Μπορείτε.....

....εκτός από τα Εφτάνησα να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μου http://hellascafe.blogspot.com και να με βρήτε στο kondennis9@gmail.com
Θα χαρώ να σας δω.

Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012

Το άστρο της Βηθλεέμ.


Φίλες και φίλοι μου, χρόνια σας πολλά. 

Από τον αγαπημένο σας χώρο των Εφτανήσων να ευχηθώ σε όλους σας χαρούμενα Χριστούγεννα και ευτυχισμένος ο νέος χρόνος. 
Επιτρέψτε μου για σήμερα να φύγουμε λίγο από τα γνωστά θέματα των νησιών μας και να πάρουμε μια γεύση γι΄αυτό το υπέροχο στολίδι των εορτών. Το αστέρι που έγινε ο οδηγός των Μάγων από την Χαλδαία στη φάτνη της γέννησης.

Το ουράνιο σημάδι, που οδήγησε τους τρεις Μάγους στο μακρυνό τους ταξίδι.



“Με οδηγό τους το φως αστέρος ον είδον εν τη ανατολή” αναγράφεται στα
ιερά βιβλία.  “Αστρον λαμπρόν τους οδηγεί.”  τραγουδάει ο λαός μας.
Υπήρξε το αστέρι της Βηθλεέμ ή απλά προστέθηκε στο γεγονός της Γέννησης του Ιησού για να δώσει μια μεγαλοπρέπεια; Ήταν ένα ουράνιο φυσικό φαινόμενο ή ένα θαύμα του Θεού για τον ερχομό του Θεανθρώπου στη γη;
Οπωσδήποτε η ύπαρξη ενός τέτοιου λαμπερού και υπερμεγέθους αστέρα υπήρξε το κίνητρο για τον θαυμασμό και την πίστη των ανθρώπων αλλά και το κέντρισμα της επιστήμης για μια λογική εξήγηση.
Αν προσπαθήσουμε να συγκεντρώσουμε τις αποδείξεις των ερευνών που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για το άστρο της Βηθλεέμ θα διαπιστώσουμε ότι είναι πάρα πολύ λίγες.
Το άστρο της Βηθλεέμ, το φωτεινό ουράνιο φαινόμενο που οδήγησε τους τρεις Μάγους στη φάτνη που γεννήθηκε ο Χριστός αποτελεί το μεγάλο μυστήριο και απασχολεί τους ανθρώπους, ιδιαίτερα τους επιστήμονες, για πάνω από δύο χιλιάδες χρόνια.

Τι να συνέβει άραγε την Άγια εκείνη νύχτα στον ουρανό της Βηθλεέμ; Κανείς ακριβώς δεν γνωρίζει και κανείς δεν μπορεί να πει υπεύθυνα τι ακριβώς εσυνέβει.
Γεγονός είναι ότι όλοι οι επιστήμονες που ασχολήθηκαν με την ύπαρξη ή όχι του αστεριού, προβληματίστηκαν τόσο με την απόσταση που διένυσαν οι τρεις Μάγοι από την Χαλδαία μέχρι την Βηθλεέμ όσο και από την έλλειψη της ακριβούς ημερομηνίας της γέννησης του Ιησού.
Αστρονόμοι σε όλον τον κόσμο προσπαθούν  να εξηγήσουν το φαινόμενο σε συνδιασμό με κάποια από τα αστρονομικά φαινόμενα που είχαν παρατηρηθεί την εποχή της γέννησης του Χριστού. Οι θεωρίες που διατυπώθηκαν είναι πάρα πολλές χωρίς όμως καμμία να δίνει μία λογικοφανή εξήγηση. Οι τρεις πιθανές, σύμφωνα με την γνώμη των επιστημόνων, είναι ότι επρόκειτο για κάποιον κομήτη ή κάποιον καινοφανή αστέρα και ακόμη ότι επρόκειτο για μια συνάντηση των πλανητών Δία και Κρόνου.


Ο φημισμένος αστρολόγος του 17ου αιώνα, Γιόχαν Κέπλερ εξέδωσε το 1614 ένα βιβλίο με τον δικό του υπολογισμό της γέννησης του Χριστού στο οποίο γράφει. “Το άστρον αυτό δεν ήταν ένας κομήτης ή οποιοδήποτε άλλο άστρο, αλλά με έναν ιδιαίτερα θαυμαστόν τρόπον κινούνταν στο κατώτερο στρώμα της ατμόσφαιρας....για να οδηγήσει τους τρεις Μάγους από την Χαλδαία στην Βηθλεέμ.”
Πολλοί είναι αυτοί που αμφισβητούν τις σκέψεις αυτές του Κέπλερ αφού θα πρέπει να λάβει κανείς υπ΄όψη του τις θρησκευτικές προκαταλήψεις που επικρατούσαν τότε στην Ευρώπη.
Με το άστρο της Βηθλεέμ έχουν καταπιαστεί ακόμη και Κινέζοι επιστήμονες, και υπήρχαν πάρα πολλοί εκείνη την εποχή, οι οποίοι κατέγραψαν παρόμοια με το άστρο της Βηθλεέμ φαινόμενα. Μάλιστα στο χρονικό Chien-han-shu αναφέρεται ότι ένα αντικείμενο, πιθανώς νέο αστέρι, είχε παρατηρηθεί στον ουράνιο χώρο της Βηθλεέμ τον Μάρτιο του 5ου πΧ. αιώνα και παρέμενε ορατό για πάνω από εβδομήντα ημέρες.
Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι το αστέρι αυτό, που αναφέρουν οι Κινέζει επιστήμονες, εμφανίστηκε κοντά στο αστέρι Theta Aquilae και παρέμεινε ακίνητο σε σχέση με τους κομήτες οι οποίοι εκινούντο

Το γεγονός ότι η ημερομηνία εμφάνισης του αστεριού, η μεγάλη διάρκεια ορατότητος και η θέση του στον ουρανό συμπίπτουν με τις θέσεις των Κινέζων επιστημόνων, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι μάλλον το αστέρι της Βηθλεέμ θα πρέπει να ήταν αυτό.
Από ελληνικής πλευράς με το φαινόμενο του αστεριού της Βηθλεέμ έχει ασχοληθεί ο καθηγητής της Αστρονομίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Χ. Βάρβογλης, ο οποίος αποκλείει την εμφάνιση κάποιου φωτεινού κομήτη ή κάποιου νέου άστρου την νύχτα της γέννησης του Ιησού και μάλλον φαίνεται να συμφωνεί με τις απόψεις των Κινέζων επιστημόνων.



Είναι γεγονός ότι οι φωτεινοί κομήτες, όπως και ένα καινοφανές άστρο, αποτελούν τα πιό φαντασμαγορικά φαινόμενα που μπορεί να είναι ορατά και με γυμνό μάτι και να προσελκύουν την προσοχή. Σύμφωνα με όλα τα στοιχεία που υπάρχουν και τις ιστορικές αναφορές, εκείνη την εποχή δεν έχει καταγραφεί πουθενά η εμφάνιση κάποιου νέου κομήτη. Υπήρχε όμως ένας καινοφανής αστέρας, περίπου τον 5ο αιώνα πΧ αλλά αφ΄ενός δεν φαίνεται να ήταν ένα σπουδαίο αστρονομικό φαινόμενο, αφ΄εταίρου, ακόμη και αν αυτό ήταν το άστρο των Χριστουγέννων θα ήταν ορατό από πάρα πολύ κόσμο και όχι μόνο από τους τρεις Μάγους.
Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και το γεγονός ότι κάποιοι ερευνητές των Γραφών υποστηρίζουν ότι το άστρο της Βηθλεέμ δεν υπήρξε ποτέ στον ουρανό αλλά επρόκειτο απλώς και μόνο για το συμβολικό άστρο των προφητειών της Παλαιάς Διαθήκης για τον προσδοκόμενο Μεσσία.
Γύρω στα 1302 ο Ιταλός ζωγράφος Τζιόντο Ντι Μποτόνε ζωγραφίζει για πρώτη φορά το Χριστουγεννιάτικο αστέρι σε μια τοιχογραφία στο παρεκκλήσι Scrovegni στην Πάντοβα.Αυτή η ζωγραφιά είναι η πρώτη και πιό γνωστή αναπαράσταση του άστρου της Βηθλεέμ και από τότε έχει καθιερωθεί να αποτελεί ένα από τα πιό όμορφα στολίδια τις μέρες της μεγάλης χριστιανικής  γιορτής.
Αστέρι ή κομήτης, ουράνιο φαινόμενο ή σημάδι του μεγάλου γεγονότος της Γέννησης του Ιησού, το αστέρι της Βηθλεέμ αποτελεί πλέον ένα κύριο μέρος της μεγάλης γιορτής της Χριστιανοσύνης. Είναι το λαμπερό στολίδι που οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, με κάποιο δέος αντικρίζουν τις μέρες της μεγάλης γιορτής να στολίζει τα σπίτια, τους δρόμους, τα παράθυρα, τους τοίχους. Αστέρια φωτεινά, μικρά και μεγάλα στέλνουν στις καρδιές όλων το μεγάλο μήνυμα.  “Εγεννήθει Χριστός”.

Κάνετε μια βόλτα και στο Καφενείο η Ελλάς.
http://hellascafe.blogspot.com 
Πάντα κάτι καλό θα βρείτε.

36 σχόλια:

  1. Διάβασα για το "Άστρον λαμπρό τους οδηγεί"
    Είδα τις τόσες πολλές πιθανότητες, πια να πρωτοπιστέψει κανείς;

    Όλες είναι εικασίες διάφορων σκέψεων.

    Θυμάμαι κι εγώ όταν ήμουν μικρός το καλοκαίρι τη νύχτα ξάπλωνα σε ένα αλώνι στέρνας περιμένοντας να δω να πέφτει ένα άστρο, να του ζητήσω όποια χάρη θέλω.
    Έτσι μου είχε πει η νόνα μου.

    Το πίστευα, αλλά έλα που ο πλανήτης μας έχει τις δικές του κινήσεις, χωρίς να λογαριάζει τις σκέψεις και τα πιστεύω μας.

    χαιρετώ

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολλές οι ιστορίες (είτε επιστημονικές είτε όχι...) αλλά αυτό που έχει σημασία, όπως και να 'ναι, είναι ότι πιστεύουμε σε κάτι που μας κάνει, κάθε χρόνο ν' ανοίγουμε τις καρδιές μας και να μοιράζουμε ευχές και προ πάντων αγάπη με τους συνανθρώπους μας!!!

    Αυτό έρχομαι ν' αφήσω κι εγώ σήμερα εδώ σε σένα, στην οικογένειά σου και σε όλους τους φίλους, γνωστούς και επισκέπτες του ιστολογίου σου!

    Να 'σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "...Φέρτε μου, Μάγοι -θεία βουλή το γράφει-
    τα σμύρνα της ελπίδας, το λιβάνι
    της πίστης, της αγάπης το χρυσάφι!"
    Μ αυτό το απόσπασμα του μεγάλου μας Ποιητή Παλαμά, Εμείς οι γεννημένοι κοντά στη Μεγάλη Γιορτή που θεωρούμε πράγματι τυχερό τ αμφιλεγόμενο Αστέρι ευχόμαστε τα δώρα των Μάγων να γίνουν δικά σας!!
    Μια επετειακή ξεχωριστή ανάρτηση,πού καλύπτει τους πάντες κι όχι μόνο τα ΕΦΤΑΝΗΣΑ,με ιστορικές αναζητήσεις κι αναφορές. Ενα ακόμα ΜΠΡΑΒΟ στην συλλογή σου αγαπημένε μου Ντένη.
    Τα φιλιά και τις ευχές μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πέρασα να αφήσω τις ευχές μου για ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!
    Ωραία η ανάρτηση και επίκαιρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Kαλά Χριστούγεννα, αγαπητέ Dennis,
    μακάρι το αστέρι των Χριστουγέννων να οδηγεί τα βήματά μας!!...

    και να μας οδηγήσει στην φτωχική φάτνη της Βηθλεέμ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Ντένη, διάβασα το όμορφο θέμα σου με τις πολλές εκδοχές καιερμηνείες που κάνουν αυτές τις μέρες μαγικές και όμορφες. Ονειρευόμαστε, ελπίζουμε, προσδοκάμε τα καλύτερα! ...Και γινόμαστε πιο ανθρώπινοι! Σου εύχομαι ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ντένη, σου εύχομαι να περάσεις όμορφα μαζί με την οικογένειά σου τις ημέρες των Χριστουγέννων.
    Είθε το αστέρι της Γέννησης να φωτίσει τις καρδιές όλων των ανθρώπων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στ΄αλήθεια φίλε Γαβρίλη όλα όσα παραθέτω στην ανάρτησή μου είναι γνώμες επιστημόνων που ασχολήθηκαν με το θέμα.
    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλοδεχούμενα όσα αφήνεις φίλε Στράτο κι΄αυτό είναι που μετράει. Γιατί ο σκοπός τούτου του αστεριού αυτός είναι. Να δώσει ένα μήνυμα χαράς, ν΄αφήσει κάτι σε όλους τούτες τις άγιες μέρες.
    Και του χρόνου να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χαρά μου γλυκιά μου και καλή μου.
    Σ΄ευχαριστώ που με όλα όσα βιώνεις τούτο τον καιρό έχεις το χρόνο για ένα πέρασμα από το σπιτικό μου. Πολύ όμορφα όλα όσα μας λες.Και να πω ότι τυχεροί εσείς οι γεννημένοι κοντά στη μεγάλη γιορτή.
    Χρόνια σου πολλά αγαπημένη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χρόνια σου πολλά Ελένη μου καλή μου. Χαίρομαι που σου άρεσε η ανάρτηση. Καλά Χριστούγεννα σε σένα και την οικογένειά σου και του χρόνου να είμαστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητή μου Παρασκεύη.
    Καλά Χριστούγεννα και σε σένα.
    Συμφωνώ με την ευχή σου.
    Μακάρι το Αστέρι να οδηγεί τα βήματά μας.
    Και του χρόνου καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπέρα Μαρίνα μου.
    Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη και τα καλά σου λόγια.
    Στ΄αλήθεια όλα αυτά είναι που κάνουν τούτες τις μέρες μαγικές και όμορφες.
    Νάσαι καλά καλή μου φίλη.
    Χρόνια σου πολλά και καλές γιορτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σωσώ μου.
    Σ΄ευχαριστώ για τις ευχές σου. Κι΄εγώ σου εύχομαι να έχεις όμορφες γιορτές με τους αγαπημένους δικούς σου.
    Χρόνια σου πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Όποια εκδοχή αγαπητέ φίλε μου για το άστρο να πιστέψεις η μη,η ουσία παραμένει η ίδια .Είναι ένα σύμβολο φωτός και αγάπης . Εύχομαι να οδηγεί πάντα τα βήματα σας και κυρίως των παιδιών που έχουν μιά ζωή εμπρός τους και η οποία με τις σημερινές συνθήκες δεν φαίνεται και τόσο ανέφελη .ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.κΆΤΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ενδιαφέρουσα κι αυτή σου η ανάρτηση
    αγαπητέ μου Ντένη, το καλούν άλλωστε
    κι αυτές οι μέρες, ν ασχοληθεί κανείς
    με τ αστέρι της βηθλεέμ.
    Σε σένα και στην οικογένειά σου
    εύχομαι Καλά Χριστούγεννα κι ο
    Καινούργιος Χρόνος 2013 να σας φέρει
    όλα τα καλά.
    Με την αγάπη μου
    Ρισσιάνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΚΥΡΙΕ ΝΤΕΝΗ ΜΟΥ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ. ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΗ ΛAΜΨΗ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ ΚΙ ΕΥΛΟΓΙΑΣ.
    ΠΟΛΛΕΣ ΕΥΧΕΣ ΣΕ ΟΛΗ ΣΟΥ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ. ΦΙΛΙΑ ΣΤΑ ΕΓΓΟΝΑΚΙΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ……………………*♥•♥*
    * ♥Joy ♥*
    *♥ ӝ •♫ ♥*
    *♥♦ Health♫*
    *♥☺♥ ӝ ♥☺♥*
    *♥Love ♥ Hope♥*
    *♥♫•♥♫•♥♫♥•♫♥*
    *♥ ♫☺Merry☺♫ ♥*
    *♥ӝ♫♥•☺♥♫♥•♫ӝ♥*
    *♥ ♫ ☺ Christmas☺♫ ♥*
    l..l
    \_♥_/


