Μπορείτε.....

....εκτός από τα Εφτάνησα να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μου http://hellascafe.blogspot.com και να με βρήτε στο kondennis9@gmail.com
Θα χαρώ να σας δω.

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016

Βασιλικός. Μια πανέμορφη περιοχή της Ζακύνθου.

Κεντρική φωτογραφία για τον μήνα Φλεβάρη.
Ιθάκη. Ο οικισμός Κιόνι.

Μια άποψη της χερσονήσου του Βασιλικού.
Στα νοτιοανατολικά του νησιού της Ζακύνθου απλώνει την ξεχωριστή ομορφιά της η χερσόνησος του Βασιλικού. Είναι, στ΄αλήθεια ένα υπέροχο ξεχωριστό κομμάτι του νησιού. Πρόκειται για έναν παράδεισο φυσικής ομορφιάς που συνδυάζει τα καταπράσινα δάση με τις μαγευτικές παραλίες. Μπορεί να πει κανείς ότι απ΄όλες αυτές τις παραλίες η κάθε μια έχει και την δική της ξεχωριστή ομορφιά. Παραλίες που έχουν χαρακτηριστεί όχι σαν οι ομορφότερες του νησιού αλλά και όλου του Ιονίου. Μπορεί κανείς να πει ότι η χερσόνησος αυτή είναι ένα έργο τέχνης που η φύση απλόχερα δημιούργησε.
Μια από τις πανέμορφες παραλίες της περιοχής.
Η χερσόνησος του Βασιλικού, αρχίζει από το Αργάσι και τελειώνει στο ακρωτήρι του Γέρακα. Καλύπτεται από δάση πεύκων, ελαιώνες, αμπελώνες αλλά και από τοπικά αγροκτήματα. Είναι απίστευτο ότι αυτή η πανέμορφη περιοχή έχει καταφέρει να μένει ανέγγιχτη από τον άγριο τουρισμό.
Το όνομά της η περιοχή το οφείλει στην πλούσια βλάστηση αλλά και στην ομορφιά της. Κατά μια άλλη εκδοχή το όνομα έχει πάρει από κάποιο βυθισμένο αρχαίο ανάκτορο στη παραλία Ρώμα όπου λέγεται ότι στο βυθό διακρίνονται αρχαίες κολώνες και άλλα ερείπια.
Το ακρωτήρι Γέρακας είναι το τέλος της χερσονήσου του Βασιλικού. Πρόκειται για μια από τις ποιο όμορφες παραλίες του νησιού. Ανήκει στο ΕΘΠΖ (Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου) και φιλοξενεί την ωοτοκία της χελώνας Caretta-Caretta. Είναι ένας μεγάλος κόλπος, με ρηχά και ασφαλή νερά και χαμηλούς βράχους.
Στη συνέχεια θα αναφερθώ στις παραλίες του Βασιλικού και θα πούμε πιο πολλά και για τον Γέρακα.
Πολλές από τις περιοχές της χερσονήσου του Βασιλικού είναι περιοχές ωοτοκίας της θαλάσσιας χελώνας Caretta-Caretta και γι΄αυτό προστατεύονται από το Ε.Θ.Π.Ζ.
Στην ανατολική πλευρά της χερσονήσου απλώνουν την ομορφιά τους οι παραλίες. Είναι το Πόρτο Ζόρο, η Πλάκα, το Ιόνιο, το Πόρτο Ρώμα, ο Άγιος Νικόλαος και άλλες τις οποίες θα δούμε μια-μια χωριστά.
Πόρτο Ζόρο μες τα επιβλητικά βράχια.
Πόρτο Ζόρο.
Στη νότια πλευρά απλώνεται η μαγευτική παραλία του Πόρτο Ζόρο. Η παραλία είναι γνωστή για τους μεγάλους βράχους που απλώνονται ακριβώς στην ακτή και προσθέτουν ένα διαφορετικό σκηνικό στο τοπίο. Είναι μια από τις ειδυλλιακές περιοχές του νησιού με πολύ πράσινο το οποίο σε συνδυασμό με το μπλε της θάλασσας και του ουρανού προσφέρει μια απόλαυση των οφθαλμών.

Οι ονομαστές σπηλιές στο Αργάσι.
Παραλία Αργάσι.
Το Αργάσι είναι το σημείο από το οποίο ξεκινά η περιοχή της χερσονήσου του Βασιλικού. Η παραλία είναι ένα όνειρο ομορφιάς. Καλύπτεται από ψιλή άμμο ενώ στην περιοχή υπάρχουν πολλές σπηλιές. Eπίσης αξιοθέατο στο Αργάσι είναι το πέτρινο γεφύρι, που χτίστηκε στα 1806 καθώς επίσης και η Καμάρα στη θέση Βρυσάκια η οποία αποτελεί τμήμα σημαντικού αρδευτικού έργου επί Αγγλοκρατίας. Στην έξοδο του οικισμού βρίσκεται ο Πύργος του Δομενεγίνη γνωστό ως Διαβολόσπιτο, εξ αιτίας της φήμης ότι ήταν στοιχειωμένο.
Το μικρό λιμάνι στο πόρτο Ρώμα.
Πόρτο Ρώμα.

Το Πόρτο Ρώμα μπορεί να πει κανείς πως είναι η πλέον ειδυλλιακή παραλία της χερσονήσου.
Η παραλία στο Πόρτο Ρώμα.
Η γύρω περιοχή έχει παραμείνει ανέγγιχτη από τον τουρισμό και ενδείκνυται για επισκέπτες που επιθυμούν μια ήσυχη μέρα σε παραλία. Μερικές ταβέρνες δίπλα από την παραλία προσφέρουν παραδοσιακά ζακυνθινά φαγητά.
Αυτή είναι η παραλία του Αγίου Νικολάου Βασιλικού, την οποία μου απέστειλε η κ. Raanna56 και την ευχαριστώ πάρα πολύ. Από λάθος σε αυτή την θέση είχα αναρτήση την παραλία του Αγίου Νικολάου των Βολιμών. Ζητώ συγνώμη.

Άγιος Νικόλαος
Μια από τις πλέον δημοφιλείς και κοσμοπολίτικες παραλίες της περιοχής του Βασιλικού.
Το μικρό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου.
Το όνομά της το οφείλει στο μικρό γραφικό εκκλησάκι που βρίσκεται στην άκρη της παραλίας πάνω σ΄έναν μικρό λόφο. Μια παραλία όπου μπορεί κανείς να απολαύσει την πανέμορφη φύση.
Η ομορφιά της φύσης απλώνεται πάνω στην παραλία του Γέρακα. 
Γέρακας.
Η παραλία του Γέρακα, μια πολύ μακρυά λουρίδα άμμου, η οποία καταλήγει σ΄ενα μικρό ακρωτήρι που βουτάει στο πέλαγος. Θεωρείται σαν μια από τις καλύτερες παραλίες του νησιού της Ζακύνθου με μια μεγάλη και υπέροχη αμμουδιά. Ανήκει στο Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου το οποίο προστατεύει τη θαλάσσια χελώνα Caretta-Caretta για τον λόγο αυτόν απαγορεύονται τα θαλάσσια αθλήματα.
Μόλι γεννήθηκε η μικρή χελώνα.
Από τον Μάϊο μέχρι τον Οκτώβριο μπορεί κανείς να παρακολουθήσει την εκκόλαψη των αυγών και να θαυμάσει δεκάδες χελωνάκια να παίρνουν τον δρόμο προς την θάλασσα.
Θα τελειώσουμε για σήμερα μες λίγες λέξεις για το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου, αλλά θα επανέλθουμε σ΄αυτές τις πανέμορφες παραλίες.
Η χελώνα Caretta-Caretta.
Το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου ιδρύθηκε το 1999 και περιλαμβάνει τον κόλπο του Λαγανά, στις νότιες ακτές του νησιού. Η περιοχή αποτελεί τμήμα του δικτύου προστατευομένων περιοχών Natura 2000. Το Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου είναι το πρώτο πάρκο τέτοιου είδους που ιδρύθηκε στην Ελλάδα αλλά και την Μεσόγειο για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας Caretta-Caretta.
H προστατευόμενη περιοχή περιλαμβάνει την θαλάσσια έκταση και τις νησίδες του κόλπου του Λαγανά, τις παραλίες ωοτοκίας της θαλάσσιας χελώνας και μια παράκτια ζώνη που περιβάλει αυτές. Κι΄ακόμη περιλαμβάνει τον υδροβιότοπο της Λίμνης του Κεριού, το Μαραθονήσι και τις νήσους Στροφάδες.
Ένας περίπατος που πιστεύω πως άξιζε πολλά με την υπόσχεση να ξαναπεράσουμε από το όμορφο νησί της Ζακύνθου.

Θα σας πρότεινα να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα μου http://hellascafe.blogspot.com Η πολιτική επικαιρότητα έξω από τα δόνια.



ΠΗΓΕΣ
w. zakynthos-vasilikos.com
w. e-zakyhthos.com
w.gozakynthos.gr
w. el-wikipedia.org
w. zanteweb.gr
w. zanteisland.com


29 σχόλια:

  1. ΠΩ ΠΩ ΤΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ!!! ΤΙ ΟΜΟΡΦΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΧΕΙΜΩΝΕΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ.
    ΝΑ΄ΣΑΙ ΚΑΛΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου και αγαπητή μου φίλη.
      Σ΄ευχαριστώ που τιμάς το μπλογκ μου με την επίσκεψή σου.
      Η Ζάκυνθος είναι οπανέμορφη. Θα δούμε και άλλες εικόνες σύντομα.
      Την αγάπη μου πάντα σε όλη την οικογένεια.

      Διαγραφή
  2. Καλό μήνα κύριε Ντένη!! Υπέροχη θάλασσα!! Πανέμορφα τοπία!! Μας ξεσηκώνετε αχ κι αργεί ακόμα το καλοκαιράκι!! :)))
    Καλό σ/κ να χετε!! Σας φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριλένα μου καλή μου φίλη.
      Με ευχαριστεί ότι απολαμβάνεις όσα από τα νησιά μας προσφέρω.
      Εύχομαι το καλοκαίρι που έρχεται να κάμεις κάποιες επισκέψεις.
      Φιλάκια καλή μου.

      Διαγραφή
  3. Όμορφα τα μέρη, οι παραλίες μα και γενικως, το ΦΙΟΡΟ του Λεβάντε είναι το στολίδι της επτανήσου.
    Όσο για τις χελώνες, υπάρχουν και στην Κεφαλονιά, ακολουθούν τα ψαράδικα στο λιμάνι του Αργοστολίου εκεί που διπλαρόνουν και πουλάνε τα ψάρια
    Στην Καραϊβική ήταν ολόκληρα κοπάδια χελώνες γεννούσα τα αυγά τους στην άμμο, οι κάτοικοι τα ξέχωναν ολόκληρα πανέρα και τα πουλούσαν


    την καλημέρα μου
    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στ΄αλήθεια φίλε η Ζάκυνθος είναι ένα φιόρο. Απίθανη σε ομορφιά.
      Όσο για τις χελώνες γυρίζουν στα γύρω νησιά αλλά η ωοτοκία γίνεται μόνο στις παραλίες της Ζακύνθου.
      Θα τα πούμε.

      Διαγραφή
  4. Για άλλη μια φορά αγαπητέ φίλε Ντένη, μας ταξίδεψες σε πολύ ωραία μέρη!
    Αν και έχω επισκευθεί την παραλία του Γέρακα, η αλήθεια είναι ότι χελώνες δεν έτυχε να δω.
    Στα Κύθηρα όμως ήμουν πιο τυχερή και είδα δύο χελώνες στο Καψάλι καθώς περιμέναμε για να πάμε στη Χύτρα.
    Τις ταΐζουν εκεί οι ψαράδες κι έρχονται, οι γλυκιές μου!
    Τα φιλιά μου και την αγάπη μου πάντα, καλέ μου φίλε, σε σένα και την οικογένειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκη μου καλή μου σ΄ευχαριστώ για το πέρασμά σου από εδώ.
      Πιστεύ πως οι χελώνες μπορεί να φτάνου και στα Κύθηρα ψάχνωντας για τροφή. Πάντως είναι γεγονός πως βάση τυς είναι οι παραλίες της Ζακύνθου αφού εκεί γίνεται το μεγάλο μυστήριο της ωοτοκίας.
      Φιλιά γλυκιά μου και θα σου γράψω.

      Διαγραφή
  5. Πρωινή πρωινή ήλθα να με ταξιδέψεις σε υπέροχα μέρη! Και με έκανες να αποζητάω το καλοκαίρι περισσότερο!! Και τι υπέροχες φωτογραφίες...
    Αυτό που λέει ο Γαβριήλ με τις χελώνες τις έχω δει και εγώ στο Αργοστόλι, εκεί που είναι οι ψαρόβαρκες....πολυ εντυπωσιακές!
    Καλημέρα Ντένη μου
    Να περάσεις όμορφα την Κυριακή σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου καλή μου, πιστεύω πως θα ήταν ευχάριστω το ξύπνημά σου.
      Και φυσικά η Ζάκυνθος θα σε αποζημίωσε.
      Όπως γράφω στον Γαρίλη οι χελώνες ταξιδεύουν στα κοντινά νησιά σε αναζήτηση τροφής όμως γεννάνε τα αυγά τους μόνο σε ορισμένες παραλίες της Ζακύνθου.
      Φιλάκια καλή μου.

      Διαγραφή
  6. Αχ, τί όμορφα! Ένιωσα σαν να άδειασε το μυαλό μου από τις σκέψεις!
    Ο Γιάννης έχει βρεθεί εκεί και για να είμαι ειλικρινής, εγώ μόνο το ναυάγιο γνώριζα...
    Πόσο αγαπώ τα χελωνάκια! Τί γλυκά!
    Ευχαριστούμε πολύ για τις πληροφορίες και για την εξαιρετική παρουσίαση-βολτούλα!
    Φιλιά πολλά! Καλή εβδομάδα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννα μου καλή σου μέρα.
      Σ΄ευχαριστώ που απολαμβάνεις τις προσφορές μου για υτα Εφτάνησα.
      Καλά ο Γιάννης μόνος του πήγε στη Ζάκυνθο; Δεν σε πήρε μαζί του;
      Αστεία λέω.
      Σύντομα θα έχουμε και άλλες ομορφιές από τα νησιά μας.
      Την αγάπη μου καλή φίλη.

      Διαγραφή
    2. xaxa! Ήταν πριν με γνωρίσει!!!
      ;-)
      Καλό βράδυ, καλέ μου!

      Διαγραφή
    3. Είπα κι΄εγώ. Ο Γιάννης μόνος του στη Ζάκυνθο; Είναι δυνατόν;
      Καλή σου μέρα.

      Διαγραφή
  7. Φιλιά κι από μας,

    Ντένη μας.

    Υιώτα και Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπέροχα τοπία και παραλίες!!
    Χελώνα όμως είδα στην Κεφαλλονιά κάποτε να βγαίνει από την άμμο και συγκεκριμένα στον Πλατύ Γιαλό!
    Υπήρξε κι ένα ευτράπελο τότε, καθώς κάποιος φώναξε "γρήγορα να το θάψουμε" (ποιος ξέρει τι σύγχυση έπαθε με τα αβγά και τα χελωνάκια) και σκάσαμε στα γέλια! Προλάβαμε, και δεν το ξανάθαψε φυσικά και το χελωνάκι μπήκε στη θάλασσα...χαχα!
    Καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως απαντώ και σε άλλους καλή μου Μαρία, οι χελώνες ταξιδεύουν στα κοντινά νησιά σε αναζήτηση τροφής. Όσο για το χελωνάκι χαίρομαι που γλύτωσε τον...ενταφιασμό.
      Νάσαι καλά καλή μου φίλη.

      Διαγραφή
    2. Ω, ναι, ταξιδεύουν...θυμήθηκα τώρα πως είχα δει και μεγάλες χελώνες στον Κούταβο, στο Αργοστόλι, αλλά και στις Μηνιές!
      Κι όπως πάω θα θυμηθώ κι άλλα, αφού έρχονται με δόσεις οι αναμνήσεις! χαχα!

      Διαγραφή
  9. Αγαπητε κυριε Ντενη,
    Διαβασα την αναρτηση σας για την πατριδα μου και γεμισα με οσταλγια οχι μονο για την Ζακυνθο αλλα και για το καλοκαιρακι.....
    Το μονο που εχω να σημειωσω, αφορα την φωτογραφια απο τον Αγιο Νικολαο. Η συγκεκριμενη ειναι απο τον Αγιο Νικολαο στις Βολιμες και οχι στο Βασιλικο.
    Φιλικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου κ. Raanna56.
      Ευχαριστώ για την επίσκεψη. Με τιμά η παρουσία σας στο φτωχικό μου.
      Συμμερίζομαι την νοσταλγία σας καθ΄ότι κάτοικοε εξωτερικού. Όσο για το καλοκαιράκι το νοσταλγό ακόμα πιο πολύ καθ΄ότι από σήμερα, Δευτέρα πρωί μέχρι το βράδυ της Τετάρτης εδώ θα χιονίζει. Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό;
      Σχετικά με την φωτογραφία να σας πω ότι αυτή μου έδωσε το κομπιούτερ μου.Ζητώ συγνώμη. Προσπαθώ να διορθώσω αλλά δεν βρίσκω καμιά.
      Και πάλι ευχαριστώ και να είστε πάντα καλά.

      Διαγραφή
    2. Δεν θα ηταν ασχημα να βλεπαμε και εμεις λιγο χιονακι, ετσι για αλλαγη. Αλλα δεν πειραζει δεν μπορουμε να τα εχουμε ολα!!!!!
      Οσο για την φωτογραφια θα σας στειλω μια στο email σας.
      Καλο βραδυ

      Διαγραφή
    3. Το λίγο χιονάκι, αγαπητή μου Raanna56, στ΄αλήθεια προσφέρει μια αλλαγή στην καθημερινότητα. Τι γίνεται όμως με τα δικά μας τα βουνά του χιονιού εδώ;
      Την φωτογραφία την πήρα, την άλλαξα και ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  10. τι όμορφα μέρη!! τι ωραία θάλασσα!!!
    Α, υπέροχη Ζάκυνθος!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    καλή εβδομάδα,με ομορφιές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πανέμορφα τα Εφτάνησα αγαπητή μου Λαμπρινή.
      Νάσαι πάντα καλά, αγαπητή μου φίλη.

      Διαγραφή
  11. Έχω πάει στη Ζάκυνθο 4-5 φορές, έχω πολύ καλούς φίλους εκεί και γενικά όλες τις φορές πέρασα υπέροχα. Είναι μια κούκλα. Και είναι για όλες τις εποχές. Θυμάμαι πριν πολλά χρόνια Χριστούγεννα, πόσο καλά ήταν.
    Υπέροχη η παρουσίαση της χερσονήσου του Βασιλικού. Είναι πράγματι εξαιρετική περιοχή και κυρίως με λιγότερο κόσμο από τις άλλες περιοχές του νότου.
    Καλή εβδομάδα και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χαίρομαι καλέ μου φίλε Δήμο που επισκέφτεσαι τα Εφτάνησα.
    Όλα είναι πανέμορφα. Τα έχω ζήσει.
    Και η χερσόνησο του Βασιλικού είναι ένα όνειρο.
    Απολαμβάνω κι΄εγώ τα δικά σου ταξίδια και σε ζηλεύω.
    Νάσαι καλά φίλε μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πανεμορφες φωτο με πολυ καλα εμπεριστατομενη ξεναγηση, να εισαι καλα, σε ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή