Μπορείτε.....

....εκτός από τα Εφτάνησα να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μου http://hellascafe.blogspot.com και να με βρήτε στο kondennis9@gmail.com
Θα χαρώ να σας δω.

Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

Αγία Μαύρα

Στο όμορφο νησί της Λευκάδας σήμερα για να γνωρίσουμε την προστάτιδα του νησιού, Αγία Μαύρα και τον σύζυγό της και επίσης Άγιο, Τιμόθεο.
Τραγική η ιστορία τους. Γνωρίστε τους.



Η αγαπημένη Προστάτιδα της Λευκάδας. Η Αγία Μαύρα, η νεαρά κόρη, που εμαρτύρησε για την πίστη της στη θρησκεία του Ιησού, είναι αναμφισβήτητα η αγαπημένη όλων των Λευκαδιτών. Είναι η Αγία που έδεσε το όνομά της στο νησί και η αγάπη των κατοίκων του την ανύψωσαν στη θέση της προστάτιδας.
Τρομερή σε πόνο και μαρτύρια η ιστορία της νεαρής Μαύρας αρχίζει λίγες μέρες αμέσως μετά τον γάμο της, με τον Τιμόθεο, τον οποίο και αυτόν η εκκλησία μας έχει ανακηρύξει σε Άγιο.
Η Αγία Μαύρα όπως και ο σύντροφός της Τιμόθεος, γεννήθηκαν στην μικρή πόλη Παναπέα στη Θηβαϊδα της Αυγύπτου. Εκεί μεγάλωσαν, εκεί γνώρισαν την χριστιανική θρησκεία την οποία ασπάστηκαν και εκεί ετέλεσαν και τους γάμους τους, όπου ο συζυγικός τους βίος έμελλε να διαρκέσει μόνο είκοσι ημέρες.
Ο Αρριανός, έπαρχος στην περιοχή της μικρής πόλης, μετά από καταγγελίες είχε συλλάβει τον Τιμόθεο ζητώντας του να παραδώσει στην πυρά τα ιερά χριστιανικά βιβλία του και να αποκηρύξει την πίστη του στο χριστιανισμό. Ο Τιμόθεος αρνήθηκε λέγοντας στον έπαρχο ότι αυτά ήσαν τα πνευματικά του όπλα και εφόδια.. Τότε ο Αρριανός άρχισε να τον υποβάλει σε βασανιστικά μαρτύρια. Όμως ο Τιμόθεος τα υπέμενε με αφάνταστη υπομονή.
Ο έπαρχος για να λυγίσει την αντοχή του Τιμόθεου, στράφηκε στην Μαύρα. Στη αρχή με κάποιο καλό τρόπο της ζήτησε να θυσιάσει στα είδωλα όμως η Μάυρα αρνήθηκε. Τότε ο Αρριανός διέταξε και τον βασανισμό της Μαύρας. Η Αγία υπέμενε καρτερικά όλα τα άγρια βασανηστήρια στα οποία την υπέβαλλαν οι διώκτες της και κατά την διάρκεια του μαρτυρίου της συνεχώς έψελνε.
Αφού ο έπαρχος Αρριανός απελπίστηκε από την αντοχή των δύο ιερομαρτύρων διάταξε την σταύρωσή τους. Λέγεται πως ενώ η Αγία βρισκόταν στον σταυρό του μαρτυρίου της παρουσιαάστηκε άγγελος ο οποίος την οδήγησε στον ουρανό και της έδειξε τις δυό θέσεις που είχαν ετοιμαστεί γι’ αυτήν και τον σύντροφό της, Τιμόθεο.
Μετά από εννιά μέρες μαρτυρίου παρέδωσαν το πνεύμα τους και συγκαταλέχτηκαν στην φάλαγγα των μαρτύρων της χριστιανικής θρησκείας.
Γύρω στα 1330 το νησί της Λευκάδας θα περάσει στα χέρια των Φράγκων. Ηγεμόνας του είναι ο Βάλτερος Βρυέννιος ο οποίος κατάγεται από την κωμόπολη Αγία Μαύρα (Sainte Maure) της Γαλλίας. Φτάνοντας στο νησί το ονόμασε Αγία Μαύρα δίνοντας έτσι το όνομα της πατρίδας του. Μάλιστα έχτισε κι’ εναν μικρό ναό στον οποίο έδωσε το όνομα Αγία Μαύρα.
Πολλά χρόνια αργότερα, σχεδόν στα μέσα του 15ου αιώνα θα φτάσει στη Λευκάδα η Ελένη Παλαιολόγου, κόρη του Θωμά Παλαιολόγου και σύζυγος του Δεσπότη της Σερβίας Λάζαρου Βούκοβιτς. Σκοπός της επίσκεψής στο νησί είναι ο γάμος της κόρης της Μελίσσας με τον Λεονάρδο τον Γ! τον Τόκκο ο οποίος ήταν Δούκας της Λευκάδας. Στο ταξίδι της αυτό το πλοίο κινδύνευσε πολύ από μια μεγάλη θαλασσοταραχή και η ευσεβής Ελένη Παλαιολόγου έταξε στην Αγία Μαύρα να σωθεί και να της αφιερώσει έναν ναό. Το πλοίο της κατάφερε να περάσει τη μεγάλη αυτή φουρτούνα, έφτασε στην Λευκάδα και έχτισε ένα μεγαοπρεπέστατο ναό αφιερωμένο στην Αγία.
Η Αγία Μαύρα τιμάται από τους Λευκαδίτες, σαν η προστάτιδα και πολιούχος του νησιού από το 1331 Στο φράγκικο κάστρο που βρίσκεται στα βόεια του νησιού υπήρχε μέχρι το 1810 ο μεγαλοπρεπής ναός που είχε χτίσει η Ελένη Παλαιολόγου. Όμως ο ναός αυτός καταστράφηκε όταν οι Άγγλοι προσπάθησαν να καταλάβουν το κάστρο.
Σήμερα, στη θέση του παλιού προμαχώνα του φρουρίου, υπάρχει ένας ναός που χτίστηκε το 1886 προς τιμή της Αγίας και του συζύγου της Αγίου Τιμόθεου. Μιά παλιά εικόνα της Αγίας Μαύρας υπάρχει στον ναό της Ευαγγελιστρίας, στην Μητρόπολη η οποία φυλάσσεται σε ειδικό προσκυνητάρι
Η μνήμη της Αγίας γιορτάζεται την 3η Μαϊου και πλήθη προσκυνητών από όλο το νησί συρρέουν στο πανηγύρι της.


http://www.sait.gr/
Ορθόδοξος Συναξαριστής
Μητρόπολις Λευκάδος.

31 σχόλια:

  1. Φίλε Ντένη,
    Ήξερα οτι το νησί ονομαζότα Αγία Μαύρα αλλά δεν ήξερα γιατί.
    Χάρη σε εσένα μαθαίνω αυτά που μου φαινόταν ακατανόητα.

    Ευχαριστώ
    Καλή σου μέρα

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ντένη μου
    Ελπίζω να μην παρεξηγηθούν οι Λευκαδίτες βλέποντας την Εικόνα της Αγίας μας που κάηκε και την δική μας εκκλησία,που πριν 7 χρόνια δυστυχώς έγινε παρανάλωμα του πυρός. Χάθηκε ένας Ναός μοναδικής ομορφιάς, τολμώ να πω Ωραιότερος απο του Αγίου μας!Οπως κατάλαβες και για μας η Αγία Μαύρα είναι ισότιμη με τον Πολιούχο μας.
    Την ιστορία τους ομολογώ δεν την ήξερα και σ ευχαριστώ που την έμαθα απο σένα!Μακάρι νάναι αρωγός σ όλο τον κόσμο που δοκιμάζεται.
    Την Αγάπη μου πάντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτόν τον σκοπό εξυπηρετούν τα μπλογκς καλέ μου φίλε Γαβρίλη
    Να μαθαίνουμε. Και αυτό προσπαθώ
    Χαίρομαι που υπολογίζω ότι κάτι προσφέρω.
    Νάσαικαλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χαρά μου
    Σ΄ευχαριστώ που μου έμαθες κάτι που δεν γνώριζα. Την ύπαρξη της εκκλησιάς της Αγίας στο νησί σας και την καταστροφή της.
    Πολύ ευγενικό εκ μέρους των κατοίκων του νησιού σου να θεωρούν την Αγία Μαύρα ισότιμη με τον Άγιο σας.
    Χαίρομαι που έμαθες την ιστορία της Αγίας μας.
    Σ΄ευχαριστώ για την αγάπη σου και έχεις πάντα την δική μου αγάπη.
    Νάσαι πάντα καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΟΤΙ ΟΥΤΕ ΚΙ ΕΓΩ ΗΞΕΡΑ ΠΩΣ ΛΕΓΕΤΑΙ ΕΤΣΙ ΤΟ ΝΗΣΙ.ΠΟΣΑ ΜΑΣ ΜΑΘΑΙΝΕΤΑΙ!!!ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Ντένη,
    πολύ ενδιαφέρουσα η νέα σας ανάρτηση.Ούτε εγώ ήξερα το όνομα του νησιού.Επίσης για μένα πιο γνωστή , μέχρι την ώρα που διάβασα την ανάρτηση , ήταν η Αγία Μαύρα της Ζακύνθου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ...όσο ζω τόοσο μαθαίνω... κι όσο γράφεις μας ταξιδεύεις γραφικά!
    Χαιρετισμούς,
    Υιώτα
    αστοριανή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητή μου Κατερίνα
    Χαίρομαι σου αρέσουν τα όσα γράφω.
    Μα και βέβαια η Λευάδα ήταν το νησί Αγία Μαύρα. Ακόμη και σήμερα υπάρχουν πολλοί που την λένε με το παλιό της όνομα.
    Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητή μου Parakelsoscooks
    Στ΄αλήθεια σε πάρα πολλούς είναι άγνωστη η παλιά ονομασία τον νησιού παρ΄όλο που κάποιοι Λευκαδίτες ακόμη και σήμερα την ονομάζουν Αγία Μαύρα.
    Βέβαια και της Ζακυνθου η εκκλησιά ήταν πολύ γνωστή.
    Νάσαι καλά καλή μου φίλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημέρα Υιώτα μου
    Και συ σ΄αυτούς που δεν γνώριζαν την Αγία Μαύρα;
    Εδώ λοιπόν να σας γνωρίζω όλα όσα ξέρω για τα Εφτάνησα.
    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ!!ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑ. ΕΝΔΥΝΑΜΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ.
    ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ντένη μου καλημέρα .Πάντα όλο για κάτι όμορφο και καινούργιο μας πληροφορείς .Η ιστορία της Αγίας Μαύρας πολύ ενθιαφέρουσα και άγνωστη .Εγώ μόνο για την εκκλησία που έκτισαν οι Δυτικοί κατακτητές γνώριζα.Σ ευχαριστούμε.Χαιρετώ Κάτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Από τα εφτάνησα μόνο εμείς φαίνεται να μην έχουμε την Αγία Μαύρα, καθώς και τη Λευκαδίτισσα και τη Ζακυνθινή γνωρίζω..

    Να μας προστατεύουν Ντένη μου

    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολλές αδιάβαστες φίλες αλλά και φίλοι σε τούτη την ανάρτηση
    Γιατί έτσι;
    Γνωστή και τραγική η ιστορία της Αγίας Μαύρας Μαριάνθη μου.Αλλά και πολύ γνωστή η Λευκάδα σαν Αγία Μαύρα.
    Χαίρομαι που μπορώ να προσφέρω κάτι στις φίλες και τους φίλους.
    Την καλησπέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλησπέρα σιόρα-Κάτε μου
    κι΄εσύ λίγο αδιάβαστη. Μα πριν από την εκκλησιά των Δυτικών το νησί είχε το όνομα της Αγίας Μαύρας.
    Και σύντομα θα πούμε ακόμη πιό πόλλά για τα νησιά μας.
    Νάσαι καλά σιόρα-Κάτε μου και περαστικά στο κορίτσι σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Έχεις απόλυτα δίκιο καλή μου Ρεγγίνα. Μόνο εμείς δεν έχουμε Αγία Μαύρα. Γιατί απ΄ό,τι έψαξα και στα Κύθηρα υπάρχει και στην Κεφαλονιά.
    Μακάρι να μας προστατεύει, όπως έυχεσαι καλή μου
    Την καλησπέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΝΑ!!!ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΚΥΡΙΕ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗ!!!ΕΓΩ ΜΕΓΑΛΩΣΑ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΜΑΘΑ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΙΑ ΜΑΥΡΑ.ΝΤΡΟΠΗ ΜΟΥ...ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΤΕ ΤΟ SITE ΣΑΣ.ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αγαπητή μου Κατερίνα
    Σ΄ευχαριστώ για το πέρασμά σου από τα Εφτάνησα.
    Δεν υπάρχει λόγος να ντρέπεσαι που δεν γνωρίζεις την εκκλησιά στο νησί σου. Που να θυμώμαστε τις χιλιάδες εκκλησιές που υπάρχουν στην πατρίδα μας;
    Το site μου δεν θα κλείσει όσο υπάρχουν οι ευγενικές επισκέψεις αυτών που το αγαπούν.
    Νάσαι καλά φίλη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πολύ εποικοδομητικές οι αναρτήσεις σου,ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!
    Καλώς βρεθήκαμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλώς βρεθήκαμε αγαπητή Ρένα και σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη και τα καλά σου λόγια.
    Κύριος σκοπός της ιστοσελίδας Εφτάνησα είναι η προβολή όλων των πλευρών πολιτισμού των νησιών μας.
    Αυτό προσπαθώ να προσφέρω στους αγαπημένους επισκέπτες μου
    Θα χαρώ να περνάς.
    Νάσαι πάντα καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΑΛΙ ΟΜΟΡΦΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.ΔΕΝ ΗΚΞΕΡΑ ΣΣΧΕΔΟΝ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΟΣΑ ΕΜΑΘΑ.

    ΠΗΓΑ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΑΝΕΡΑΚΙ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΟΥΓΡΑΦΕΙ ΕΔΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΕΚΤΟ.ΘΑ ΠΑΣ ΕΣΥ ΚΑΤΩ ΔΕΞΙΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΟΥ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΦΩΤΟ ΤΟΥ ΣΚΡΟΥΤΖ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ.ΜΕΤΑ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ ΣΕ ΣΕΝΑ.
    ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Φίλε Σκρουτζάκο
    Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη.
    Χαίρομαι που σου αρέσουν τα όσα παρουσιάζω. Κάνω το καλύτερο για τα νησιά μας.
    Τον κωδικό σου που βρήκα τον πέρασα αλλά δεν εμφανίζεται Αν θέλεις στείλε μου τον στο
    denniskontarinis@yahoo.com
    Νάσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αγαπημένε μας Ντένη, καλησπέρα από Αθήνα. Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτησή σου αυτή, γιατί μας δίνει την ευκαιρία να γνωρίσουμε την όχι και τόσο γνωστή-σε σχέση με τα άλλα Ιόνια νησιά-προστάτιδα της Λευκάδας, την Αγία Μαύρα.
    Καλό μήνα ευχόμαστε, σε σένα και την οικογένειά σου!
    Αντώνης-Πόπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αγαπητέ μου Ντένη
    Πόσο χαίρομαι που σε ξαναβρίσκω!
    Πολύ συγκινητική η σημερινή ανάρτηση σου, ας είμαστε υπό την Σκέπην τους.
    Εύχομαι να είσαι πάντα καλά!
    Με αγάπη
    Μάγδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλησπέρα αγαπητοί μου Αντώνη και Πόπη
    Τακτικοί επισκέπτες στα Εφτάνησα και σας ευχαριστώ.
    Ο αγώνας μου έχει σαν σκοπό να γνωρίσουν όλοι τα νησιά μας, Γιατί το αξίζουν
    Χαίρομαι λοιπόν που κι΄εσείς το εκτιμάτε.
    Νάστε καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Μάγδα μου καλή μου φίλη
    Κι΄εγώ χαίρομαι που ξαναβρεθήκαμε.
    Σ΄ευχαριστώ που εκτίμησες την αξία της ανάρτησης και μακάρι να πιάσει η ευχή σου. Υπό την σκέπη της.
    Σε παρακαλώ στείλε μου τον κωδικό από το μπλογκ σου να το ξαναβάλω γιατί το καλοκαίρι με κάποιες εργασίες που έκανα το έχασα
    Το περιμένω για να επικοινωνούμε.
    Νάσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Κατερίνα μου καλή μου φίλη
    Σ΄ευχαριστώ για τις ευχές σου. Το ίδιο εύχομαι και σε σένα.
    Σύντομα θα έχω κάτι καλό για τα αγαπημένα σου Κύθηρα.
    Νάσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Έχω μια απορία : η Αγία Μαύρα δε γιορτάζει στις 9 Νοεμβρίου και στις 3 Μαϊου ( το Μαϊο μάλλον πρέπέι να εορτάζει η εκκλησία της Ζακύνθου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. υπαρχει και βυζαντινο μοναστηρι της Αγιας Μαυρας στην Κυψελη Φαναριου Νομου Πρεβεζης που γιορταζει 3 Μαιου

    ΑπάντησηΔιαγραφή