Μπορείτε.....

....εκτός από τα Εφτάνησα να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μου http://hellascafe.blogspot.com και να με βρήτε στο kondennis9@gmail.com
Θα χαρώ να σας δω.

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013


Οι Φάροι στα Εφτάνησα.
Πανέμορφα αρχιτεκτονικά μνημεία που στολίζουν τα νησιά μας.

Στα Κύθηρα σήμερα. Τελευταία επίσκεψη στους φάρους των Εφτανήσων.
Κύθηρα. Ένα μέρος της Χώρας και το Κάστρο.
Τελευταίος μας σταθμός στο οδοιπορικό την γνωριμίας μας με τους φάρους των Εφτανήσων, είναι τα Κύθηρα. Το χιλιοτραγουδημένο πανέμορφο νησί που είναι ακουμπισμένο πάνω στα αντάμωμα των δυό μεγάλων πελάγων.Του Ιόνιου και του Κρητικού. Δύο φάρους έχουμε στα Κύθηρα και έναν στα Αντικύθηρα. Ελάτε να τους γνωρίσουμε.

Ο Φάρος στο Καψάλι.


Μια γενική άποψη του οικισμού και του φάρου.
Ένας πανέμορφος οικισμός είναι το Καψάλι, χτισμένος σ΄έναν θαλάσσιο κόλπο, στα ριζά του βουνού, που πάνω του βρίσκεται το κάστρο της Χώρας. Στο μικρό νησάκι που είναι στην είσοδο του κόλπου βρίσκεται ο φάρος. Είναι στη νότια πλευρά του νησιού. Ο φάρος είναι κυλινδρικός με σχετικά χαμηλό ύψος πύργου που δεν ξεπερνά τα 6μ. Το ύψος του από την επιφάνεια της θάλασσας είναι στα 25μ. 

Ο φάρος στο Καψάλι.
Για πρώτη φορά λειτούργησε στα 1853 με πηγή ενεργείας το πετρέλαιο. Η μοίρα του κατά την διάρκεια του Β! Παγκοσμίου πολέμου ήταν φυσικά η ίδια με την μοίρα όλων των άλλων. Παρέμεινε σβυστός. Άναψε πάλι το 1945 όπως και οι περισσότεροι από τους άλλους φάρους των Ιόνιων νησιών.
Το 1952 αντικαταστάθηκε ο παληός μηχανισμός του με αυτόματο πυρσό ασετυλίνης ενώ το 1985 μετατράπηκε σε ηλιακό με ακτινοβολία τα 10ν.μ.

Ο φάρος στο Σπαθί.




Ο φάρος στο Σπαθί.

Στη βόρεια άκρη του νησιού των Κυθήρων, στο ακρωτήρι Σπαθί ή Μουδάρι και πάνω στους άγριους βράχους,  βρίσκεται ο ομώνυμος φάρος. Αποτελείται από έναν κυκλικό πύργο ύψους 25 μέτρων και κατοικία φαροφυλάκων. 


Διακρίνεται η ανθεκτική κατασκευή του. 
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα ανθεκτική κατασκευή που να μπορεί να αντέχει στους βόρειους ανέμους που πνέουν ισχυροί στη θάλασσα των Κυθήρων. Βρίσκεται σε απόσταση 550 μ. από την θάλασσα και έχει εστιακός ύψος 30μ. Το 1857 λειτούργησε για πρώτη φορά και φυσικά με πηγή ενεργείας το πετρέλαιο. Τροποποιήθηκε το 1890. 
Μια γενική εικόνα του φάρου και των οικημάτων.
Εφοδιάστηκε με νέα μηχανήματα πετρελαίου και η φωτοβολία του έφτασε τα 20ν.μ. Κι΄αυτός σβυστός κατά την διάρκεια του Β! Παγκοσμίου πολέμου και φυσικά επαναλειτούργησε και αυτός το 1945. Το 1984 ηλεκτροδοτήθηκε ενώ το 1989 έγινε αυτοματοποίηση και μετατροπή σε ηλιακό με φωτοβολία τα 19ν.μ.

Ο Φάρος των Αντικυθήρων.


Σκαρφαλωμένος πάνω στα άγρια βράχια ο φάρος των Αντικυθήρων.
Και περνάμε στον τελευταίο φάρο των Ιόνιων νησιών. Στα Αντικύθηρα.
Στο απομακρυσμένο και δύσβατο ακρωτήρι , στις Απολυτάρες, στα Αντικύθηρα, στη νότια πλευρά του νησιού, βρίσκεται ο ομώνυμος φάρος. Είναι σε απόσταση 80μ. από τη θάλασσα και έχει εστιακό ύψος 40μ. Ο πύργος του, ύψους 8μ. είναι κυλινδρικός. Πρωτολειτούργησε το 1926 με πηγή ενεργείας το πετρέλαιο και φωτοβολία τα 19 ν. μ. 
Μια κοντινή εικόνα.

Είχε και αυτός την τύχη των άλλων κατά την διάρκεια του Β! Παγκοσμίου πολέμου και παρέμεινε σβυστός, αλλά υπέστει και πολλές ζημιές. Επαναλειτούργησε το 1945 με τοποθέτηση προσωρινού φανού ασετυλίνης. Το 1953 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες επισκεύης του κτιρίου και τοποθετήθηκαν νέα μηχανήματα πετρελαίου. 
Ο φάρος των Αντικυθήρων μέσα στο άγριο τοπείο
Το 1985 αυτοματοποιήθηκε και μετατράπηκε σε ηλιακό με ακτίνα φωτοβολίας τα 17 ν.μ.
Κι΄εδώ τελείωσε η γνωριμία μας με τους φάρους των Ιόνιων νησιών αλλά και με την ιστορία τους. Ελπίζω πως κάτι πρόσφερα.

ΠΗΓΕΣ
w.Faroi.com
w.meganisinews.com
w.7 gum. Laris.com
w.el-wikipedia.org
w.nemertes.gr
w.ionianskipper.com
w.trans latum.gr
w.enosipaxion.gr
w.kefalonitikanea.gr
w.matehist.gr
w.Lefkada.at
Εγκυκλοπαίδεια Ελευθερουδάκη
Εφημερίδα Ελευθεροτυπία
Εφημερίδα Το Βήμα
Εφημερίδα Ριζοσπάστης.


36 σχόλια:

  1. Καλημέρα… Να ’μαι πρώτος λοιπόν, Ντένη, επιτέλους! Μπορεί να μη ξενυχτάω, αλλά στο ξημέρωμα δεν με πιάνει κανείς.
    Ήταν και η λάμψη αυτών των φάρων των Κυθήρων που όπως λες είναι ακουμπισμένο στο αντάμωμα των δύο πελάγων καταμόναχο, αλλά βλέπεις το κόλλησαν στα Εφτάνησα για να μη μένει ορφανό!

    Σου στέλνω την καλημέρα μου από μια συννεφιασμένη και βροχερή Αθήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλό ποδαρικό να έχεις φίλε μου.
      Όσο για το πρωινό δεν νομίζω να ξυπνάς στις 4 όπως εγώ;
      Η αλήθεια για τα Κύθηρα είναι ότι το κόλησαν στα Εφτάνησα για να μην είναι μόνο του.
      Καλησπέρα από μιά παγωμένη Νέα Υόρκη.

      Διαγραφή
  2. Και μετά το ποδαρικό του Στράτου η μία απο τις ξενύχτισες,(γιατί δεν είμαι του πρωϊνού δυστυχώς)δηλώνει παρούσα και καταγοητευμένη.Τελικά έχω πάθει μεγάλη ζημιά με τα Κύθηρα!!!
    Μικρό Νησί αλλά με φανταστικούς Φάρους. Επιλέγω Σπαθί και Αντικύθηρα, δεν σ ακούει ούτε η άλλη σου μερία,που λένε στο χωριό μου!Εσύ και τα στοιχεία της Φύσης.
    Αγαπημένε μου Ντένη,φυσικά και τούτο το αφιέρωμα στου Φάρους των Νησιών μας ήταν εξαιρετική έμπνευση και εμπεριστατωμένης υλοποίησης.
    Πρόσφερες (και το ρωτάς;)όμορφες εικόνες,εμβαθύνοντας παράλληλα στην ιστορία τους.Πολύ ωραία δουλειά κι εύχομαι και στη συνέχεια να μας εντυπωσιάζεις συνεχώς με καινούργια πράγματα.
    Σε φιλώ με αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Xαρουλάκι μου γλυκό μου.
      Λυπάμαι που έχεις πάθει με τα Κύθηρα. Πάντως με την επόμενη ανάρτησή μου κάνω μια προσπάθεια να επανορθώσω.
      Χαίρομαι που ακούω ότι κάτι προσφέρω.
      Και φυσικά η προσφορά αυτή για τα Εφυτάνησα θα συνεχιστεί.
      Σε φιλώ κι΄εγώ με αγάπη.

      Διαγραφή
  3. Το θέμα των φάρων με το οποίο ασχολήθηκες ήταν άκρως ενημερωτικό και έδωσες πολύ χρήσιμες πληροφορίες.
    Οι φάροι για μένα είναι πάντα γοητευτικοί καθώς στέκουν αγέρωχοι στο πέρασμα των αιώνων έχοντας παρέα τους τους γλάρους, ακούγοντας τη μουσική των κυμάτων και κλείνοντας το μάτι στους ναυτικούς που περνούν.
    Καλή συνέχεια με κάτι εξίσου ενδιαφέρων...
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Xίρομαι αγαπητή μου Ελένη που κι΄εσύ βρήκες τόσο ενδιαφέρον το θέμα των φάρων. Όμως η εικόνα που δίνεις με τους γλάρους και τη μουσική από τα κύματα είναι υποέροχη.
      Φυσικά η συνέχεια θα είναι πάντα με ενδιαφέρον και αγάπη για τα Εφτάνησα.
      Νάσαι καλά καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  4. Κτίσματα θαυμαστά που σου προκαλούν δέος για την τοποθεσία που βρίσκονται , την αρχιτεκτονική και για το σκοπό τους .Όμως νομίζω ότι το ίδιο θαυμαστοί και αξιέπαινοι πρέπει να έιναι και οι άνθρωποι που τους κατασκεύασαν και μάλιστα μια εποχή που δεν υπήρχαν τα σημερινά μέσα .Για μένα είναι τόποι ρεμβασμού, αυτοσυγκέντωσης και γαλήνης ,μεγευτικές εικόνες ...καλή εβδομάδα αγαπημένε φίλε. Κάτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάτε μου γλυκιά μου.
    Είναι αλήθεια ότι όλα αυτά τα κτίσματα είναι θαυμάσια για πολλούς λόγους. Τοποθεσία, κατασκυή, λειτουργία και σκοπός. Όσο για τους ανθρώπους που τους κατασκεύασαν απομένοι σε μας να τους θαυμάζουμε.
    Την αγάμη μου καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ειχα αρκετο καιρο να περασω απο εδω αλλα δεν ξεχνω τους μπλοκοφιλους.Ευχομαι να εχεις καλη. φωτεινη εβδομαδα γεμάτη υγεία και χαμογελα!!!!
    Τελεια η αναρτηση σου οπως παντα φιλε μου!!!!!!Ευχαριστω που περνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε Σκρουτζάκο.
      Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη. Χαίρομαι που για μιά ακόμη φορά σου άρεσαν αυτά που παρουσιάζω.
      Καλή βδομάδα και σε σένα και να μην χάνεσαι.

      Διαγραφή
  7. Ντένη μου,
    με το ...βαρκάκι του νου,
    ταξιδεύω μαζί σου, στα βράχια και το απέραντο της θάλασσας.

    Να είσαι καλά, Φίλε μας,
    Χαιρετισμούς,
    Υιώτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σου Υιώτα μου.
      Τι να κάνουμε; Ευτυχώς που μας απόμεινε το βαρκάκι του νου για να ταξιδεύουμε.
      Την καλησπέρα μου στο Δημήτρη σου και στο εγγονάκι σου.

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα σας
    Χάρηκα που μπήκα στο ιστολόγιό σας και μάλιστα για αρχή με ένα τόσο αγαπητό θέμα ... τους Φάρους!
    Μπορώ να προσθέσω κάτι?
    Πως ανήκουν στο ΓΕΝ οι φάροι της πατρίδας μας που έχει αναλάβει την συντήρησή τους και μάλιστα ορισμένοι από αυτούς έχουν χαρακτηριστεί διατηρητέα μνημεία. Μερικοί εξ αυτών σαν εναλλακτική χρήση δίνονται
    σε οικογένειες Αξιωματικών του ΠΝ ,για να κάνουν oλιγοήμερες διακοπές τα Καλοκαίρια .

    Να είστε καλά

    Καλή σας εβδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα αγαπητή μου Levina Vil και καλώς ήλθες στα Εφτάνησα. Να ξέρεις ότι θα είσαι πάντα καλοδεχούμενη.
      Σχετικά με τις δυό σου απορίες. Φυσιολογικά οι φάροι θα πρέπει να ανήκουν στο ΓΕΝ. Είναι όργανα που βοηθούν την ναυσιπλοϊα. Όσο για τις διακοπές των αξιωματικών, αυτό δεν το γνωρίζω αλλά αν γίνεται είναι ανεπίτρεπτο.
      Αυτά και να σε βλέπουμε.

      Διαγραφή
    2. Σας ευχαριστώ πολύ καλέ μου Dennis για το θερμό καλωσόρισμα !
      Θα έρχομαι γιατί ανακάλυψα στο μπλοκ σας μια θαυμάσια πηγή γνώσεων που μπορώ να πάρω!
      Ωστόσο δεν ήταν απορίες αυτές που διατύπωσα, τα γνωρίζω από πρώτο χέρι και μια και πάντα με
      ενδιέφεραν οι φάροι της πατρίδας μας κι αν χρειαστείτε κάποια στιγμή κι άλλες εικόνες από Φάρους
      μαζί με την ιστορία που τους συνοδεύουν μπορώ να τις σκανάρω και να σας τα στείλω.

      υγ. Ένας πραγματικά υπέροχος Φάρος είναι των Αγ. Θεοδώρων της Κεφαλλονιάς, με την μοναδική του Αρχιτεκτονική καθώς οι Άγγλοι κατασκευαστές του (1828) για εξοικονόμηση υλικών μετέτρεψαν έναν παλιό ανεμόμυλο σε Φάρο και για να στηρίξουν το οικοδόμημα κατασκεύασαν γύρω του μια σειρά από κολώνες. Είναι μοναδικός στο είδος του !

      Σας χαιρετώ και σας εύχομαι να έχετε μια όμορφη μέρα

      Διαγραφή
    3. Αγαπητή μου Levina καλή σου μέρα.
      Το θερμό καλωσόρισμα είναι για όλους τους καλούς φίλους που περνάνε από τα Εφτάνησα να τα γνωρίσουν.
      Σ΄ευχαριστώ για την καλωσύνη σου να μου στείλεις ύλη και θα σε ενοχλήσω όταν χρειαστώ κάτι.
      Σχετικά με το φάρο των Αγίων Θεοδόιρων στο Αργοστόλι τον παρουσίασα στην ανάρτηση των φάρων της Κεφαλονιάς, πριν δυό τρεις βδομάδες. Στ΄αλήθεια πρόκειται για ένα αριστούργημα αρχιτεκτονικής.
      Θα είναι χαρά μου να σε βλέπω πάντα στα Εφτάνησα.
      Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  9. Χάρη σε σένα φίλε γνωρίζουμε τις ομορφιές της πατρίδος μας ειδικά τις των Ιονίων Νήσων.
    μου θύμησες όταν με καρδιοχτύπη αμφιβολίας ως προς την Ρότα του βαποριού χαμένει στην ομίχλη περιμέναμε να φανεί ο ΦΑΡΟΣ ή ν' ακούσουμε το βογκητό της μπουρού που συνήθως συνηπάρχουν με τις αναλαμπές του φωτός...

    χαιρετισμούς

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα φίλε Γαβρίλη
      Εσύ, φυσικά έχει μεγάλες εμπειρίες από τους φάρους.
      Νάσαι καλά.

      Διαγραφή
  10. Ντένη μου χρυσέ μου.
    Άργησα να έλθω στα νησιά μας, τα εφτά, γιατί έχω επισκέψεις από την Ελλάδα.
    Πανέμορφοι οι φάροι και στα Κύθηρα. Όμως αυτός στο Καψάλι είναι το κάτι άλλο. Πάνω σ΄ένα νησάκι όλο ομορφιά. Πολύ ρομαντικό γι΄αυτούς που κλείνουν στην ψυχή του τον έρωτα.
    Την αγάπη μου πάντα Ντένη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου καλημέρα.
      Μην ενοχλήσε που άργησες να περάσεις άπό Εφτάνησα.Για τις επισκέψεις σου από Ελλάδα μου τα είπε χτες ο Δημήτρης. Ελπίζω να τους φέρεις στη Νέα Υόρκη.
      Συμφωνώ μαζί σου για την επιλογή του φάρου στο Καψάλι. Πανέμορφο τοπείο.
      Έχεις την αγάπη μου.

      Διαγραφή
  11. Τί κρίμα, όμως όλα τα ωραία πράγματα τελειώνουν δυστυχώς. Καλήμέρα Ντένη επιτέλους επεστρεψα στο σπίτι μου και άνοιξα τον υπολογιστή μου. Τις πρώτες μέρες είχα πολλές δουλειές αλλά έχω και πολύ διάβασμα λογω συνεδρίου.Τώρα πια μπορούμε να επικοινωνούμε κανονικά. Στην Αθήνα ασχολήθηκα πολύ με τις εγγονές μου και δεν είχα πολύ χρόνο για μένα. Τις βλέπω τόσο λίγο, δύο φορές το χρόνο. Το Στράτο δεν μπόρεσα να τον δω παρά μόνο μία φορά γιατί και εκέινοι έχουν τον εγγονό τους. Ήρθαν δύο φίλες μου για μεσημεριανό, εκεί δεν ξέρω τι ώρα είναι. Σε χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Δώρα καλή σου μέρα.
      Χαίρομαι που ξαναγύρισες στο σπιτικό σου. Από ότι φαντάζομαι τα πέρασες ωραία και απόλαυσες την αγκαλιά από τις εγγονές σου.
      Θα σου γράψω στο ε/μαιλ σου και θα τα πούμε. Έχουμε πολλά.
      Την αγάπη μου.

      Διαγραφή
  12. αν και δεν έχω ταξειδέψει ούτε στα Κύθηρα, ούτε στα Αντικύθηρα... δεν θάλεγα όχι για ένα ταξείδι για να χαρώ τους φάρους τους... ε... και την θάλασσα βεβαίως!! ωραία αγαπητέ φίλε!! καλό μεσημερι από μία βροχερή και ηλιόλουστη... (έχουμε μπλέξει με τις βροχές) Ελλάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρασκευή μου καλημέρα σου.
      Τώρα που θα καλοκαιρίασει αποφγάσισε μια γνωριμία με τα Εφτάνησα. Δεν είναι μλον οι φάροι και η θάλασσα. Έχουν πάρα πολλά να σου προσφέρουν
      Νάσαι καλά.

      Διαγραφή
  13. Σαν μοναχικοί κάτοικοι στέκουν οι φάροι αγαπητέ μου κ. Ντένη παρέα με τη θάλασσα. Το θέμα των φάρων το θεωρώ ιδιαιτέρως απολαυστικό, με χόρτασε θάλασσα, εικόνες θαλασσοτεραχής μου έφερε στο νου με κύματα τεράστια που να σηκώνονται και να τους σκεπάζουν. Αυτές τις εικόνες τις έχω πολυδεί από το σπίτι μου στο Πλωμάρι που είναι στο λιμάνι με θέα τους φάρους. Μα...μου΄φερε και στο νου το βιβλίο "Ο λιμενάρχης με τ΄άσπρα φτερά" της αγαπημένης μου φίλης και συγγραφέα Αγγελικής Βαρελλά. (Μιλά για ένα γλάρο που ταξιδεύει απ΄τη Ρωσία (Αρχάγγελο) και φτάνει ως τη Θάσο)Οπότε και οι φάροι πρωταγωνιστούν. Να είσαι καλά. Σε χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα αγαπητή μου Μαριάνθη.
      Άργησες να περάσεις και ανησύχησα.
      Χαίρομαι που κι΄εσύ είσαι θαυμάστρια των φάρων και μάλιστα με κάποιες εμπειρίες από το σπίτι σου στο Πλωμάρι.
      Συνεχίζουμε καλή μου τους περιπάτους μας στα Εφτάνησα και πάντα θα φροντίζω να σας προσφέρω κάθε ομορφιά τους.
      Την αγάπη μου στον Νίκο και τα μικρά σου.

      Διαγραφή
    2. χαχαχα!!!! βροχερές καλησπέρες από Θεσσαλονίκη !!(μπες στο face στον τοίχο μου να δεις φώτο που ανέβασα και θα καταλάβεις) . Λοιπόν!!! μπορεί να αργώ αλλά δε λησμονώ που λέει κι ένας λόγος. Γνώριζε ότι μόλις κάνεις ανάρτηση τρέχω να δω καθότι τις περιμένω με χαρά πάντα τις αναρτήσεις σου. Ευχαριστιέμαι λοιπόν και απολαμβάνω τα όσα μας προσφέρεις άμεσα, αλλά επειδή με κυνηγούν και κυνηγώ πολλούς λαγούς μπορεί να αργήσω να σχολιάσω ή και να μην προλάβω. Λειτουργώ ίσως βέβαια λίγο εγωιστικά αφού απολαμβάνω τα ωραία των αναρτήσεών σου αλλά δεν το αποδίδω άμεσα. χαχαχα!!! Σε ευχαριστώ για την αγάπη σου για την ευγένειά σου και για όσα μας προσφέρεις καλέ μας κύριε Ντένη.
      Χαιρετισμούς πολλούς στην καλή σου οικογένεια. Περιμένω την νέα σου ανάρτηση.

      Διαγραφή
    3. Δεκτές οι βροχερές καλησπέρες σου, αγαπητή μου Μαριάνθη, κι΄από μένα δέξου τις παγωμένες της Νέας Υόρκης.
      Επειδή γνωρίζω ότι κάθε Κυριακή βράδυ περιμένεις την ανάρτησή μου γι΄αυτό και ανησύχησα.
      Με το Face Book δεν έχω πρόσβαση. Το όνομά μου υπάρχει διότι το έβαλαν οι κόρες μου χωρίς να μου το πουν. Αν υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να δω τις φωτογραφίες σου, το περιμένω.
      Σ΄ευχαριστώ κι΄εγώ για την αγάπη σου και τα καλά σου λόγια.
      Απ΄όλη την οικογένεια και ιδιαίτερα από τα εγγόνια πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  14. Σ' ευχαριστώ Ντένη μου για το εξαιρετικό ταξίδι στους φάρους των νησιών μας!
    Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στην θάλασσα και στους φάρους!
    Να είσαι πάντα καλά και να μας χαρίζεις την γνώση!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάγδα μου καλή σου μέρα.
      Σ΄ευχαριστώ που τιμάς τις αναρτήσεις μου και σ΄αρέσουν αυτά που προσφέρω. Πάντως εσύ με έχεις τρελάνει με την Ιταλία. Απίστευτα ταξίδια.
      Νάσαι καλά.

      Διαγραφή
  15. Καλησπέρα Ντένη , συγνώμη που χάθηκα λιγάκι !!! Σε αυτή την πανέμορφη περιγραφή σου θα ήθελα να σου αφιερώσω το όμορφο τραγούδι " Τα Κύθηρα ποτέ δεν θα τα βρούμε , εχάσαμε το πλοίο της γραμμής ....."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλησπέρα Φεγγαράκι μου.
    Δεν πειράζει που χάθηκες λιγάκι. Με αποζημιώνει ότι βρίσκεις την περιγραφή μου πανέμορφη. Όσο για το πλοίο της γραμμής που χάσαμε, δεν πειράζει. Όλο και κάποιο άλλο θα βρούμε.
    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλησπέρα!Υπέροχοι οι φάροι στα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα!Δεν έχω ποτέ και ταξίδεψα μέσα απο την ανάρτηση σου!Να είσαι καλά!Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλησπέρα σου αγαπητή μου Σπυριδούλα.
    Χαίρομαι που οι φάροι των Κυθήρων και Αντικυθήρων σου πρόσφεραν ένα όμορφο ταξίδι
    Νάσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. τι όμορφα που είναι αλήθεια όλα τα κτίσματα σε φιλώ καλέ μου φίλε και έυχομαι καλό Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Marilise σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη.
      Χαίρομαι που σου αρέσουν οι φάροι των νησιών μας.
      Δεκτά τα φιλιά σου και ανταποδίδω.
      Την αγάπη μου πάντα.

      Διαγραφή