Μπορείτε.....

....εκτός από τα Εφτάνησα να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μου http://hellascafe.blogspot.com και να με βρήτε στο kondennis9@gmail.com
Θα χαρώ να σας δω.

Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2014

Χωριά και νησάκια στους Παξούς.

Κεντρική φωτογραφία για τον Νοέμβρη.
Ο οικισμός Νυδρί Λευκάδας.

Έναν μικρό περίπατο θα κάνουμε σήμερα, αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι,  να γνωρίσουμε κάποια όμορφα χωριά και κάποια μικρά νησάκια στο σύμπλεγμα των Παξών και Αντιπάξων.


Η πρωτεύουσα των Παξών, Λόγγος
Η ιστορία των Παξών, αλλά και των Αντιπάξων λόγω της γεωγραφικής των θέσης, υπήρξε πάντοτε  ένα σταυροδρόμι κατακτήσεων, για κάποιους λαούς που ήθελαν μια πρόσβαση στη Μεσόγειο. Έτσι κάθε κραταιά δύναμη έχει περάσει από το μικρό συγκρότημα των νησιών και έχει αφήσει πάνω τους μια πινελιά από αυτό το πέρασμά της. 
Βασικά το σύμπλεγμα των Παξών – Αντιπάξων αποτελείται από έξη μεγάλα και μικρότερα νησάκια ενώ είναι διάσπαρτο από ακατοίκητες βραχονησίδες. Κάποιες από αυτές είναι επισκέψιμες αφού βρίσκονται σε απόσταση λιγότερη των 50μ. από την στεριά.
Αγιος Νικόλαος.
Μέσα στο λιμάνι του Γαΐου, πρωτεύουσας των Παξών, βρίσκονται δυο νησάκια. Ο Άγιος Νικόλαος και η Παναγιά. Τα νησάκια αυτά από τη θέση που βρίσκονται παρέχουν μια προστασία και ασφάλεια στο λιμάνι του Γαΐου.
Μπορεί να πει κανείς ότι δημιουργούν ένα πανέμορφο φιόρδ
Στ΄αλήθεια η περιοχή μοιάζει με φιορδ.
δίνοντας έτσι μια ξεχωριστεί ομορφιά στην περιοχή. Ξέχωρα από αυτό όμως τα δυο νησάκια αποτελούν ένα στολίδι του λιμανιού και μια επίσκεψη είναι μια μεγάλη εμπειρία. Πάνω στο νησάκι του του Αγίου Νικολάου, εκτός από την ομώνυμη εκκλησιάτου υπάρχει και η εκκλησιά  και Αγίου Ιωάννη. Επίσης πάνω στο νησάκι θα δείτε ένα ενετικό φρούριο και έναν ανεμόμυλο. 
Το νησάκι της Παναγιάς.
Στο νησάκι της Παναγιάς, το οποίο οι ντόπιοι αποκαλούν και νησάκι της Μαντόνα, πάνω του υπάρχει το μοναστήρι της Παναγιάς των Βελλιανιτών.  Πάνω στο νησάκι αυτό  υπάρχει και ένας γραφικός φάρος. Το μοναστήρι της Παναγιάς περικλείεται από έναν ολόλευκο τοίχο που προσδίδει μια ξεχωριστή ομορφιά.
Ελάτε να περάσουμε από δυο πανέμορφα χωριουδάκια. Ο Οζιάς και τα Μαγαζιά. 
Ο Οζιάς και τα Μαγαζιά είναι δύο γραφικά χωριουδάκια των Παξών με έντονο παραδοσιακό χρώμα και πετρόχτιστα σπίτια. Στο χωριό Μαγαζιά ένα παραδοσιακό ελαιοτριβείο έχει μετατραπεί σε Μουσείο Ελιάς, λόγω των απέραντων ελαιώνων που υπάρχουν στο νησί και συγκεντρώνει αρκετούς επισκέπτες.  Το όνομά του το χωριό το οφείλει στα καπηλειά που υπήρχαν στην κεντρική του πλατεία και συγκέντρωναν τους κατοίκους του χωριού.
Εντυπωσιακή ομορφιά ο Ορθόλιθος.
Αξιοθέατα στην περιοχή είναι οι απόκρημνοι πέτρινοι σχηματισμοί με την ονομασία Ερημίτης, όπου εκεί υπάρχει και η ομώνυμη και μια από τις πιο όμορφες παραλίες του νησιού και ο εντυπωσιακός κατακόρυφος βράχος μέσα στη θάλασσα, ο Ορθόλιθος. Επίσης αξιοθέατο είναι το εκκλησάκι του Αγίου Ισαύρου χτισμένο στο υψηλότερο σημείο του νησιού.
Ο Οζιάς είναι ο παλαιότερος οικισμός και απλώνεται σε χαμηλούς λόφους που καταλήγουν σε μια παραλία. Τα σπίτια του είναι πετρόκτιστα με γραφική παραδοσιακή αρχιτεκτονική. Για αρκετά χρόνια ο Οζιάς ήταν το καταφύγιο των εξόριστων Σουλιωτών. Στον Οζιά μπορείτε να επισκεφθείτε τα ερείπια της παλαιοχριστιανικής εκκλησιάς της Αγίας Μαρίνας. Γεωγραφικά ο Οζιάς αποτελεί οικιστικό χώρο του Γαΐου, πρωτεύουσας των Παξών.
Το Μογγονήσι.
Στο νότιο άκρο των Παξών υπάρχει ένα πανέμορφο καταπράσινο νησάκι. Το Μογγονήσι. Σε πολλά σημεία το νησάκι απέχει μόλις μισό μέτρο από τους Παξούς γι΄αυτό και είναι το μόνο νησάκι που συνδέεται οδικά.
Το Καλτσονήσι και η εκκλησιά του Αγίου Σπυρίδωνα.,
Το Καλτσονήσι είναι κι΄αυτό ριγμένο στη νότια άκρη των Παξών. Πάνω του, στη βορειοδυτική πλευρά του, φιλοξενεί την παλιά εκκλησιά του Αγίου Σπυρίδωνα η οποία λέγεται ότι φιλοτεχνήθηκε το 1600.μΧ
Όμορφος περίπατος. Κι΄επειδή στο συγκρότημα των Παξών - Αντιπάξων υπάρχουν ακόμα πολλά που αξίζει να δούμε, κάποια άλλη φορά θα ξανάρθουμε. 

Παρακαλώ επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μου http://hellascafe.blogspot.com
Σίγουρα θα βρείτε κάτι που θα σας ενδιαφέρει.
Σχολιάστε το.
Ευχαριστώ.

      


  














  

 

26 σχόλια:

  1. Αχ τι μου κάνεις πρωτομηνιάτικα!!! Μα στους Παξούς;;;;
    Η πρώτη εικόνα,μιλάει απο μόνη της για τί προορισμό μιλάμε! τα σκάφη που δένουν για τουρισμό το καλοκαίρι είναι απο τα πιο ακριβά και οι ιδιοκτήτες τους οι πιο διάσημοι στον κόσμο.Αυτό τα λέει όλα.
    Πάντα μία επίσκεψη στους Παξούς Ντένη μου, δεν είναι αρκετή,σου αφήνει μία γεύση ανικανοποίητου,οπότε απόλαυσα τούτο τον όμορφο περιπατο και περιμένω και τον επόμενο με ανυπομονησία.
    Καλό σου κι όμορφο Μηνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στ΄αλήθεια Χαρά μου πρόκειται για ένα πανέμορφο συγκρότημ νησιών. Έχω περάσει αρκετά από τα παιδικά μου καλοκαίρια εκεί. Τότε που ο Λόγγος και ο Γάϊος ήσαν μικρά και ασήμαντα ψαροχώρια..Υπόσχομαι σύντομα έναν ακόμη περίπατο.
      Καλό σου μήνα καλή μου και την αγάπη μου πάντα.

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα φίλε μου Ιχνηλάτη.
      Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
      Καλό μήνα και σε σένα.

      Διαγραφή
  3. Είχα την τύχη φίλε Ντένη, να κάνω διακοπές τουλάχιστον δυο καλοκαίρια στο Ιόνιο, με σκάφος! Και να γνωρίσω και τους Παξούς, που από τότε θεωρώ ότι είναι ένα από τα ομορφότερα νησιά, όχι μόνο του Ιονίου, αλλά γενικώς! Κι ο τουρισμός τους ακόμα, διαφέρει κατά πολύ από τα ελληνικά..."πρότυπα"... Να είσαι καλά για το όμορφο ταξίδι που μας χάρισες σήμερα. Καλή Κυριακή και καλό μήνα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα αγαπητή μου φίλη.
      Σε θεωρώ από τους τυχερούς αφού έχεις γνωρίσει το Ιόνιο και τις ομορφιές του.
      Δεκαέξη από τα πιο όμορφα χρόνια της ζωής μου έχω ζήσει εκεί. Αλησμόνητα χρόνια. Χαίρομαι που σου άρεσε ο περίπατος.
      Καλό σου μήνα και καλή βδομάδα και πάντοτε ευπρόσδεκτη στο "σπιτικό" μου.

      Διαγραφή
  4. Καλό Μήνα φίλε Ντένη,
    Προ 4 χρόνια περίπου είχα πάρει βόλτα α νησάκια του Ιονίου ξεκινόντας απ την Κεφαλονιά, Σκορπιος, Μεγανήσι κι άλλα που δεν θυμάμαι. όμως το Νυδρί της Λευκαδας μου άρεσε πάρα πολή ειδικά τα φαγητά τους.
    Αυτά τα τόσο ωραία που γράφεις δια τα Επτάνησα θα μπορούσαν να συναχθούν και να εκδοθούν σε βιβλίο, τόσοι και τόσοι Επτανήσιου Υπάρχουν εύποροι ώστα να αναλάβουν πρωτοβουλία έκδοσης.
    Ξέρω θα μου πεις ότι ονερεύομαι αλλά έτσι είναι η πάστα μου...
    χαιρετώ
    Γβαριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα φίλε Γαβρίλη και καλό μήνα.
      Κι΄εσύ έχεις γευτεί άπλετα την ομορφιά των νησιών μας.
      Χαίρομαι που σου αρέσουν αυτά που γράφω για τα νησιά μας.
      Όσο για την αναγνώριση τι να πω; Πέντε χρόνια παλεύω και οι μόνοι που έρριξαν μια ματιά ήσαν το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και ο Δήμος της Κέρκυρας. Όσο για να βρεθεί κάποιος να τα δει σαν βιβλίο, τι να σου πω; Ξέρεις και ξέρω πόσο ενδιαφέρονται για κάτι τέτοιο οι δικοί μας.
      Νάσαι καλά φίλε μου

      Διαγραφή
  5. Να και μια σκέψη του Γαβρίλη
    που ενδέχεται να πάρει οστά και σάρκα!!!!!!!!!!!! ΠΟΥ είσαι Ομογένεια;;;;;;;;;;;;

    Καλό Μήνα,
    Ντένη μου.
    Πάντα με την αγάπη,
    Υιώτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα και καλό μήνα αγαπητή μου Υιώτα σε σένα και τον Δημήτρη.
      Απ΄όσα μου γράφεις κρατάω το "ΠΟΥ είσαι Ομογένεια;;;;;;;" γιατί αυτό αναφωνώ κι΄εγώ καθημερινά.
      Την αγάπη μου πάντα.

      Διαγραφή
  6. καλο μηνα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    πολυ ομορφη η ξενάγηση σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα.
      Χαίρομαι που ξαναφάνηκες και σ΄ευχαριστώ.
      Στ΄αλήθεια είναι όμορφοι οι περίπατοι στα νησιά μας.
      Καλό σου μήνα.

      Διαγραφή
  7. Πολύ όμορφο το αφιέρωμα για τους Παξούς!
    Δεν είχα την ευκαιρία ακόμη να τους επισκεφτώ και το λέω αυτό και με μία μικρή δόσης ντροπής, διότι ως Παξινού το θεωρώ κατά μία έννοια ως χρέος μου. Εύχομαι να καταφέρω κάποια στιγμή να βρω χρόνο και τρόπο!
    Καλή σου ημέρα Ντέμη και καλό μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα μου καλή μου καλό σου μήνα.
      Στ΄αλήθεια έχεις κάποια υποχρέωση ως Παξινού να γνωρίσεις την ομορφιά στην οποία οφείλεις το όνομά σου.
      Εύχομαι κάποια στιγμή να μπορέσεις να γνωρίσεις αυτή την ομορφιά η οποία θα σε εμπνεύσει πάρα πολύ στη ζωγραφική σου.
      Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη στο "Σπιτικό" μου.
      Την αγάπη μου πάντα.

      Διαγραφή
  8. Τι ομορφιά!!!!!
    Έτσι όπως βλέπω τις εικόνες αισθάνομαι έντονη τη διάθεση να μπορούσα αυτοστιγμής να βρεθώ στους Παξούς.
    Είσαι κ. Ντένη μου καλός πρεσβευτής των Ιονίων τόπων.
    Καλή εβδομάδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα και καλή βδομάδα αγαπητή μου Μαριάνθη.
      Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη και τα καλά σου λόγια.
      Εύχομαι κάποτε να καταφέρεις να γνωρίσεις και το Ιόνιο.
      Θα σου μείνει αλησμόνητο.
      Την αγάπη μου πάντα.

      Διαγραφή
  9. Το έχω γνωρίσει αυτό το μέρος και το έχω λατρέψει!!!
    Είναι ένα από τα πιο όμορφα και μαγικά μέρη της Ελλάδας!
    Το λατρεύω πραγματικά!
    Πολλά φιλιά Ντένη μου την καλημέρα μου και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα σου Έλενά μου.
      Καλή βδομάδα και καλό μήνα και σε σένα.
      Έχεις λοιπόν μια κάποια γνωριμία με τα νησιά μας.
      Να σου ευχηθώ να γνωρίσεις και τα υπόλοιπα.
      Φιλιά πολλά και από μένα καλή μου.
      Την αγάπη μου πάντα.

      Διαγραφή
  10. α, μας άρεσε το Νυδρί... οπως και όλη η Λευκάδα... τι πράσινο!!!...
    καλό βραδυ... και πού θα πάει.. καποια στιγμη... θα ξαναπάμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα Λαμπρινή μου.
      Χαίρομαι που έχεις αποκομίσει τόσο όμορφες εντυπώσεις από τα Εφτάνησα.
      Εύχομαι να καταφέρεις άλλη μια επίσκεψη.
      Νάσαι πάντα καλά.

      Διαγραφή
  11. Πολλές ομορφιές κρύβει αυτός ο τόπος! Εντυπωσιαζουν αυτά τα μικρά νησάκια και οι σχηματισμοί που δημιουργούν με τις ακτές, όσο και οι πανέμορφοι παραδοσιακοί οικοισμοί που φιλοξενούν!
    Καλή συνέχεια Ντένη μου, μακάρι να ευδοκιμήσει η πρώταση όλα αυτά να εκδοθούν καποτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκη μου καλή σου μέρα.
      Πανέμορφα τα νησιά μας αλλά και όλη η πατρίδα μας.
      Σ΄ευχαριστώ για την ευχή σου για την έκδοση. Θα το προσπαθήσω και θα δούμε.
      Την αγάπη μου καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  12. Τι πανέμορφα μέρη! Πάντα ήθελα να πάω στους Παξούς, δεν τα κατάφερα ακόμη. Μας έδειξες πλευρές του νησιού που δεν είχα ξαναδεί και μαγεύτηκα!
    Καλή συνέχεια με δύναμη και όμορφες στιγμές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλή σου μέρα αγαπητή μου Κατερίνα.
    Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη.
    Εύχομαι να καταφέρεις κάποτε να επισκεφτείς τους Παξούς.
    Είναι ένα πανέμορφο νησί.
    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μπορει κανεις να παει ελευθερα εκει κ να παντρευτει σε στενο κυκλο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μπορει κανεις να παει στο Καλτσονιση ελευθερα?Μπορει να γινει γαμος σε πολυ στενο κυκλο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή