Μπορείτε.....

....εκτός από τα Εφτάνησα να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μου http://hellascafe.blogspot.com και να με βρήτε στο kondennis9@gmail.com
Θα χαρώ να σας δω.

Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015

Εκκλησιές και μοναστήρια στα Εφτάνησα. Λευκάδα



Κεντρική φωτογραφία για τον Ιανουάριο. 
Κεφαλλονιά. Λειβαθώ και το νησάκι Δίας.

Καλημέρα και καλή βδομάδα σε όλους τους καλούς φίλους που περνάνε από τούτο "το σπιτικό."
Στη πανέμορφη Λευκάδα σήμερα. Στη Λευκάδα με τα χίλια χρώματα. Στη Λευκάδα, που έχει πάρει τον τίτλο "Το στεριανό νησί" λόγω της γέφυρας που την ενώνει με την Αιτωλοακαρνανία. Την Λευκάδα με τις αμέτρητες εκκλησιές, τα μοναστήρια και άλλους ιερούς χώρους. Ας δούμε σήμερα κάποιες απ΄αυτές τις πολλές.
Ξεκινάμε από την...


...Εκκλησιά του Αγίου Σπυρίδωνα.
Μέσα στη πόλη, στην κεντρική πλατεία υπάρχει η μικρή εκκλησιά του Αγίου Σπυρίδωνα. Ένα ιδιαίτερα σημαντικό ιστορικό, εκκλησιαστικό μνημείο. Η μικρή αυτή εκκλησούλα, η οποία είναι ιδιωτική χτίστηκε στα τέλη του 17ου αιώνα. Είναι ρυθμού μονόχωρης βασιλικής, με εμφανείς επιρροές από την ενετική αρχιτεκτονική, χαμηλή και χωρίς τρούλο. Το τέμπλο της έχει επιμεληθεί ο Ζακυνθινός ξυλόγλυπτης Ι. Γρόππας ενώ την εικονογράφηση έκαμε ο ενετικής καταγωγής κρητικός Τομάζο Τζεν.
Στη συνέχεια περνάμε από...

...την Παναγιά των Βλαχερνών.
Είναι ένα μικρό γραφικό εκκλησάκι που βρίσκεται μέσα στον ελαιώνα της Λευκάδας. Πρόκειται για ένα ιστορικό εκκλησάκι που χτίστηκε στα 1740. Στον εξωτερικό του τοίχο υπάρχει εντοιχισμένη πλάκα που αναφέρει ότι την Κυριακή των Απόκρεω του 1821 συγκεντρώθηκαν εκεί δώδεκα οπλαρχηγοί και προύχοντες της Λευκάδας και της Ρούμελης και ορκίστηκαν ότι θα πολεμήσουν για την απελευθέρωση της πατρίδας.
Παίρνουμε μια βαρκούλα και απλώνουμε πανιά για την...

...Αγία Κυριακή.

Στον όρμο του Βλυχού, απέναντι από το Νυδρί βρίσκεται το μικρό νησάκι της Αγίας Κυριακής. Πάνω στο νησάκι βρίσκεται το μικρό εκκλησάκι που έχει δώσει το όνομά του στο νησί. Είναι ένα μικρό πολύ αγαπημένο εκκλησάκι χτισμένο μέσα στο βράχο. Ντυμένο με τα χρώματα της θάλασσας, του ουρανού και των δέντρων είναι πολύ ρομαντικό και πολλά νεαρά ζευγάρια το επιλέγουν για γάμους. Πρόκειται για μια μικρή μονόχωρη αίθουσα με ξύλινη κεραμοσκεπή στέγη. Όλη η μικρή εκκλησιά είναι γεμάτη με αγιογραφίες που πιθανότατα έγιναν στις αρχές του 17ου αιώνα. Η όλη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό δημιουργεί κατάνυξη στον επισκέπτη.
Και τώρα ελάτε να γνωρίσουμε μια άλλη πολύ ενδιαφέρουσα μικρή εκκλησιά. Τον...

...Ναό του Παντοκράτορα.
Μέσα στην πόλη της Λευκάδας, στο κέντρο της αγοράς βρίσκεται ο ναός του Παντοκράτορα. Πρόκειται για μια μικρή εκκλησία με ξεχωριστή αξία, Είναι ιδιοκτησία της οικογένειας Βαλαωρίτη.Η εκκλησιά αυτή ξεχωρίζει από την πρόσοψή της η οποία είναι σε ρυθμό μπαρόκ με πολλά γοτθικά στοιχεία. Οικοδομήθηκε το 1700 και αφιερώθηκε στον Παντοκράτορα για την επέτειο της απελευθέρωση από τους Τούρκους. 
Με τους μεγάλους σεισμούς του 1869 η εκκλησία κατεστράφη και ξαναχτίστηκε μετά από λίγα χρόνια. Διακοσμήθηκε με έργα των Σπύρου Βεντούρα και Διονυσίου Καλυβωκά ενώ παράλληλα είχε το πρώτο νεοκλασικό τέμπλο στη Λευκάδα.
Οι αγιογραφίες της ανήκουν σε πολύ γνωστούς Επτανήσιους αγιογράφους.
Πίσω από το ιερό βήμα βρίσκεται ο τάφος του εθνικού μας ποιητή Αριστοτέλη Βαλαωρίτη ο οποίος στα ποιήματά του τραγούδησε τους αγώνες του Γένους για την Ελευθερία, ενώ στο εσωτερικό της βρίσκονται θαμμένοι και άλλοι εξέχοντες Λευκαδίτες,
Κι΄ελάτε τώρα να δούμε μια ακόμη μικρή αξιόλογη εκκλησιά του νησιού. Την...

...Αγία Παρασκευή.
Μια πολύ αξιόλογη εκκλησιά στη Λευκάδα είναι η Αγία Παρασκευή στον οικισμό της Καρυάς. Πρόκειται για ένα καλοδιατηρημένο κτίσμα που χρονολογείται στις αρχές του 19ου αιώνα. Στολίδι του είναι το λεπτοδουλεμένο ξυλόγλυπτο τέμπλο σε απλό ρυθμό μπαρόκ έργο του Π. Προσαλέντη, που δημιουργήθηκε το 1850 και παραμένει σχεδόν ανέπαφο από τη φθορά. . Η εικόνα της Αγίας Παρασκευής έχει φιλοτεχνηθεί από τον Γ. Πατσαρά και παρουσιάζει ένα ωραιότατο σύνολο. Ακόμα στην εκκλησιά υπάρχουν δυο ελαιογραφίες του Σπυρίδωνα Γαζή με θέματα από την Παλαιά Διαθήκη και αυτές είναι "Η Θυσία του Αβραάμ"  και "ο Ιώβ".
Και κλείνουμε τον περίπατό μας με μια επίσκεψη σ΄ένα πολύ ιερό τόπο. Το...

...Ησυχαστήριο των Αγίων Πατέρων.
Από τα πλέον παλαιότερα χριστιανικά και ιστορικά μνημεία είναι το Ησυχαστήριο των Αγίων Πατέρων, κοντά στον οικισμό Νικιάνα. Μέσα στην σπηλιά του Ησυχαστηρίου έζησαν ασκητικά οι τρεις Άγιοι Πατέρες, οι οποίοι ακολούθησαν σ΄αυτή τη σπηλιά τον Άγιο Αγάθαργο, Επίσκοπο της Λευκάδας, όταν γύρισε στο νησί μετά από την Α! Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μΧ. 
Μέσα στη σπηλιά, διαμορφωμένη σήμερα σε ναό βρίσκονται οι τάφοι των Αγίων Πατέρων  και μάλιστα από τον τάφο του ενός αναβλύζει αγίασμα του οποίου η στάθμη δεν ελαττώνεται ποτέ.
Σύντομος σήμερα ο περίπατος μας αλλά άξιζε. Άλλωστε θα ξαναπερπατήσουμε στα δρομάκια του νησιού της Λευκάδας. Έχουμε ακόμα πολλά να δούμε.


ΠΗΓΕΣ
w. lefkada.gr
w. lefkadapatridamou.com

29 σχόλια:

  1. Πολύ όμορφη η βόλτα και σήμερα Ντένη μου. Όμορφο νησί η Λευκάδα..........πολύ όμορφο αλήθεια. Και τα εκκλησάκια κάθε τόπου ομορφαίνουν, διδάσκουν ιστορία και έλκουν τουρίστες. Πολλά έμαθα και σήμερα να σαι καλά
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου καλή μου σ΄ευχαριστώ που περνάς από το σπιτικό μου.
      Έχω γνωρίσει τη Λευκάδα και μπορώ να σου πω ότι οι ομορφιές της είναι πολλές.
      Τα εκκλησάκια είναι αλήθεια όπως λες και όπως θα δούμε στην συνέχεια των αναρτήσεων ομορφαίνουν και διδάσκουν πολλα για τον τόπο που βρίσκονται.
      Εκτιμώ που σου αρέσουν όλα αυτά που παρουσιάζω.
      Νάσαι πάντα καλά καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  2. Για άλλη μια φορά εντυπωσιακή η ιστορία που υπάρχει πίσω απο κάθε ιερό κειμήλιο στα Νησιά μας Ντένη και επέτρεψέ μου, να διαπιστώσω γι άλλη μια φορά οτι η Ζάκυνθος πανταχού παρούσα στα περισσότερα. Εμπλεκόμεθα το ένα Νησί στα γεγονότα και στην ιστορία του άλλου ,σαν κρίκοι της ίδια αλυσίδας!
    Πολύ ενδιαφέροντα τα σημερινά της Λευκάδας και ένας ακόμα λόγος οτι κάποια στιγμή πρέπει να την επισκεφθώ επιτέλους.
    Νάσαι καλά να μας γνωρίζεις ο,τι δε γνωρίζουμε απο τους τόπους μας.
    Καλό υπόλοιπο Κυριακής και απο εβδομάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μέρα σου και καλή βδομάδα Χαρά μου.
      Σ΄ευχαριστώ που περνάς από το τίμιο φτωχικό μου.
      Είναι αλήθεια αυτό που παρατηρείς ότι τα νησιά μας εμπλέκονται το ένα στην ιστορία του άλλου. Αυτό έχω σπουδάσει, αφού όπως ξέρεις έχω περάσει από όλα τα νησιά, τα έχω δει τα έχω ζήσει τα γνωρίζω.
      Θα γράψω και για τις εκκλησιλες του νησιού σου οι οποίες είναι πολλές και με ιδιαίτερη ιστορία.
      Αυτά καλή μου και θα τα λέμε πάντα.

      Διαγραφή
  3. Παίρνουμε μια βαρκούλα και απλώνουμε πανιά για την... Ντένης Κ

    ...πατρίδα, Ντένη μου!
    Αυτή που μας πονάει...

    Φιλιά,
    Υιώτα
    αστοριανή (!)


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υιώτα μου είναι έτσι όπως ποιητικά τα λέω.
      Παίρνουμε μια βαρκούλα κι΄απλώνουμε πανιά για την πατρ'ιδα μας την όμορφη.
      Ελπίζω πως θα βρεθοιύμε κάποια στιγμή και θα τα πούμε από κοντά.
      Την αγάπη μου στον Δημήτρη και σε σένα.

      Διαγραφή
  4. Την όμορφη Λευκάδα την επισκέφθηκα μία μόνο φορά όταν ήμουν μικρή και δεν θυμάμαι πολλά πράγματα. Πολύ όμορφες όλες οι παλιές και ιστορικές εκκλησίες που μας δείχνεις αγαπητέ Ντένη! Με 'χάλασαν' μόνο λίγο οι σιδερένιες κατασκευές (για τις τέντες υποθέτω) που φαίνονται σαν να 'σουβλίζουν' το γραφικό εκκλησάκι της Αγίας Κυριακής.
    Καλή εβδομάδα, σου εύχομαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα σου Marie-Anne μου καλή μου φίλη.
      Χαίρομαι που έχεις γνωρίσει την Λευκάδα έστω και μικρή όταν ήσουν.
      Σχετικά με τις σιδεριές τόσο στην Αγία Κυριακή όσο και στο Ησυχαστήριο αν παρατήρησες είναι απαραίτητες διότι οι γιορτές είναι το καλοκαίρι και θα πρέπει ο κόσμος να προφυλαχτεί από τον ήλιο.Κάτι απαραίτητο καλή μου φίλη
      Νάσαι καλά.

      Διαγραφή
  5. Kαλημέρα Ντένη πολύ ωραία και η σημερινή σου περιήγηση ,μας δείχνει τόσα ωραία για τα νησιά μας που δεν τα γνωρίζω, για τη Λευκάδα αν κι έχω πάει εκείνο το μικρό εκκλησάκι της οικογένειας Βαλαωρίτου το ξεχώρισα αλλά των Αγίων Πατέρων δεν το ήξερα .Είναι πανέμορφο .Κάτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτε μου καλησπέρα σου.
      Οι μικρές εκκλησούλες στην Λευκάδα είναι αμέτρητες. Και σε άλλους περιπάτους θα γνωρίσουμε κι΄ άλλες. Το εκκλησάκι του Βαλαωρίτη είναι πολύ γνωστό μέσα στη πόλη, αλλά το Ησυχαστήριο είναι κάτι το καταπληκτικό.
      Νάσαι καλά καλή μου Κάτε.

      Διαγραφή
  6. Κάθε εκκλησιά και μια ιστορία!!! Να είσαι καλά που μας τις ξεδιπλώνεις εδώ...
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου καλησπέρα σου και καλή βδομάδα.
      Πλολύ σωστά το λες. Η κάθε εκκλησιά έχει τη δική της ιστορία.
      Θα έχουμε πολύ ενδιαφρέρουσα συνέχεια.
      Νάσαι καλά καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  7. Πολλές οι εκκλησίες, πολλές οι παραδόσεις, εντυπωσιάστηκα με το όνομα άγιος Αγάθαργος, επίσης όπως γράφεις: (Ακόμα στην εκκλησιά υπάρχουν δυο ελαιογραφίες του Σπυρίδωνα Γαζή με θέματα από την Παλαιά Διαθήκη και αυτές είναι "Η Θυσία του Αβραάμ" και "ο Ιώβ".)

    Αυτές οι ελαιογραφίες από την Παλαιά διαθήκη μου θύμισαν, ένα εβραϊκό documentary που παρακολουθούσα στο κανάλι 138 της cablevision εδώ στην Νέα Υόρκη, την περασμένη εβδομάδα
    Ο ομιλητής υποστήριζε ότι οι Έλληνες του καιρού εκείνου "Gentiles" πριν γίνουν Χριστιανοί έπρεπε πρώτα να γίνουν Εβραίοι με το να μάθουν και να πιστέψουν στην παλαιά Διαθήκη...
    Το κανάλι αυτό είναι Ισραηλίτικο και εκπέμπει εδώ στην Αγγλική γλώσσα. ¨όπως και πολλά άλλα διεθνή κανάλια.

    Την καλημέρα μου αν κι εδώ λένε ότι θα έχουμε ένα μέτρο χιόνι το βράδυ,
    Οπότε θα κλειστούμε πάλι μέσα

    χαιρετισμούς

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα φίλε Γαβρίλη.
      Τα ονόματα των αγίων αλλά και των εκκλησιών έχουν και την ιδιότητα να εντυπωσιάζουν. Δικαίως λοιπόν και εντυπωσιάστηκες.
      Αυτή η οδός προς τον Χριστιανισμό δια μεσου του Ιουδαϊσμού γνωστή αλλά σ΄ευχαριστώ που το γνώρισες σε όσους θα περάσουν από εδώ.
      Όσο για το χιόνι ξέχασέ το τι έχουμε να τραβήξουμε. Ευτυχώς εγώ έχω μηχανή και γλυτώνω το φτυάρι οπότε αύριο πρωί πρωί πιάνω δουλιά.
      Αυτά και νάσαι καλά.

      Διαγραφή
  8. Τρεις επισκέψεις στην Λευκάδα (ή μήπως τέσσερις;) κι όμως, από εκκλησίες δεν έχω καθόλου εικόνα. Ο,τι βλέπω εδώ! Κάτι είναι κι αυτό :) Δεν ξεχνώ όμως τις υπέροχες θάλασσες, αλλά και τα γραφικά χωριά ψηλά στο βουνό :) Καλή εβδομάδα Ντένη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπημένη Λευκάδα...λατρεμένος, αλλά και κοντινός προορισμός, αν κι έχω 3-4 χρόνια πια να την επισκεφτώ..τις εκκλησιές που είναι στην πόλη τις θυμάμαι καλά, στην Παναγία των Βλαχερνών έχω πάει και άλλες απλά τις ξέρω, αλλά δεν είχα ιδέα για το Ησυχαστήριο των Αγίων Πατέρων...
    Πάντα κάτι μαθαίνω εδώ και σε ευχαριστώ!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στ΄αλήθεια αγαπητή μου Μαρία πρόκειται για έναν αξιαγάπητο νησί.
    Πολύ ωραίο ότι έχεις πάει κι΄εχεις γνωρίσει καποιες από τις πάρα πολλές εκκλησιές που έχει.
    Μένεις κοντά στην Λευκάδα;
    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εντάξει είναι το αγαπημένο μου θέμα αυτό!
    Δεν έχω καλύτερο από το να επισκέπτομαι μοναστήρια και εκκλησίες και να μαθαίνω την ιστορία τους.
    Μας έκανες μία καταπληκτική βόλτα και σε ευχαριστούμε για αυτό γιατί εγώ προσωπικά δεν τα έχω επισκεφτεί!
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στ΄αλήθεια αγαπητή μου Έλενα το βρίσκω κι΄εγώ πολύ ενδιαφέρον να γνωρίζω την θρησκευτική ιστορία ενός τόπου μέσα από χαρακτηριστικές μικρές εκκλησιές που έχουν τόσα πολλά να σου πουν. Σου έχω μεγάλη συνέχεια.
      Την αγάπη μου πάντα.

      Διαγραφή
  12. Ακολούθησα το ταξίδι σου αγαπητέ Ντένη και δεν σου κρύβω ότι πεθύμησα το καλοκαίρι. Το Ιόνιο έχει τις καλύτερες παραλίες για μένα!
    Κι ελπίζω να επισκεφτώ κάποτε την Κεφαλλονιά, το μόνο νησί , όπως σου πει πάλι, που δεν έχω επισκεφτεί από τα Ιόνια! :)
    Την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου καλή σου μέρα.
      Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι τα Εφτάνησα έχουν τις καλύτερες παραλίες.
      Με πρώτη ευκαιρία να πας στην Κεφαλονιά. Θα σου μείνουν αλησμόνητα τα όσα θα γνωρίσεις σ΄αυτό το νησί.
      Καλή σου μέρα καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
  13. Κυριε Ντενη μου επεστρεψα μετα απο καιρο στα ιστολογια και με πολυ χαρα ξαναειδα το δικο σας και τις πανεμορφες εικονες απο το νησι μου. Αν και στα ξενα ενοιωσα να ειμαι εκει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες αγαπητή μου Pansofix.
      Χαίρομαι που πέρασες από το σπιτικό μου.
      Το νησί σου είναι πανέμορφο.
      Κάπως έτσι νοιώθω κι΄εγώ τόσα χρόνια στα ξένα.
      Νάσαι καλά και να περνάς από εδώ.

      Διαγραφή
  14. Καλή σου μέρα Ντένη μου.
    Η Λευκάδα έχει όπως όλα τα Επτάνησα πολλούς θησαυρούς. Ειδικά οι εκκλησίες εδώ -κρίνοντας και από τη Ζάκυνθο- έχουν ξεχωριστό χρώμα, έχουν επηρεαστεί στην αγιογραφιση και πραγματικά αξίζει να τις επισκεφθούμε!
    Με την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επι τέλους Νίκη μου φάνηκες και είχα αρχίσει να ανησυχώ.
      Για τις εκκλησιές μας στα Εφτάνησα έχεις δίκιο. Έχουν το δικό τους ξεχωριστό χρώμα και αυτό θα το διαπιστώσεις και από τις άλλες που θα ακολουθήσουν.
      Είδα το ταξίδι σου από το Μωρηά στη Ρούμελη. Πανέμορφο. Δεν είχα χρόνο για σχόλιο. Θα ξαναπεράσω.
      Την αγάπη μου πάντα καλή μου.

      Διαγραφή
  15. απιθανη Λευκάδα, πολυαγαπημένη...
    δεν έχω προσέξει τις εκκλησίες... χαίρομαι που μου δώθηκε αυτή η ευκαιρία...
    (ευχαριστώ που περνάς... από τα μπλογκ μου, Ντέννις... )
    καλό βραδυ!!!!!!!)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Λαμπρινή μου καλή σου μέρα.
    Χαρά μου που σου αρέσουν οι περίπατοι στα Εφτάνησα. Είναι αλήθεια ότι οι εκκλησιές μας σε όλα τα νησιά είναι μια ξεχωριστή ομορφιά.
    Απο τα μπλογκ σου περνάω γιατί έχεις πάντα κάτι όμορφο και ωραίο να προσφέρεις.
    Νάσαι καλά καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. την θρησκευτική ιστορία ενός τόπου μέσα από χαρακτηριστικές μικρές εκκλησιές που έχουν τόσα πολλά να σου πουν....Δ.Κ.

    ...αυτές οι μικρές εκκλησιές, της ψυχής μικρή ξεκούραση...

    Σε Φιλώ,

    Γιώτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή