η Ελλαδα! Πραγματικά τι να πρωτοθαυμασεις, θάλασσα, ήλιο, μνημεία, πράσινο.... Ελπίζω να σταθώ τυχερη κάποια στιγμή και να επισκεφτώ κι αυτό το πανέμορφο νησί!
    Καλή βδομάδα αγαπημένε μου φίλε Denni, πάντα με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στ΄αλήθεια πανέμορφη όλη η πατρίδα μας αγαπητή μουμ Νίκη.
      Θα πρέπει κάποτε να καταφέρουμε να το συνειδητοποιήσουμε αυτό και μέσα από την καρδιά μας να δώσουμε σ΄αυτή την πατρίδα την αγάπη που της αξίζει.
      Ευχή μου, καλή μου φίλη κάποτε να μπορέσεις να την επισκεφτείς την όμορφη Κέρκυρα.
      Και σε σένα τις ευχές μου για καλή εβδομάδα και την αγάπη μου πάντα.

      Διαγραφή
  11. Κι εγώ έχω χρόνια να πάω στην Κέρκυρα και πολύ θα ήθελα να ξαναπάω!
    Η ανάρτησή σου δείχνει πως έχω ακόμα να δω πολλά!
    Να είσαι καλά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σ΄ευχαριστώ καλή μου φίλη.
    Κι΄από μένα φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πάντοτε η Κέρκυρα, αγαπητή μου Μαρία, έχει πάρα πολλά να σου δείξει. Όπως θα δεις στη συνέχεια των αναρτήσεων είναι ατέλειωτα αυτά που έχει να μας δελιξει η αρχόντισσα Κέρκυρα.
    Νάσαι πάντα καλά αγαπητή μου και καλή σου εβδομάδα.
    Την αγάπη μου πάντα καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα και καλή εβδομάδα αγαπητέ μου.
    Κέρκυρα είχα πάει πενταήμερο.
    Πανέμορφο μέρος με Ιστορία.
    Ευχαριστούμε πολύ για την παρουσίαση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις κι΄εσύ, καλή μου φίλημ μια γεύση της Κέρκυρας, έστω και μικρή
      Νάσαι καλά

      Διαγραφή
  15. ου είχα γράψει ένα μεγάλο κατεβατό αλλά για κάποιον λόγο το έχασα, οπότε άστα

    Τώρα ανάμεσα στου νεκρούς Λατίνους ευγενείς που είναι θαμμένοι στην Ανουτσιάτα φιγουράρει και το όνομα Χουάν Πόνσε Ντε Λεόν Juan Ponce de León
    Αυτός ήταν που ανακάλυψε την Φλώριδα, ξεκίνησε από το Πουέρτο Ρίκο όπου ήταν Κυβερνήτης του πλέοντας προς δυσμάς το 1513, και στις 2 Απριλίου είδε μια μεγάλη στεριά επειδή ήταν εβδομάδα του Πάσχα ΄την ονόμασε Λουλούδι ή Φιόρο, Από τότε το πάσχα τους οι Ισπανοί το ονομάζουν Πάσχα των λουλουδιών, Pascua de Florida πέθανε δε στην Αβάνα της κούβας το 1529 ή 1559 δεν θυμάμαι ακριβώς. Στην ίδια ναυμαχία της Ναυπάκτου πολέμησε και ο Ισπανός συγγραφέας Θερβάντες αυτός που έγραψε το Δον Κιχώτη μάλιστα έχασε και το ένα του χέρι σε αυτή την ναυμαχία.
    Η Κέρκυρα είναι ένα φυσικό μουσείο.
    Τα χάρηκα όλα όσα γράφεις

    Χαιρετώ

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σημαντικές οι πληροφορίες σου, φίλε Γαβρίλη και σ΄ευχαριστώ.
      Στ΄αλήθεια η Κέρκυρα είναι ένα φυσικό και απέραντο μουσείο.
      Νάσαι καλά φίλε.

      Διαγραφή
  16. Αγαπητέ Denni σας ευχαριστούμε για τον υπέροχο περίπατο στην Κέρκυρα.Πολύ ενδιαφέρον και κατατοπιτστικός! Θα περιμένω και την συνέχεια που φαντάζομαι θα είναι εξίσου συναρπαστική!Καλό σας απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με χαρά μου σε βλέπω και πάλι στα Εφτάνησα αγαπητή μου Μαρία.
      Χαίρομαι που σου άρεσε αυτός ο περίπατος. Και βέβαια υπάρχει η ενδιαφέρουσα συνέχεια στη Λευκάδα.
      Την αγάπη μου καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  17. Καλησπέρα σας κ Ντένη!! Τα εφτάνησα είναι από τους πιο αγαπημένους μου προορισμούς!!
    Είναι πολύ όμορφη η Κέρκυρα!! Εχω πάρα πολλά χρόνια να πάω, αλλά θυμάμαι πάντα με χαρά τα καλοκαίρια μου εκεί!!
    Τι ωραία που μας ταξιδέψατε κι είναι αλήθεια πως δεν έχω επισκεφτεί αυτούς τους αρχαιολογικούς χώρους!!!!
    Καλή συνέχεια να χετε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα σου αγαπητή μου φίλη.Αξίζουν την αγάπη μας τα Εφτάνησα.
      Γνωστή σου η Κέρκυρα απ΄ό,τι καταλαβαίνω. Και φυσικά δεν ξεχνιέται με τίποτα.
      Εκτιμώ το ότι σου άρεσε αυτός ο περίπατος. Ακολουθούν και άλλοι.
      Την αγάπη μου καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  18. ...Ντένη μου, αργώ μα δεν...σε ξεχνώ!
    Περιμένω "πως και πως" να ταξιδέψω μαζί σου...
    Και, ξέρεις; ΄Ηρθαν τα ανανεωμένα διαβατήριά μας... θα δούμε...

    Φιλιά, Υιώτα και Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Υιώτα μου εδώ είμαι και πάντα έχω κάποιο όμορφο ταξίδι.
    Και φυσικά πάντα θα υπάρχει μια όμορφη συνέχεια.
    Καλώς δεχτήκατε τα διαβατήριά σας και εύχομαι καλή χρησιμοποίηση

    Την αγάπη μου σε σένα και τον Δημήτρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τις δύο φορές που επισκέφτηκα την Κέρκυρα,, πριν από πολλά χρόνια, είχα την τύχη να με ξεναγήσει μία Κερκυραία συνάδελφός μου, της οποίας το σπίτι ήταν απέναντι ακριβώς από την Ανουντσιάτα (θυμάμαι που ανεβοκατεβαίναμε με τα πόδια στον πέμπτο όροφο της παμπάλαιας (διατηρητέας φυσικά) πολυκατοικίας της!
    Πάντα όμως χαίρομαι να μαθαίνω περισσότερα, όπως και για τα μέρη που δεν πρόλαβα να δώ.
    Και εσύ μας τα παρουσιάζεις τόσο όμορφα! Νά'σαι πάντα καλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή