Μπορείτε.....

....εκτός από τα Εφτάνησα να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μου http://hellascafe.blogspot.com και να με βρήτε στο kondennis9@gmail.com
Θα χαρώ να σας δω.

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

Μυλοπόταμος

Το χωριό των θρύλων και των παραδόσεων.

Στα Κύθηρα σήμερα. Στο ξέμακρο νησί του Εφτανησιακού συμπλέγματος.
Για να γνωρίσουμε ένα υπέροχο χωριό. Ένα χωριό ιστορικό, γραφικό, με παραδοσιακή αρχιτεκτονική και υπέροχους κατοίκους. Τον Μυλοπόταμο.
Τα Κύθηρα, το πιό απομακρυσμένο νησί απο το Εφτανησιακό συγκρότημα, μπορεί να πει κανείς ότι στέκει αγέρωχο, εκεί καταμεσίς στη θάλασσα και σχεδόν πάνω στο αντάμωμα του Ιονίου με το Μυρτώο πέλαγος. Πανέμορφο νησί και πως να ξεχώριζε από τ’ αδέλφια του; Πνιγμένο στο πράσινο αλλά κι’ αγκαλιασμένο με τους θρύλους και τις παραδόσεις. Με πάρα πολλά χωριά αραδιασμένα σε βουνοκορφές και σε πλαγιές. Κι’ ανάμεσά τους να ξεχωρίζει ο Μυλοπόταμος. Ένα χωριό παραδοσιακό, ίσως το πιό όμορφο χωριό του νησιού με ιστορία, χρώμα και φυσικό κάλος. ‘Ενα χωριό που σε ταξιδεύει πίσω στο χρόνο. Είναι χτισμένο σε μια από τις πιό όμορφες περιοχές των Κυθήρων, κυριολεκτικά κρυμένο σε μια δασώδη κοιλάδα και πλαισιωμένο από μιά αρμονία όλων των στοιχείων της φύσης που θα μπορούσε να προσφέρει ένας τόπος.
Ο Μυλοπόταμος αποτελείται από τις γειτονιές, Άγιος Σώστης, Αραίοι, Πίσω Πηγάδι, Ρίζα και Κάτω Χώρα, έναν παληό, ερειπωμένο ενετικό οικισμό
Το ενετικό κάστρο
όπου δεσπόζει το Βενετσιάνικο κάστρο με το λιοντάρι του Αγίου Μάρκου. Σήμα της Βενετσιάνικης κυριαρχίας.
Το λιοντάρι του Αγίου Μάρκου
Είναι ένα χωριό με κύριο χαρακτηριστικό του την παραδοσιακή αρχιτεκτονική. Τα δείγματα αυτής της αρχιτεκτονικής μπορεί να θαυμάσει κανείς στο συγκρότημα των σπιτιών που βρίσκονται στην κεντρική πλατεία του χωριού.
Τα νερά ξεκινούν μέσα από το χωριό και άλλες πηγές και στη διαδρομή τους σχηματίζουν αρκετούς καταρράχτες ενώ εικοσιτρείς νερόμυλοι είναι διάσπαρτοι σε όλο το μήκος τους και αποτελούν ένα από τα πολλά αξιοθέατα του χωριού.
Εκτός από την υπέροχη φύση, ο Μυλοπόταμος διαθέτει πάρα πολλά αξιοθέατα, βυζαντινούς ναούς και θρησκευτικά μνημαία. Το Καμάρι με τις μεγαλύτερες «πλύστρες», τις γούρνες που παλιά οι νοικοκυρές έπλεναν τα ρούχα, ο καταρράκτης Νεράϊδα, οι Μύλοι, το Σπήλαιο της Αγιάς Σοφιάς , είναι μόνο μερικές από τις δημιουργίες της φύσης και του ανθρώπου, που μπορεί να θαυμάσει κανείς.
Η Μονή της Παναγίας της Ορφανής, εκεί που είναι χτισμένη προσφέρει μια υπέροχη θέα προς το Ιόνιο.
Στην Κάτω Χώρα, το ερειπωμένο βυζαντινό Κάστρο είναι χτισμένο πάνω στην προέκταση ενός βράχου. Μικρό σε μέγεθος το Κάστρο το χρησιμοποιούσαν οι κάτοικοι του χωριού για καταφύγιο σε περίπτωση κινδύνου. Στην είσοδό του φαίνεται καθαρά το βενετσιάνικο έμβλημα με το λιοντάρι του Αγίου Μάρκου.
Μέσα από τους τοίχους του Κάστρου έχουν διατηρηθεί κάποια σπίτια και βυζαντινές εκκλησιές, που ανάμεσά τους ξεχωρίζουν ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, ο Άγιος Αθανάσιος και η Παναγία η Μεσοσπορίτισσα. Ένα από τα ερείπια της Κάτω Χώρας
Από το κέντρο του μεσαιωνικού χωριού της Κάτω Χώρας ένας μικρός δρόμος, μέσα από μια μαγευτική διαδρομή, οδηγεί στη σπηλιά της Αγίας Σοφίας. Κάποτε η σπηλιά αυτή ήταν ιερό των Νυμφών και στα χριστιανικά χρόνια έγινε λατρευτικός χώρος. Στην είσοδο υπάρχει ένα αξιοθαύμαστο εικονοστάσι, σκαλισμένο πάνω στο βράχο με υπέροχες βυζαντινές εικόνες. Οι αγιογραφίες στο σπήλαιο
Οι αγιογραφίες αυτές χρονολογούνται από τον 12ο ή 13ο αιώνα. Ανάμεσα στις μορφές που απεικονίζονται είναι της Αγίας Σοφίας και των τριών θυγατέρων της. Της Αγάπης, της Πίστης και της Ελπίδας.
Σύμφωνα με τη μυθολογία λέγεται ότι ο Πάρις και η Ωραία Ελένη κατά την φυγή τους από τη Σπάρτη κατέφυγαν σ’ αυτό το σπήλαιο στην είσοδο του οποίου ετέλεσαν τους γάμους των.
Αξίζει μια επίσκεψη στο σπήλαιο αυτό.
Οι κάτοικοι του χωριού, άνθρωποι απλοί, είναι καταδεχτικοί, πρόσχαροι και φιλόξενοι.

Η πλατεία του χωριού
Στην γραφική πλατεία του χωριού, που την σκεπάζουν πανύψηλα πλατάνια βρίσκεται η εκκλησιά του Αγίου Σώστη με το φανταστικό σε τέχνη καμπαναριό.Το αξιοθαύμαστο καμπαναρίο του Αγίου Σώστη


Στην πλατεία υπάρχουν τα γραφικά νησιώτικα καφενεδάκια και από αυτήν ξεκινούν όλοι οι προορισμοί. Στα στενά λιθόστρωτα δρομάκια του χωριού θα απολάυσετε την παραδοσιακή αρχιτεκτονική των μικρών σπιτιών και θα χαρείτε τις αυλές τους γεμάτες με γλάστρες και λουλούδια. Ο καταρράκτης Φόνισσα


Τα δρομάκια αυτά θα σας οδηγήσουν στην Φόνισσα, τον καταρράκτη με την γραφική ομορφιά.


Ένας θαυμάσιος περίπαρος στο πανέμορφο χωριό, που πραγματικά αξίζει να τον γνωρίσει κανείς.
Στο νησί των Κυθήρων υπάρχουν και άλλα αξιόλογα και πανέμορφα χωριά τα οποία θα επισκεφτούμε και θα γνωρίσουμε κάποια άλλη φορά.

28 σχόλια:

  1. Αγαπημένε μας Ντένη,
    τα Κύθηρα αποτελούν έναν αγαπημένο προορισμό, που όμως μέχρι τώρα δυστυχώς δεν έχουμε καταφέρει να επισκεφθούμε...
    Η αναφορά σου στις ομορφιές του νησιού είναι υπέροχη και οι φωτογραφίες εκπληκτικές. Σ' ευχαριστώ για τις ευχές σου στο αυριανό μου ξεκίνημα στο σχολείο! Εύχομαι καλή σχολική και δημιουργική χρονιά στα κορίτσια σου και στα εγγόνια σου! Να έχετε μια όμορφη εβδομάδα!
    Με την αγάπη μας, Αντώνης-Πόπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Kαλημέρα Ντένη μου, πραγματικά αυτό το χωριό και η γύρω περιοχή είναι μαγευτικά .Την περασμένη εβδομάδα είδα ένα ντοκυμαντέρ με όλα όσα αναφέρεις.Είναι μία ξεχωριστή περιοχή.Εφέτος είχα προγραμματίσει να κατέβω στα Κύθηρα,όταν θα γύριζα από Γαλλία,το ανέβαλα όμως,για να μη κουράσω το πόδι μου ,αλλά του χρόνου, δεν θα μου ξεφύγει.Καλημερίζω.Κάτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. γειά σου Ντένη μετά από πολύ καιρό απουσίας μου από τα blog ελπίζω το καλοκαιράκι να πέρασε όμορφα !!!
    Κύθηρα δεν έχω πάει, θα ήθελα πολύ έχω ακούσει καλά λόγια και τώρα που βλέπω και τις φωτογραφίες νομίζω οτι έχω χάσει.... :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητοί μου Αντώνη-Πόπη
    Χαίρομαι που περνάτε απ΄τα Εφτάνησα.
    Τα Κύθηρα είναι πανέμορφα και με πολλά ενδιαφέροντα
    Προσπαθήστε να τα επισκεφθήτε.
    Εύχομα καλή σχολική χρονιά
    Νάστε καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάτε μου καλή μου
    Απορώ πως εσύ που γυρίζεις όλο τον κόσμο δεν πέρασες ακόμη από Κύθηρα.
    Να πας οποωσδήοτε.
    Πρόσεχε το πόδι σου. Στο έψω ξαναπεί
    Νάσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι έγινες καλή μου Effie;
    Το καλοκαίρι μου μία από τα ιδια.
    Ελπίζω εσύ να πέρασες καλά.
    Προγραμματισε μια επίσκεψη στα Κύθηρα. Θα σου μείνουν αλησμόνητα.
    Να σε βλέπω στα Εφτάνησα
    Νάσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φανταστικές εικόνες, μάθαμε ότι και η Αγία σοφία είχε "τρεις θυγατέρες"
    Νομίζω θα είναι φανταστικές ελπιδοφόρες...
    Μα τόσα πολλά νερά στα Κύθηρα απίστευτο ε! για ελληνικό νησί.
    Μια και μας δίνεις τόσες πολλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα Κύθηρα, θα πρέπει να μας πεις γιατί το λένε Τσιρίγο,
    Στα βαπόρια έκανα μαζί με έναν πρώτο μηχανικό το επώνυμο Πασπαλά από το ΤΣΙΡΙΓΟ,
    Με το Μπλογκ σου γινόμαστε πιο σοφοί για την πλουσιότητα της Ελληνικής γης αυά που δεν μας τα δίδαξαν στο σχολείο ποτέ...
    πλούσιοι
    Ευχαριστώ

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γειά σου φίλε Γαβρίλη
    Κατ΄αρχάς να σου λύσω την απορία του ονόματος
    Τσιρίγο (Cerigo) αποκαλούσαν το νησί οι Ενετοί κατακτητές. Μέχρι σήμερα για άγνωστους λόγους πολλοί χρησιμοποιούν και τα δύο ονόματα.
    Για την Αία Σοφία και τις θυγατέρες της ο καθ΄ένας τη γνώμη του.Και οι τρεις απαραίτητες.
    Πάντως για τα νερά του το νησί αυτό φημίζεται Και σε άλλες αναρτήσεις θα δεις ότι και άλλα χωριά έχουν άφθονα νερά
    Νάσαι καλά φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Λιοντάρι" έγινες κι εσύ,
    Ντένη μας,

    που "επιμένεις" ...νησιώτικα!
    Πανέμορφη η Πατρίδα, Φίλε μας!
    Να ...ξανάνιωνα, να πήγαινα παντού!

    Πάντα με την αγάπη μας,
    Υιώτα και Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κύθηρα
    θάθελα να ξαναπάω
    για ν'αλλάξω τις θύμησες

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητοί μου Υιώτα Δημήτρη
    Ευχαριστώ που περάσατε από τα Εφτάνησα
    Νάστε καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλή σου μέρα Meggie
    Ευχαριστώ για την επίσκεψη
    Τα έχεις γνωρίσει τα Κύθηρα. Υπέροχος προορισμός Να ξαναπάς.
    Την αγάπη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τρίτη και 13 ξημερώνει , 13η κι εγω!
    Δυστυχώς δεν έχω επισκεφθεί το Τσιρίγο (έτσι μ αρέσει να το λέω), το οποίο ναι μεν ανήκει στο Επτανησιακό σύμπλεγμα αλλά ούτε χωρικά ούτε διοικητικά ούτε φυσιογνωμικά έχει σχεση μ αυτό.
    Φέτος όλοι βαλθήκατε να με κάνετε να μετανοιώσω που η θάλασσα με εμποδίζει να κάνω αυτό το ταξίδι στα Κύθηρα...
    Εχω ακούσει τα καλλίτερα, εχω διαβάσει επίσης και βλέπω το ίδιο κι εδώ...Ισως, γιατί ποτέ δεν λέω ΠΟΤΕ!
    Σ ευχαριστώ για το ταξίδι, σαν να περπατούσα στα δρομάκια και να σ είχα δίπλα μου να μου εξιστορείς ότι δεν ήξερα.
    Καλό βράδυ απο τα Επτάνησα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητή μου Χαρά
    Τρίτη και 13 νάναι γούρι και καλή τύχη για σένα. Πάρε ένα λαχείο.
    Πολλοί χρησιμοποιούν την βενετσιάνικη ονομασία του νησιού και το αποκαλούν Τσιρίγο.
    Διαφωνώ με τη θέση σου αναφορικά με την φυσιογνωμική θέση του νησιού. Μια επαφή που απόκτησα τελευταία με κάπους φορείς του νησιού και αλληλογραφούμε και μάλιστα ευγενέστατα προθυμοποιήθηκαν να με βοηθήσουν όσο χρειάζεται, νοιώθουν περήφανοι που ανήκουν στο Εφτανησιακό σύμπλεγμα.
    Αποφάσισε λοιπόν το ταξίδι σου στο νησί και ευχαρίστως να είμαι ο ξεναγός σου. Μόνο που είμαι λίγο ακριβός. Αποφάσισε και άσε το τραγούδι να λέει "Τα Κυθηρα ποτέ δεν θα τα δούμε" Θα τα δούμε κάποια μέρα.
    Νάσαι καλά καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τα Κήθυρα ποτέ δεν θα τα δούμε... λέει το τραγούδι, εσύ καλά έκανες και μας ταξίδεψες διαβάζοντας για το όμορφο χωριό.

    Με τους χαιρετισμούς μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Οταν ένας τέτοιος ενημερωμένος "ξεναγός" προσφέρεται να σε συνοδεύσει,δε το σκέφτεσαι όσο και αν είναι η αμοιβή!Ελπίζοντας λοιπόν πραγματικά να τα ΔΩ τα Κύθηρα,να διευκρινήσω για να μην παρεξηγηθώ οτι φυσιογνωμικά "φέρνει" στο Αιγαιοπελαγίτικο οικιστικό χαρακτηριστικό. Και στη φωτό σου αυτό φαίνεται έστω κι αμυδρά. Σίγουρα οι ίδιοι νοιώθουν Επτανήσιοι κι εμείς καμαρώνουμε που ΕΙΝΑΙ!.
    Αυτά μην έχουμε "θέμα".
    Για το λαχείο θα το σκεφτώ (μεταξύ μας δεν πιστεύω),αν και θεωρώ τον εαυτό μου κερδισμένο!
    Την καλημέρα μου όποια μέρα κι αν είναι (ούτε τέτοιες δεισιδαιμονίες έχω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλημέρα φίλε Μυθημναίε.
    Χαθήκαμε. Χάρηκα που απόλαυσες το ταξείδι στον πανέμορφο Μυλοπόταμο
    Ας ελπίσουμε πως κάποια στιγμή θα μας επιτρέψει ο Θεός να τα δούμε τα Κύθηρα.
    Νάσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αγαοητή μου Χαρά.
    Ο τίτλος του ενημερωμένου ξεναγού που μου αποδίδεις με υποχρεώνει να μην δεχτώ αμοιβή από σένα. Η ξενάγηση δωρεάν.
    Απόλυτα σωστή η παρατήρησή σου αναφορικά με την φυσιογνωμική μορφή του νησιού. Ορισμένα χωριά, όπως το Καψάλι, αρχιτεκτονικά είναι καθαρά αιγαιοπελαγίτικα.
    Όμως οι Κυθήριοι επιμένουν Εφτανησιώτες
    Για το λαχείο μην το αποκλείεις τελείως. Ποτέ δεν ξέρεις.
    Την αγάπη μου πάντα καλή μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν έχω πάει ποτέ και είμαι αδικαιολόγητη!
    Κι όμως πήγα τώρα μια βόλτα εκεί χάρη σ εσένα καλέ μου Ντένη.
    Μα έχεις βαδίσει βήμα- βήμα κάθε σπιθαμή σ όλα τα εφτάνησα, ώς την πιο μικρή ξέρα;
    Αυτή την εντύπωση μου δίνεις..
    Εκείνο που είναι περισσότερο από βέβαιο είναι η Αγάπη σου για κάθε πέτρα που στέκεται στο Ιόνιο..
    Να είσαι καλά και να σε φυλάει ο Σταυρός, να σε σκέπει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΛΑΤΡΕΜΕΝΟ ΝΗΣΙ ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ!Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ.ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΕ ΤΑΞΙΔΕΨΑΤΕ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Χαίρομαι αγαπητή μου Ρεγγίνα που απολαμβάνεις τους περιπάτους στα Εφτάνησα. Το πόσο τα αγαπώ αυτά τα νησιά το ξέρεις Εκεί έχω αφήσει τα πιό όμορφα χρόνια της ζωής μου Και τρέμει η ψυχή μου πως ίσως κάποια στιγμή χρειαστούμε διαβατήριο του Κατάρ για να τα επισκεφτούμε. Σ΄ευχαριστώ και για τις ευχές σου Νάσαι πάντα καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Κατερίνα μου καλή μου φίλη
    καλώς ήλθες στα Εφτάνησα.
    Χαρά μου που σου άρεσε ο περίπατος στο Μυλοπόταμο.
    Έχω κι΄άλλα πολλά για τα Κύθηρα Θα δεις
    Νάσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΘΑΥΜΑΣΑ ΤΙΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΞΙΟΠΟΙΗΤΕΣ ΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΞΑΝΤΛΕΙΤΑΙ ΑΙΣΧΡΩΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΚΟΛΩΝΑΚΙ!!!
    ΚΑΛΗ ΣΟΥ ΜΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΑΣ. ΕΙΣΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μαριάνθη μου καλή μου φίλη
    Οι αγιογραφίες αυτές είνα πράγματι θαυμάσιες και να σκεφτεί κανείς ότι είναι πάνω σε πελεκημένο βράχο. Το χωριό είναι όνειρο.
    Το ότι τέτοιες ομορφιές μένουν αναξιοποίητες είναι το λιγότερο Το πιό αισχρό αυτών των αλητών της Βουλής είναι ότι θα αρχίσουν να πουλάνε τα νησιά μας.
    Χαίρομαι που περνάς από τη σελίδα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Its not surprising that people might become depressed during stressful times
    – such as going through a divorce, caring for a sick relative or financial problems.

    Known by Argentineans as Salta la Linda (Salta the Fair) this bustling city is a fine mix of the old and new, where
    European café culture and fine colonial architecture interacts
    daily with a central American flair for art and living;
    creating an ever-changing personality and identity for this entertaining city which, as of yet, has been
    little altered by the tourism wave. Pick out ideal food for our daily lifestyle
    may be the basis to remedy the root in the yeast.
    Different from other girls, she did not wear
    the very sexy short dress and very high-heeled shoes, she only
    wore a white skirt, which suited her slim figure very much, and her hair
    was very straight, she had white and smooth skin, a pair
    of big eyes which could speak for her, I saw the unique charm in her.
    She was not the type to accept poverty and illiteracy without protest.


    My blog post: nonsettlement

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. If you are like me and love garlic, you are already too late.

    Blotches or tunnels usually mean your plant has leaf miners.
    Grab a few bags of organic potting soil and lean them up against the sunny side of your garage or a brick wall
    of your home.

    Feel free to surf to my website: sensational

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. With the ability to actually alter the texture and condition of the hair with clever
    and fashion-forward hair styling products, Rusk Being products are sure
    to intrigue the hair product lover in all
    of us. As natural products don't have any side-effects, you can rest assured for healthy hair. Its intention is to offer you ideal cosmetics which are safe and substantial in quality, all the way through the world.

    Look into my web page; hair products

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Use oils that can help keep your hair soft and manageable.
    Identify your own hair trouble and go for a product which
    mainly addresses your needs. It soothes scalp region and make hair dark and lustrous.
    The remaining oil in the scalp for a day and then follow up with
    a shampoo the next morning. The herbal solution is said to
    be a natural one, but, this does not necessarily indicate that it is more effective than other available procedures.


    Feel free to visit my blog: coconut oil for hair

    ΑπάντησηΔιαγραφή