    Your Gini with Love!
    Merry Christmas!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χρόνια πολλά και καλά Χριστούγεννα σε εσένα και την οικογένεια σου!!!Να περάσετε τέλεια!!!Πολύ όμορφη ανάρτηση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κάτε μου καλησπέρα.
    Χρόνια σου πολλά.
    Μακάρι να γινόταν ένα άγιο αστέρι να οδηγούσε τα βήματά μας στην ζωή μας.
    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Προσπάθησα να δώσω κάτι επίκαιρο, αγαπητή μου Ρισσιάνα και ανάλογο με τις γιορταστικές μέρες. Χαίρομαι που σου άρεσε.
    Χρόνια πολλά και σε σένα καλή μου και τις καλύτερες ευχές μου για τον νέο χρόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Σ΄ευχαριστώ για τις ευχές σου καλή μου Μαριάνθη. Σε σένα και την οικογένειά σου εύχομαι κάθε ευτυχία.
    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μια όμορφη παρουσία το αγαπημένο μου Τζίνι. Με όμορφες ευχές και μάλιστα στην αγγλική. Πολύγλωσσο το Τζίνι μου.
    Τζίνι μου σ΄αγαπώ και χαίρομαι που είσαι μόνο δικό μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αγαπητή μου Σπυριδούλα χρόνια πολλά και σε σένα και την οικογένειά σου.
    Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη και τις ευχές.
    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλησπέρα Ντένη ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ! Ολα τα αστέρια να μας φωτίζουν πάντα !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Χρόνια σας Πολλά με Υγεία κι Αγάπη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλησπέρα Φεγγαράκι μου.
    Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
    Μακάρι όλα τ΄αστέρια να μας φωτίζουν.
    Νάσαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλησπέρα αγαπητή μου Ξανθή.
    Με χαρά μου ξαναβλέπω την επίσκεψή σου στα Εφτάνησα.
    Χρόνια πολλά και σε σένα καλή μου.
    Νάσαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καλέ μου Ντένη πολύ εμπεριστατωμένο το άρθρο σου και απαντάει στις γήινες ερωτήσεις ενώ οι υπερφυσικές ανάγονται στη σφαίρα της Πίστης που υπερβαίνει κατα πολύ τα γήινα. Σημασία έχει αν ανοίγουμε την καρδιά μας για να γεννηθεί, κι αν την προσφέρουμε για να μετατραπεί σε μια φάτνη Αγάπης. Δεν έχουμε κάτι άλλο να κάνουμε εδώ κάτω απ τα αστέρια, σ αυτή τη γη, παρά μόνο να μάθουμε την Αγάπη.Λέω πως ο μοναδικός ασφαλής δρόμος πρέπει νάναι η Αγάπη!
    Καλή κι Ευλογημένη Νέα Χρονιά και Φώτα Ολόφωτα σ όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Kαλή σου μέρα αγαπητή μου Τατιάνα.
    Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψή σου στα Εφτάνησα.
    Πάρα πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σου και πολύ ωραίες οι ευχές σου για να μπορέσουμε κάποια στιγμή να κάνουμε τις καρδιές μας φάτνες αγάπης.
    Χρόνια σου πολλά καλή μου φίλη.
    Καλή χρονιά σε σένα και σε όλους τους αγαπημένους σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Χρόνια Πολλά
    Ντένη μας!

    ¨εστω και για λίγο, μας παρασύρουν οι γιορτές...
    γινόμαστε λίγο παιδιά, με τα παιδιά...

    Είθε να ήταν πάντα Χριστούγεννα στην καρδιά...
    Χαιρετισμούς,
    Υιώτα και Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Καλησπέρα.Ευχαριστώ για την ενημέρωση. Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες. Ολη η φύση όλο το σύμπαν τότε πριν 2012 χρόνια συμμετείχε στην γέννηση του Χριστού μας. Στην σημερινή μου ανάρτηση , στην αναφορά στο άστρο της Βηθλεέμ , θα προσθέσω και την δική σου ανάρτηση , να το έχω κι εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αγαπητοί μου Υιώτα και Δημήτρη.
    Χρόνια σας πολλά.
    Είναι η αλήθεια ότι μαζί με τα εγγόνια κι΄εμείς γινόμαστε παιδάκια, ανοίγουμε πακέτα, χαιρόμαστε με τα παιγνίδια και περιμένουμε την επόμενη χρονιά
    Να είμαστε καλά και να τα απολαμβάνουμε όλα αυτά τα υπέροχα.
    Και του χρόνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Καλησπέρα αγαπητό μου Δελφινάκι.
    Χρόνια σου πολλά.
    Χαίρομαι που βρίσκεις ενδιαφέρουσα την ανάρτησή μου. Με χαρά μου να την χρησιμοποιήσεις και στην σελίδα σου. Μ΄ευχαριστεί όταν μπορώ να δίνω στον κόσμο κάτι που θέλει να μάθει.
    Νάσαι καλά καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καλή χρονιά και σε σένα αγαπητή μου Κική.
    Υγεία, χαρά και ευτυχία στην οικογένειά σου.
    Νάσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή