Μπορείτε.....

....εκτός από τα Εφτάνησα να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μου http://hellascafe.blogspot.com και να με βρήτε στο kondennis9@gmail.com
Θα χαρώ να σας δω.

Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015

28η Οκτωβρίου 1940.

Κεντρική φωτογραφία για τον μήνα Οκτώβρη.
Κύθηρα. Η Χώρα. Αριστερά το Καψάλι.

Ήταν τότε, που πάνω στα βουνά της Αλβανίας, τον Οκτώβρη του '40 τα παιδιά της Ελλάδας άρχισαν να γράφουν με το αίμα τους καινούργιες σελίδες δόξας στην ιστορία του κόσμου. Ήταν τότε που οι ήρωες πολεμούσαν σαν Έλληνες. Ήταν τότε που οι Έλληνες ήσαν Έλληνες.  

Με την άδειά σας και την αγάπη σας σήμερα, θ΄αφήσουμε τα αγαπημένα Εφτάνησα για να βρεθούμε νοερά κοντά σ΄εκείνα τα παιδιά που κείνη την ημέρα, 28 του Οκτώβρη του 1940, είχανε το θάρρος να στήσουνε τα στήθια τους μπροστά στις λόγχες των Ιταλών και να τους φωνάξουν κατάμουτρα κείνο το ηρωικό ΟΧΙ που τάραξε την ιστορία όλου του κόσμου.
Να ξαναδούμε κείνα τα ηρωικά παιδιά που κείνο το πρωινό, γυμνά και ξυπόλητα ανέβηκαν πάνω στα χιονισμένα βουνά της Αλβανίας για να γράψουν καινούργιες σελίδες δόξας στην ιστορία της πατρίδας μας αλλά και στην ιστορία του κόσμου.
Να ξαναζήσουμε κείνες τις στιγμές που τα παιδιά αυτά φώναξαν ΟΧΙ στις ιταμές απειλές των Ιταλών.
Και να δοξάσουμε κείνα τα παιδία που παλληκαρίσια πίστεψαν κείνο το ΟΧΙ που βροντοφώνησαν. Γιατί κείνο το ΟΧΙ στους Ιταλούς το είπε ο λαός μας. Το είπαν τα παιδιά μας. Το είπαν οι φαντάροι μας. Το είπαν και με θάρρος αλλά και αγανάκτηση για τις τόσες προσβολές που είχαν δεχτεί από τους Ιταλούς με αποκορύφωμα τον τορπιλλισμό του καταδρομικού “Ελλη” μέσα στο λιμάνι της Τήνου ανήμερα στην γιοτή της Παναγιάς μας. Και τους περίμεναν. Τους περίμεναν κάποια μέρα πρόστιχα και ξεδιάντροπα να φανούν στη πόρτα της πατρίδα μας, όπως πρόστυχα και ξεδιάντροπα φάνηκαν και ζήτησαν να μπουν μέσα στα Άγια χώματα της πατρίδας μας. Τους περίμεναν αποφασισμένοι να ξαναζωντανέψουν Θερμοπύλες, Μαραθώνες, Σούλι, Μεσολόγγι.
Και κείνα τα παιδιά το κατάφεραν. Κατάφεραν ακόμη και αυτόν τον ψυχρό και άκαρδο Τσώρτσιλ να παραδεχτεί και να πει ότι ”Δεν πολεμούν οι Έλληνες σαν ήρωες αλλά οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες” Κι΄είναι αλήθεια ότι κείνα τα παιδιά, κείνο τον καιρό, πάνω στα βουνά της Αλβανίας ξεπέρασαν του ήρωες. Μια μικρή προσφορά από μένα σε όλα αυτά είναι το μικρό τούτο ποιήμα που ακολουθεί και που είναι γραμμένο με λέξεις και αράδες που τιμούν την πατρίδα μου. Λέξεις και αράδες που αφήνουν ένα νόημα που να μπορεί να το καταλάβει ο καθ΄ ένας.

Ο Αλέξης ο μανάβης.

Στης ταβέρνας κάποια άκρη μοναχός του όπως πάντα
συντροφιά οι θύμησές του, μόνος φίλος το κρασί
ο Αλέξης ο μανάβης, ένας ήρωας του σαράντα
ένα δράμα που δεν ξέρω ούτε εγώ, ούτε κι΄εσύ.

Λεν πως μόνος κάποια μέρα σκότωσε κάπου τριάντα.
Κάποιοι λεν πως πρώτος μπήκε τρέχοντας στην Κορυτσά.
Κι΄άλλοι λεν πως πολεμούσε σαν λιοντάρι το σαράντα
και τους Ιταλούς χτυπούσε με τσαρούχι και  κλωτσά.

Ο Αλέξης ο μανάβης μόνος σήμερα όπως πάντα
στο κρασί ζητά να γιάνει μια πληγή πούχει κρυφή.
Σαν και σήμερα, θυμάται, κάποια μέρα του σαράντα
το ένα πόδι του είχε αφήσει σε μι΄αλβανική κορφή.

Ο Αλέξης ο μανάβης, που μας χάρισε τη νίκη
είναι ήρωας για τούτο, άλλες χίλιες δυο φορές,
συντροφιά ένα γαϊδουράκι κι΄ένα σάπιο δεκανίκι
τριγυρνάει για το ψωμί του ολημερίς στις γειτονιές.

Σαν ένα ασήμαντο φόρο τιμής σε κείνα τα παιδιά του σαράντα, σε κείνους τους ήρωες, σε κείνους του Έλληνες. Δεν έχω τίποτα πιο πολύ, τίποτα περισσότερο να προσφέρω από τον σεβασμό μου στη θυσία τους.




35 σχόλια:

  1. Respect!!!!
    Συγκλονιστικό το αφιέρωμα και το ποίημα, αγαπημένε φίλε!
    Σ' ευχαριστούμε πολύ και για τα δύο!
    Την αγάπη μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου και Όλγα μου καλές μου φίλες.
      Σας ευχαριστώ πολύ που ε'ίχατε την καλωσύνη να ασχοληθείτε με την ασήμαντη προσφορά μου στην ιστορία της πατρίδας μας. Κάπως έτσι νοιώθω την πατρίδα εγώ.
      Να είστε πάντα καλά.

      Διαγραφή
  2. Και πόσα δράματα δεν γνωρίζουμε Ντένη μου;
    Πόσοι ήταν οι αφανείς ήρωες;
    Στο μεταξύ το όνομα που παραπέμπει αλλού☺
    έτυχε να έχει εξαιρετικό συσχετισμό στο κεφάλι μου!

    Σε ευχαριστώ πολύ καλέ μου για την συμμετοχή σου
    που μας θύμισες ότι παλιά πολεμούσαν για την πατρίδα.
    δεν την πουλούσαν!
    Την καλημέρα μου και την αγάπη μου :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυπάμαι καλή μου Αριστέα που το όνομα παραπέμπει αλλού. Το ποιήμα είχε γραφεί χρόνια πριν ο εν λόγω Αλέξης φανεί στο πολιτικό προσκήνιο της πατρίδας μας.Θα μπορούσα κάλιιστα να τον πω ο Αντώνης ο μανάβης, ο Βαγγέλης ο μανάβης, ο Δημήτρης ο μανάβης, (Κουτσούμπας ετούτος) και πολλά άλλα. Προτίμησα τον Αλέξη. Μου φάνηκε πιο λαϊκος.
      Στο Συμπόσιο που διοργάνωσες έλαβα μέρος με χαρά μου. Δεν με πειράζει που οι πιο πολλοί δεν κατάλαβαν το ποιήμα μου. Ευχαριστώ τους λίγους που με κατάλαβαν.
      Νάσαι καλά καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  3. Δεν νομίζω πως θα βρεθεί εύκολα κάποιος που να μην ανατριχιάσει βλέποντας τέτοιες φωτογραφίες και διαβάζοντας τέτοια λόγια...
    Μπράβο σου! Υπέροχο το αφιέρωμα! Εξαιρετικό το ποίημα!
    Πάντα να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χίλια "ευχαριστώ" γλυκιά μου Γιάννα.
      Εκτιμώ ότι σου άρεσε τόσο πολύ το ποιήμα μου.
      Όσο για το αφιέρωμα είναι υποχρέωση σε κείνα τα παιδιά.
      Από το σόϊ μας στο μέτωπο της Αλβανίας στείλαμε τέσσερεις θείους.
      Οι δυό δεν γύρισαν.
      Την αγάπη μου καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  4. Μπράβο γι αυτό το αφιέρωμα και το καταπληκτικό ποίημα !!!!
    Πολλά χαιρετίσματα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ράνια μου καλή μου φίλη. Εκτιμώ πάρα πολύ το ότι σου άρεσε αυτή η προσφορά μου στη μεγάλη μας γιορτή. Η πατρίδα μας το αξίζει.
      Νάσαι καλά καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  5. ''Ασήμαντος φόρος τιμής...'' αλλά τόσο σημαντικός για όλους όσους σε διαβάζουν και καλά θα κάνουν να σε διαβάζουν όλο και περισσότεροι, ειδικά οι νέοι!! Ξέρεις τι κάνει αυτό το αφιέρωμα και το επίκαιρο και γεμάτο αλήθειες ποίημά σου; Ανασκαλεύει τη μνήμη, δείχνει στα νέα παιδιά τι πρότυπα χάνουν μη δίνοντας σημασία σε τέτοιες επετείους, μας ξαναδιδάσκει τι σημαίνει θυσία και πατρίδα.
    Σημαντικό αφιέρωμα Ντένη μου. Σ'ευχαριστούμε γι αυτό
    Καλό Σ/Κο!
    Να μου είσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου αγαπημένη μου.
      Σ΄ευχαριστώ πάρα ποιλύ για τα όμορφα λόγια σου.
      Πάντοτε προσπαθώ με αυτά που γράφω να δίνω στην πατρίδα αυτό που της αξίζει.
      Συμβαίνει εμείς εδώ στην ξενητιά να λατρεύουμε αυτή την πατρίδα.
      Την Τετάρτη στο απογευματινό ελληνικό σχολείο του Αγίου Νικολάου έχουμε ετοιμάσει μια πολύ όμορφη γιορτή. Νάσαι από μια μεριά να δεις τα μικρά μας που δεν έχουν γνωρίσει Ελλάδα να δεις πως πανηγυρίζουν για την πατρίδα των γονιών τους.
      Έχεις όλη μου την αγάπη γλυκιά μου Αννούλα.

      Διαγραφή
  6. Όμορφο το αφιερωμά σου για την 28η Οκτωβρίου 1940
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ καλή μου Μαρία-'Ελενα για την επίσκεψη και τα καλά σου λόγια.
      Φιλάκια και από μένα.

      Διαγραφή
  7. Δάκρυσα με το όμορφο αφιέρωμά σου σ' αυτούς τους αφανείς ήρωες, πόσα παιδιά ξέρουν τη πραγματική ιστορία! Άλλα τους διδάσκουν στα σχολεία. Και πόσοι ήρωες σαν το μανάβη σου κέρδιζαν με τέτοιους τρόπους το ψωμί τους, ενώ οι δοσίλογοι έπερναν αντισιακές συντάξεις. Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δώρα μου γλυκια μου και καλή μου.
    Χαρά μου που το αφιέρωμα μου στην μεγάλη γιορτή σε άγγιξε και σένα.
    Έζησα πολλούς σαν τον Αλέξη τον μανάβη που με παρόμοιους τρόπους κέρδιζαν το ψωμάκι τους.
    Κι΄έζησα και τους άχρηστους που κατασπάραζαν τα λεφτά της πατρίδας μας.
    Βλέπεις οι "ειδικοι" φρόντισαν να φτιάξουν δύο κατηγορίες ανθρώπων.
    Την αγάπη μου γλυκιά μου και φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φίλε Ντένη,
    Αυτή την ημέρα 28 Οκτ. 1940 την θυμάμαι ακόμα, ο πατέρας μου μόλις είχε έρθει από τους Αγίους Σαράντα μέσω Κερκύρας όπου εργαζόταν πράκτορας της Ελληνικής ακτοπλοΐας νομίζω του Γιανουλάτου, Και θυμάμαι τις καμπάνες της εκκλησίες, μετά τις αφίσες που στέλνανε και τις κολλάγανε στα καφενεία κλπ...
    Σαν τον Αλέξη το Μανάβη το ποίημα σου, υπάρχουν πολλοί σήμερα απόμαχοι όχι μόνο του πολέμου αλλά και της ζωής,
    σήμερα έχουν αλλάξει τα πιστεύω τα ιδεώδης, τους λες για αυτά που έκανα εγώ για εσάς, ή για την πατρίδα σου απαντούν αφού ήσουν βλάκας.
    ¨έχει αλλάξει τόσο πολύ η νοοτροπία της κοινωνίας ώστε... μένω άφωνος

    Γύρισα σήμερα στην βάση μου
    καληνύχτα
    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα φίλε.
      Κείνες οι στιγμές που ζήσαμε τότε δεν ξεχνιούνται ποτέ.
      Νάσαι καλά.

      Διαγραφή
  10. Συγχαρητήρια κ Ντένη για την δυνατή συμμετοχή σας!! Ηταν από τα ποιήματα που χα ξεχωρίσει για την ζεστασιά και την δύναμη που εξέπεμπε!!
    Πέρα από βαθμολογίες ή κατατάξεις, όχι δεν είναι ένας ασήμαντος φόρος τιμής το ποίημά σας, ένα τεράστιο ευχαριστώ είναι για όλους εκείνους τους ήρωες, τους απλούς, τους καθημερινούς, που έδωσαν τα πάντα για την λευτεριά της πατρίδας.. Που δεν ξεπουλήθηκαν, που δεν πρόδωσαν, που έπεσαν στην μάχη, που γύρισαν πίσω σώοι κι η πολιτεία τους γύρισε αφιλότιμα την πλάτη... Για όλους τους αφανείς μανάβηδες, κι όχι μόνο, που δεν γύρεψαν τιμές και προβολή!!
    Να στε καλά για το υπέροχο αφιέρωμα και το δυνατό σας ποίημα!! Καλή Κυριακή να χετε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Μαριλένα καλημέρα σου.
      Σ΄ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
      Μια μικρή προσφορά στους αθάνατους εκείνης της εποχής είνα αυτές οι λίγες λέξεις που μπορώ να δώσω.
      Νάσαι καλά καλή μου.

      Διαγραφή
  11. Ανασκάλευα νωρίτερα την ελληνική εποποιΐα του 1940-1941 και τώρα πέφτω επάνω σε αυτήν την ανάρτηση... κι έχω ανατριχιάσει από συγκίνηση και εθνική υπερηφάνεια. Εξαιρετική η αφιέρωση αυτή και το ποίημα, που κάθε άλλο παρά ασήμαντος φόρος τιμής είναι!! Είναι η εκτίμηση και ο σεβασμός προς όλους αυτούς τους Αλέξηδες, τους Γιώργηδες, τους Αναστάσιοι και πόσους ακόμα ήρωες αφανείς, που πολέμησαν για την εθνική εδαφική ακεραιότητα, για την ελευθερία και την τιμή αυτού του τόπου. Ένα "Ευχαριστώ" που έπρεπε να ακουστεί!
    Καλό βράδυ να έχεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά αγαπητή μου φίλη, Ένα "Ευχαριστώ" είναι το ποιήμα μου σε όλους εκείνους που με το χαμόγελο στα χείλη έτρεξαν να δώσουν τη ζωή τους για την πατρίδα.
      καλή σου εβδομάδα αγαπητή μου.

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα αγαπητέ μου φίλε.
    Μια επετειο που δε θα ξεχασουμε ποτε.
    Παντα με συγκινουν αυτες οι μνημες
    Να εισαι καλα και να εχεις μια ομορφη εβδομαδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλή σου μέρα αγαπητή μου Κική και καλή εβδομάδα.
    Η 28η Οκτώβρη του 1940 δεν πρόκειται ποτέ να ξεχαστεί από κανέναν Έλληνα όσα χρόνια και να περάσουν.
    Νάσαι καλά καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Απαντήσεις
    1. Γι΄αυτό αγωνοζόμαστε φίλε μου.
      Για να μην αφήσουμε τον φασισμό να περάσει την πόρτα μας.

      Διαγραφή
  15. Θα ηθελα απλα να πω οτι, πιο σπουδαιοι ακομη κι απο τους "ηρωες" με τα τουφεκια
    ειναι οι αφανεις καθημερινοι ηρωες σαν τον "Αλεξη τον μαναβη"
    Καλη συνεχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα ακριβώς αυτούς τους ήρωες επιχειρώ να ζωγραφίσω φίλε μου.
      Νάσαι καλά.

      Διαγραφή
  16. Και το αφιέρωμα και το ποίημα συγκινητικά και συγκλονιστικά!!
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή!
    Θα συμφωνήσω με τη Μαριλένα...δεν είναι ασήμαντος φόρος τιμής αυτό το ποίημα, είναι ένα τεράστιο ευχαριστώ!
    Να είσαι πάντα καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ αγαπητή μου Μαρία.
      Έδωσα ό,τι μπορούσα να δώσω σ΄αυτή τη μεγάλη μέρα της πατρίδας μας.
      Νάσαι καλά φίλη μου αγαπημένη.

      Διαγραφή
  17. Καλυτερη αφιερωση στους ήρωες εκεινους δεν θα γινοταν... ποσο λιγοι νιωθουμε απέναντι τους .!!! ποση δυναμη εκριβαν στις καρδιες τους για αυτήν την ομορφη πατριδα..!! οσες φορες είμασταν ενωμενοι καναμε θαύματα... που ειναι τωρα αυτή η ενοτητα;...... τιμη και δοξα σε εκεινους που με τις πραξεις τους και την ζωή τους μας κανουν να νιωθουμε περηφανια γι αυτήν την φυλή...οπως ο αφανής Αλεξης ο μαναβης επικαιρο οσο ποτε το ποιημα σου ... να είσαι καλα φιλε μας και σε ευχαριστουμε πολύ..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Έχεις δίκιο Ρούλα μου καλή μου.
    Όμως δεν θα πρέπει να απαγοητευόμαστε και να το βάζουμε κάτω. Όχι. Να μην τους δείχνουμε ότι μας νίκησαν γιατί δεν μας νίκησαν. Το κεφάλι μας ψηλά και πάντα να πολεμάμε γι΄αυτή τη δόλια πατρίδα που δεν έχει άλλους από εμάς.
    Μη χάνεις το θάρρος σου καλή μου φίλη. Πάλι με χρόνια με καιρούς θα τους δείξουμε ποίοι είμαστε
    Νάσαι καλά καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ όμορφο και συγκινητικό το αφιέρωμά σου, Ντένις!

    Το παρελθόν μας κι Ιστορία της πατρίδας μας προσφέρουν χρήσιμα και πλούσια παραδείγματα και διδάγματα, φτάνει να μπορούμε να τα αντιλαμβανόμαστε και να τα ερμηνεύουμε...

    Να είσαι καλά και του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μια μικρή προσφορά φίλε Ευάγγελε.
    Σωστό ότι η πατρίδα μας προσφέρει πλούσια παραδείγματα και διδάγματα. Όμως από τους ανρώπους της χάθηκε κάθε πίστη σ΄αυτά. Και ιδού που φτάσαμε.
    Να είμαστε καλά και του χρόνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!! ωραία ανάρτηση... και ζητείται... ΗΡΩΑΣ... τη σήμερον!!!!

    καλά να περνάς, φίλε... !!!! πολλά χαιρετίσματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή